Bite of the apple
Moderator: Moderatorgruppen
-
Sefket Ramovic
- Avslutat konto
- Ort: många gånger har jag velat vakna ur en dröm, vaknat och funnit att jag drömmer!
-
Sefket Ramovic
- Avslutat konto
- Ort: många gånger har jag velat vakna ur en dröm, vaknat och funnit att jag drömmer!
-
Sefket Ramovic
- Avslutat konto
-
Sefket Ramovic
- Avslutat konto
-
Sefket Ramovic
- Avslutat konto
- jag är jag
"Bite of the apple" trodde jag var sailaways blog fast nu har jag läst den från början och vet massor om er.
Det känns bra
Jag gillar er.
Världen står inför mängder av förändringar. I Bibeln står det att äkta och falska profeter kommer att dyka upp som svampar ur jorden.
Jesus ger oss råd hur vi skall känna skillnad om vi möter en äkta eller en falsk profet: "På deras frukt skall man känna dem. Ett gott träd bär god frukt och ett dåligt träd bär dålig frukt ..." (Som t ex en kristna kyrkan)
Det är den OVILLKORLIGA KÄRLEKEN SOM GÄLLER = MAN ACCEPTERAR ALLA LEVANDE PRECIS SOM DE ÄR.
Gud älskar oss alla. Och förlåter oss varje dag om vi ber om det i t ex "Fader vår"
Däremot tar Gud inte bort vår KARMA. Den är till just för att vi skall lära oss den ovillkorliga kärleken. Men läser vi bergspredikan och andra kärleksfulla levnadsregler så kommer vi att förstå hur vi bör handla. Eller om våra handlingar gör ont i oss själva så vet vi hur vi borde ha handlat
Det känns bra
Citat:
sailaways skrev:
Sefket,
Gud kommer alltid vara före oss i Hans evolution, och det vi kan göra är att hänga med, för att alla de som faller och håller sig fast vid fundamentala trossystem är inte nära Skaparen. Det finns nya profeter som har kommit oavsett om de presenterar sig själv som det, och deras arbete borde tas seriöst. Vår arts evolution hänger på oss själva, för att Gud skapade oss för att utvecklas. Medvetenhet och information är nyckeln till vår överlevnad, och det inkluderar att ha kunskap om det ockulta, teosofi och andra New Age filosofier.
JESUS, MOHAMMED, BUDDHA etc är alla i de himmelska realmerna och är och står för OVILLKORLIG KÄRLEK.
Det finns ingen synd emot Gud. Endast karma "straffar" oss, och elektro-magnetiska fysikaliska lagar om orsak och verkan. What you reap is what you sow.
jag skrev
WOW, sailaways!
Du vet ju precis hur det är!
Världen står inför mängder av förändringar. I Bibeln står det att äkta och falska profeter kommer att dyka upp som svampar ur jorden.
Vår arts evolution hänger på oss själva, för att Gud skapade oss för att utvecklas. Medvetenhet och information är nyckeln till vår överlevnad, och det inkluderar att ha kunskap om det ockulta, teosofi och andra New Age filosofier.
Jesus ger oss råd hur vi skall känna skillnad om vi möter en äkta eller en falsk profet: "På deras frukt skall man känna dem. Ett gott träd bär god frukt och ett dåligt träd bär dålig frukt ..." (Som t ex en kristna kyrkan)
Det är den OVILLKORLIGA KÄRLEKEN SOM GÄLLER = MAN ACCEPTERAR ALLA LEVANDE PRECIS SOM DE ÄR.
Gud älskar oss alla. Och förlåter oss varje dag om vi ber om det i t ex "Fader vår"
Däremot tar Gud inte bort vår KARMA. Den är till just för att vi skall lära oss den ovillkorliga kärleken. Men läser vi bergspredikan och andra kärleksfulla levnadsregler så kommer vi att förstå hur vi bör handla. Eller om våra handlingar gör ont i oss själva så vet vi hur vi borde ha handlat
jag är
-
Sefket Ramovic
- Avslutat konto
Återgå till "Tankar och känslor"