Inläggav Harald Davidsson » 22 jul 2012 07:48
Låt mig här tala om hur man blir en äkta människa,
tesen... i min dialektik är alltså den falska ordningen som vi alla lever i, vi kan acceptera denna ordning som om den vore sann och absolut och underkasta oss dess regler och leva ett liv anpassat till samhället, men då är vi inte en äkta människa, men bara ett embryo, som försöker överleva,, vårt liv styrs då av vår ego-robot, vi handlar mekaniskt och opersonligt som en äkta flockmänniska,
men ifall du råkar möta mig
och du frågar mig om hjälp att försöka hitta dig själv i denna falska ordning som samhället består av,
då kommer jag att säga att du måste försöka hitta antitesen till den falska ordningen inom dig själv
och då kommer jag att säga att det är din kreativitet som är din riktiga antites,
och att du måste då försöka börja skapa din egen ordning i den stora sociala ordningen,
men genom din egen förmåga att använda din skapande fantasi,
för genom denna fantasin kommer du att skapa fram din egen individualitet och personlighet, alltså ditt eget livsrum där du kan få vara dig själv,
men jag lovar hjälpa dig med din skapande fantasi så dina bilder inte förlorar sig alltför mycket bortom den verklighet vi har och att du då inte träder in i tex. en schizofreni,
men detta jobbet att kunna hålla dig till en viss verklighetskontakt kommer du att använda din egen analytiska förmåga, så du skapar inte bara din egen ording genom din kraeativitet men också genom din analytiska begåvning att hitta en riktig fungerande form,
men jag kommer hela tiden att inspirera dg till att göra uppror emot den falska ordningen, för allt börjar med upproret, men samtidigt måste du också börja skapa den nya ordningen genom fantasin.
men använd inte fantasin till att ljuga onödigt,
för nu har du blivit en Brahma, en Visnus son, som börjar omskapa den mekaniska spegling du fått av dig själv från samhället där du knappast kan känna igen dig själv, nu börja din skapande fantasi flöda fritt och du känner att hela världen förvandlas, du går in i en vacker park och sätter dig på soffan och njuter av naturens skönhet, du har gjort uppror emot den skenbild som omgivningen pressat på dig, du börjar bli en transcendental människa, du börjar dstansera dig mer och mer från samhället, alltså blir indifferent till allt vad världen bjuder dig.