Dagens vision?
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Dagens vision?
Vega, har du en funktionsnedsättning?
Re: Dagens vision?
unik skrev:Vega, har du en funktionsnedsättning?
Varför undrar du?
Re: Dagens vision?
Vega skrev:unik skrev:Vega, har du en funktionsnedsättning?
Varför undrar du?
Det outsagda räcker för mig, önskar dig en fin söndag (!)
Patrik
Re: Dagens vision?
unik skrev:Vega skrev:unik skrev:Vega, har du en funktionsnedsättning?
Varför undrar du?
Det outsagda räcker för mig, önskar dig en fin söndag (!)
Patrik
Jag är van vid att missuppfattas!
Re: Dagens vision?
Varför har folk så tragiska liv?
Lösningen är att leva!
Jag satsar på att må bra oavsett omständigheter. Det är väl det enda långsiktiga sättet att må bra. Det är nog därför som jag saknar ambitioner. En kille på jobbet vill köpa en Rolex, sådan är inte jag.
Lösningen är att leva!
Jag satsar på att må bra oavsett omständigheter. Det är väl det enda långsiktiga sättet att må bra. Det är nog därför som jag saknar ambitioner. En kille på jobbet vill köpa en Rolex, sådan är inte jag.
Re: Dagens vision?
Om någon inte tror på Gud så brukar jag fråga om de tror att det finns någon rättvisa (det är så enkelt), svaret blir då att de snarare ser djungelns lag som det rådande… Ganska komiskt. Då frågar jag om det finns någonting som dom bryr sig om? Svaret är jakande. Å det är där jag kommer in i bilden, haha.
Re: Dagens vision?
Många människor har ett barnasinne och det har inte jag. Eller har jag det? Jag tror faktiskt att jag ser ned litegrann på människor med barnasinne. Men det låter ju helt barockt.
Re: Dagens vision?
Vega skrev:Många människor har ett barnasinne och det har inte jag. Eller har jag det? Jag tror faktiskt att jag ser ned litegrann på människor med barnasinne. Men det låter ju helt barockt.
Vad menar du med barnasinne? Hur är man om man har ett sådant?
Algotezza aka Algotezza
Re: Dagens vision?
Algotezza skrev:Vega skrev:Många människor har ett barnasinne och det har inte jag. Eller har jag det? Jag tror faktiskt att jag ser ned litegrann på människor med barnasinne. Men det låter ju helt barockt.
Vad menar du med barnasinne? Hur är man om man har ett sådant?
Misstänker att det är på en skala.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Re: Dagens vision?
Algotezza skrev:Vega skrev:Många människor har ett barnasinne och det har inte jag. Eller har jag det? Jag tror faktiskt att jag ser ned litegrann på människor med barnasinne. Men det låter ju helt barockt.
Vad menar du med barnasinne? Hur är man om man har ett sådant?
Jag kan tycka att kärlek är barnsligt…
Re: Dagens vision?
Vega skrev:Algotezza skrev:Vega skrev:Många människor har ett barnasinne och det har inte jag. Eller har jag det? Jag tror faktiskt att jag ser ned litegrann på människor med barnasinne. Men det låter ju helt barockt.
Vad menar du med barnasinne? Hur är man om man har ett sådant?
Jag kan tycka att kärlek är barnsligt…
Men sex är inte barnsligt?
Algotezza aka Algotezza
Re: Dagens vision?
Algotezza skrev:Vega skrev:Algotezza skrev:
Vad menar du med barnasinne? Hur är man om man har ett sådant?
Jag kan tycka att kärlek är barnsligt…
Men sex är inte barnsligt?
Omoget snarare!
Re: Dagens vision?
Riktigt upphetsande sex i någon konstform, som bara religiösa människor anser stötande.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Re: Dagens vision?
Vega skrev:Algotezza skrev:Vega skrev:Jag kan tycka att kärlek är barnsligt…
Men sex är inte barnsligt?
Omoget snarare!
På vilket sätt då?
Vad ägnar sig mogna människor åt? Varken sex eller kärlek om man får tro dig.
Kanske diskuterar de på detta forum...
Algotezza aka Algotezza
Re: Dagens vision?
Det var någon kines, förmodligen Xi, som sa att Kina stör ingen. Jag vet inte om det stämmer i Kinas fall, men det låter bra.. Man behöver inte bry sig så mycket. Om folk gillar att skapa problem, så får de själva lida för det.
Återgå till "Tankar och känslor"
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster