Vad tänker du på?
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Vad tänker du på?
Varför skulle jag vilja ta någons "roll", V? Ska jag be om ursäkt för att jag tycker om naturen och att jag kan bete mig civiliserat? Låt höra, V - vad är det här? Blicka framåt, skriver Patrik, och skriver därefter han tar en returbiljett.
Anne skrev:Varför skulle jag vilja ta någons "roll", V? Ska jag be om ursäkt för att jag tycker om naturen och att jag kan bete mig civiliserat? Låt höra, V - vad är det här? Blicka framåt, skriver Patrik, och skriver därefter han tar en returbiljett.
Det var min läsning, jag har ingen som helst avsikt att nagla fast dig vid någon särskild roll. Varför så känslig och varför en så antagonistisk tolkning?
Kommentaren är nu borttagen.
Anne så gör jag påbud att inte svara och låta andra förstå det du belyser, du rör vid sånt som behöver paraply även om det inte regnar eller är solsken.
För om V kände en riktning mot att utröna och påtala vad som bör göras, så har jag valfriheten likt andra att välja avsikt och vilja att inte underlåta mig själv.
Kram
För om V kände en riktning mot att utröna och påtala vad som bör göras, så har jag valfriheten likt andra att välja avsikt och vilja att inte underlåta mig själv.
Kram
Jag kan förstå att du upplever det som antagonistikt, V. Sanningen är den att jag vill ha klarhet i detta. Trist att du tog bort ditt inlägg
Jag vill inte spela någon "roll", jag hyllar naturen och det naturliga. Detta finns absolut inte i botox, rumplyft, AI-bilder mm. Men visst kan jag finna lite mer förståelse för Patriks vision genom sådana bilder. Jag frågade Patrik fem frågor. Jag skulle uppskatta svar. Direkt ärligt svar.
Anne skrev:Jag kan förstå att du upplever det som antagonistikt, V. Sanningen är den att jag vill ha klarhet i detta. Trist att du tog bort ditt inläggJag vill inte spela någon "roll", jag hyllar naturen och det naturliga. Detta finns absolut inte i botox, rumplyft, AI-bilder mm. Men visst kan jag finna lite mer förståelse för Patriks vision genom sådana bilder. Jag frågade Patrik fem frågor. Jag skulle uppskatta svar. Direkt ärligt svar.
Det var precis svaren på frågorna mitt inlägg gällde. Nu är mitt inlägg borta så jag kan bara ge mitt ord till eventuella läsare på att jag varken nämnt "botox, rumplyft eller AI-bilder". Det som intresserade mig var figuren Akrit och speciellt begreppet Akrit - bevakaren av gränser. Var det inte definitioner du efterfrågade och är inte innebörden av definition just gränsdragning? Så då så, den som efterfrågar definitioner tar Akrits roll
Ok, V. Får jag fråga dig och övriga läsare vad som kommer upp på era skärmar om ni googlar på Akrit? (Pst, V: Jag är väldigt känslig. Jag kallar det en bedrift att bevara denna känslighet. Du är fri att kalla mig precis vad du vill. Hur skulle jag kunna klandra någon människa för att inte förstå och acceptera mig? När det har tagit så lång tid för mig att göra det själv.)
Jag kommer ihåg att du någon gång skrev att korlox skulle menas kol och lås. Hur får du ihop det, Patrik?
Och det här som händer i världen. Israeliterna i skyddsrum under (om jag har förstått det här rätt korrigera mig gärna) Irans öga för öga, tand för tand - vad förväntade sig Israel? Och situationen i Turkiet - vad är det? Och muren vid gränslinjen mellan Mexico och USA som Trump vill instifta och menar att Mexico ska bekosta den och så läser jag att Mexico svarar med att det accepterar de. Men då ska det finnas en mur från en karta från 1830 som visar att en tredjedel av USA tillhör Mexico. Vad är det här?
Anne skrev:Ok, V. Får jag fråga dig och övriga läsare vad som kommer upp på era skärmar om ni googlar på Akrit? (Pst, V: Jag är väldigt känslig. Jag kallar det en bedrift att bevara denna känslighet. Du är fri att kalla mig precis vad du vill. Hur skulle jag kunna klandra någon människa för att inte förstå och acceptera mig? När det har tagit så lång tid för mig att göra det själv.)
Jag gick helt på uniks def, i övrigt vet jag ingenting om Akrit. Tyckte det här med gränsbevakare, gränsbevarare var intressant, men då kanske jag har lämnat uniks tanke.
Och så läste jag en krönika av Jonas Gardell i Expressen idag. Jag tror faktiskt på hans vittnesmål. Homofiler på svenska ambassadens tak i USA.
