Varför jag har överbevisat er

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Minded

Inläggav Minded » 15 aug 2009 09:15

Anna Sara skrev:Jag KAN INTE njuta (och därför inte kliva in i soliditeten) eftersom jag tar för stor hänsyn till döden.

Det kan du visst. Du är bara inge bra på det - än så länge. Du gör det svårare än vad det egentligen är, eftersom att denna din relativitet är just ditt gamla ego du vill bli av med. Men detta är så eftersom att du faktiskt tror att det ska vara svårt, eftersom du har tränat det förhållningssättet (den sortens relativitet) under större delen av ditt medvetna liv. Ju mer du kämpar, slåss, ju mer befäster du ditt gamla - eftersom att du sas relaterar negativt till det, istället för positivt. Dvs du vill inte vara visst, snarare än att du vill vara visst. Men problemet är att du just fortfarande relaterar till det, även om negerat. Tvinga inte. Tillåt.

Avantgardet är den som fick mig att inse vårt språks betydelse för det faktiska varandet, dvs att det språk vi talar (det vi relaterar till) skapar vår upplevelse. Hur kan det vara annorlunda? Det vi inte vet om, vet vi inte om. Och det vi känner, det känner vi. Säg inte att du inte kan, eftersom att då fortsätter du pränta in detta i dig själv och din omgivning som hjälper till att forma dig vidare via dess minne av vad du sagt. Säg istället att fram tills nu, har jag inte kunnat det, eller så. Annars benämner du det (indirekt, av antagande eftersom det sagdas konstruktion) permanent. Dvs kontraproduktivt vad du vill. Fö är detta en teknik av hypnos.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 15 aug 2009 15:03

----

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 15 aug 2009 19:29

Jag stödjer er.

Läs mina bloggar om ni vill hjälpa mig, de är förmedlade i ett kliniskt underhållningssyfte med är förstås ren verklighet byggda på dessa ramar:

http://www.touchness.blogspot.com

Ok? Nu, sen.. spelar ingen roll. Jag har LYSSNAT på er hela tiden. Det har tagit över mitt minne i min raffinering av mig själv, och därför har jag behövt "svara" er  genom att skapa på denna nivå för att vi ska ge upp en död skapandeform...

Morningstar

Inläggav Morningstar » 15 aug 2009 19:43

---

Användarvisningsbild
defuzo
Avstängd
Kontakt:

Inläggav defuzo » 15 aug 2009 20:20

Jag känner en annan 20 årig tjej, oxå heroinist (eller föredetta som hon vill intyga), som inte heller gått ur grundskolan. Hon heter oxå Sara, men inte Anna. Kan ju vara samma person som du "Anna Sara". Vet du något om per 7an?

Jag skickade ett sms till henne, för säge för 1 månad sedan. Då ringde hennes nya kille upp mig från ett privat-nr, och sade att han skulle sätta kniven i mig om jag inte slutade kontakta henne. Killen är langare, fd yrkes kriminell (överallt där han har bott, har det försvunnit kiosker, bensinmackar, och andra små affärer). Trevlig typ, men en stövel. De kan snacka, och verka sympatiska.. men fick hotet upprabblat 2ggr, så.. lycklig jag eeee. För, det finns typer i hans krets som man ska vara oerhört tacksam för om man en får en varning innan det smäller.

Har man inte problem, så kan man skaffa.
(du kan smsa mig på 0703355632)
"Believe those who are seeking truth, doubt those who find it." (Gide, Andre)

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 15 aug 2009 20:22

Jag har aldrig provat herion.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 15 aug 2009 21:24

Kör på. Det är poesi och filosofi blandat. Så har vi vanligt dödliga något att fascineras över. Modern konst när den är som bäst.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 16 aug 2009 20:18

----

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 16 aug 2009 20:53

Allesammans, ska vi inte gå till skratthuset/speglarna på grönan?

Nej, men ändå.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 16 aug 2009 21:31

---

Återgå till "Tankar och känslor"