Att åldras

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Att åldras

Inläggav Anders » 03 sep 2015 21:03

Det häftigaste med att åldras är alla gamla schyssta minnen man har. Som ibland känns som för en vecka sen (typ då morsan kom hemsläpande med ett lillasyskon 66) och ibland som en eon av tid sedan, typ då man hör 80-talslåtar.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Att åldras

Inläggav Algotezza » 04 sep 2015 07:17

Anders skrev:Det häftigaste med att åldras är alla gamla schyssta minnen man har. Som ibland känns som för en vecka sen (typ då morsan kom hemsläpande med ett lillasyskon 66) och ibland som en eon av tid sedan, typ då man hör 80-talslåtar.


Är man intresserad av att skriva skönlitteratur har man en rik skatt att ösa ur. Det känns bra.
Göran Egevad egevad@gmail.com

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Att åldras

Inläggav klorofyll » 04 sep 2015 13:58

Algotezza skrev:
Anders skrev:Det häftigaste med att åldras är alla gamla schyssta minnen man har. Som ibland känns som för en vecka sen (typ då morsan kom hemsläpande med ett lillasyskon 66) och ibland som en eon av tid sedan, typ då man hör 80-talslåtar.


Är man intresserad av att skriva skönlitteratur har man en rik skatt att ösa ur. Det känns bra.

Jag har anmält mig till en skrivkurs... På något sätt är jag inte riktigt lika negativ till min text längre, om den känns överdriven på något sätt så överdriver jag bara ännu mer, vilket gör att texten känns mer normal. Detta att kunna lämna en text, utan att radera den, och återvända till den nästa dag känns tillfredsställande, som att man verkligen mejslar ut någonting. Jag tror att jag har någonting att berätta!

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Att åldras

Inläggav Pilatus » 04 sep 2015 15:51

klorofyll skrev:Jag har anmält mig till en skrivkurs... [...] Jag tror att jag har någonting att berätta!

Se där, så positivt! Jag hoppas vi får veta hur det går framöver och hur du ser på möjligheterna att utveckla din berättarkonst. :)
Moderator

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Att åldras

Inläggav klorofyll » 05 sep 2015 15:58

Pilatus skrev:
klorofyll skrev:Jag har anmält mig till en skrivkurs... [...] Jag tror att jag har någonting att berätta!

Se där, så positivt! Jag hoppas vi får veta hur det går framöver och hur du ser på möjligheterna att utveckla din berättarkonst. :)

Tack ska du ha! Jag är positiv, alltid, öppen och kanske mogen för att ta till mig lite lärdom på ett område som jag uppfattar som svårt, men roligt och utmanande! :) Det finns mycket intressant att fördjupa sig i.


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 20 och 0 gäster