Mycket underligt, ur mitt perspektiv, att utmåla Trump som fredsmäklare. Bara det här med Grönland... Och Melania - ängel? Är hon katolik? Vad tyckte hon då över gubben sins klädnad vid påvens begravning?
Jag har inget som helst emot att bli överbevisad, tvärtom.
Som jag har förstått det vistades Mrs President olagligt i USA. Men utvisa andra går visst bra enligt Mr Trumps, ur mitt nuvarande perspektiv - dubbelmoral.
Mycket underligt, ur mitt perspektiv, att utmåla Trump som fredsmäklare. Bara det här med Grönland... Och Melania - ängel? Är hon katolik? Vad tyckte hon då över gubben sins klädnad vid påvens begravning?
Jag har inget som helst emot att bli överbevisad, tvärtom.
Som jag har förstått det vistades Mrs President olagligt i USA. Men utvisa andra går visst bra enligt Mr Trumps, ur mitt nuvarande perspektiv - dubbelmoral.
Jag blir allt snurrigare i skallen av att läsa inläggen på denna tråd och en mängd andra trådar, I synnerhet det som Unik fyller forumet med. Det är som om ni är med i en hemlig klubb med eget språk och hemliga symboler. Jag vill inte vara med i en sådan klubb.
Jag orkar tyvärr inte läsa så krokiga och vindlande inlägg på min mobilskärm som produceras här.
Ok, jag är gammal och dum i huvudet och kan sluta skriva här när jag vill. Men jag gillar tankeutbyte, så därför skriver jag här. Men är sådant öht taget möjligt, här och annorstädes?
Ibland känns det som om vi är en samling solipsister instängda i oss själva, våra självbilder och bilder av varandra och världen. Obs! Jag skriver vi och utesluter ej mig själv från denna bedömning. Men jag kan ha fel och missuppfattat allt.
Det var för övrigt uppfriskande att ta en cykeltur idag till Kunskapsparken i Lund, höra näktergalen och lärkorna, stanna en stund på en bänk och försöka teckna. Solen sken och en sommarbris lekte i gräset.
Jag orkar tyvärr inte läsa så krokiga och vindlande inlägg på min mobilskärm som produceras här.
Ok, jag är gammal och dum i huvudet och kan sluta skriva här när jag vill. Men jag gillar tankeutbyte, så därför skriver jag här. Men är sådant öht taget möjligt, här och annorstädes?
Ibland känns det som om vi är en samling solipsister instängda i oss själva, våra självbilder och bilder av varandra och världen. Obs! Jag skriver vi och utesluter ej mig själv från denna bedömning. Men jag kan ha fel och missuppfattat allt.
Det var för övrigt uppfriskande att ta en cykeltur idag till Kunskapsparken i Lund, höra näktergalen och lärkorna, stanna en stund på en bänk och försöka teckna. Solen sken och en sommarbris lekte i gräset.
Algotezza aka Algotezza
För din andemening ska jag pausa min närvaro.
Du har alltid varit en ögonsten.
Algotezza skrev:Jag blir allt snurrigare i skallen av att läsa inläggen på denna tråd och en mängd andra trådar, I synnerhet det som Unik fyller forumet med. Det är som om ni är med i en hemlig klubb med eget språk och hemliga symboler. Jag vill inte vara med i en sådan klubb.
Jag är inte med i något hemligt sällskap, men jag har helt frivilligt läst det mesta av Patriks (uniks) inlägg.
Man kan väl fråga om man inte förstår?
Vet du vad korlox betyder, Algot?
unik skrev:För din andemening ska jag pausa min närvaro.
Behövs ej.
Du följer din egen önskan och vilja.
Algotezza aka Algotezza
Anne skrev:Algotezza skrev:Jag blir allt snurrigare i skallen av att läsa inläggen på denna tråd och en mängd andra trådar, I synnerhet det som Unik fyller forumet med. Det är som om ni är med i en hemlig klubb med eget språk och hemliga symboler. Jag vill inte vara med i en sådan klubb.
Jag är inte med i något hemligt sällskap, men jag har helt frivilligt läst det mesta av Patriks (uniks) inlägg.
Man kan väl fråga om man inte förstår?
Vet du vad korlox betyder, Algot?
Då får jag fråga om allt. Jag känner mig bara konstig, alltså konstigare än vanligt, när jag försöker förstå. Men man kanske mer skall se det som poesi och ordmusik än analyser av filosofisk natur.
Då vill jag höra det uppläst.
Vet ej vad korlox betyder.
Algotezza aka Algotezza
Återgå till "Tankar och känslor"