Bli inte arg..

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Bli inte arg..

Inläggav klorofyll » 11 maj 2018 15:01

lynx skrev:Sök du på anabolastinn här på forumet.

Ja jag läste inlägget som innehöll det ordet. Känner igen mig i det. Jag kan vara jätterädd för att bara möta någon på en gata (det finns liksom ingen logik), eller ett högt ljud (men inte om jag är ensam), verkliga faror skrämmer mig inte lika mycket..

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Bli inte arg..

Inläggav Anne » 11 maj 2018 19:37

xion skrev:
lynx skrev:Äter du så, xion?

Nej inte jag, men jag vet andra....
För min del har jag blivit barn på nytt. Jag mosar ofta ihop allt till en enda röra och äter direkt ur stekpannan.

Ja, men då spiller du väl inte med ett så stort "fat" :) Mindre disk. Kokt mosad potatis i sås är underskattat. Alltför länge sedan jag åt det.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Bli inte arg..

Inläggav Anne » 11 maj 2018 19:45

klorofyll skrev:
lynx skrev:Sök du på anabolastinn här på forumet.

Ja jag läste inlägget som innehöll det ordet. Känner igen mig i det. Jag kan vara jätterädd för att bara möta någon på en gata (det finns liksom ingen logik), eller ett högt ljud (men inte om jag är ensam), verkliga faror skrämmer mig inte lika mycket..


Har du varit med om något som verkligen skrämt dig? Tänk. När och var skadades din tillit? Har någon fått dig att känna dig dum? Mindre värd? Du är inte mindre värd.

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Bli inte arg..

Inläggav klorofyll » 11 maj 2018 20:31

lynx skrev:Har du varit med om något som verkligen skrämt dig? Tänk.

Nej inget allvarligt. Det mest skrämmande för mig är meningslöshet. Då börjar jag må väldig dåligt.

lynx skrev:När och var skadades din tillit?

Det går inte att peka på något särskilt. Människor är inte pålitliga.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Bli inte arg..

Inläggav Anne » 11 maj 2018 21:17

Visst finns det pålitliga människor. Och det här med meningslösheten, så har vi väl alla känt någon gång. Det gamla öppnar för det nya. Det är en fas. Någon gång kommer du vara tacksam för det. Säg mig, har du haft/ har ett sus eller svagt ringande ljud i dina öron fast det är vad vi säger tyst runtomkring?

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Bli inte arg..

Inläggav klorofyll » 12 maj 2018 11:42

lynx skrev:Visst finns det pålitliga människor. Och det här med meningslösheten, så har vi väl alla känt någon gång. Det gamla öppnar för det nya. Det är en fas. Någon gång kommer du vara tacksam för det.

Du har rätt!

lynx skrev:Säg mig, har du haft/ har ett sus eller svagt ringande ljud i dina öron fast det är vad vi säger tyst runtomkring?

Nej.

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Bli inte arg..

Inläggav klorofyll » 12 maj 2018 11:51

Kanske har människor svårt att känna mig. Har fått höra att jag är mystisk. Ha ha. Kanske.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18513
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Bli inte arg..

Inläggav Algotezza » 12 maj 2018 14:04

Många säger idag att det finns vissa saker det är förbjudet att tala om idet här landet men folk pratar om det ständigt plus att de säger det är tabu att tala om det. Invandring, invandringspolitik.

Folk är arga i tv och i vardagen. Rätt ofta. Men man säger det är tabu.

Man menar vi inte kan/får prata om känslor. Men det känns hela tiden. I media, sociala media. Däremot är man sällan intresserad av fakta och förnuft idag. Att uttrycka sig värderings- och känslofritt.


Om det nu går.


Det är vi själva som gör tabu till tabu. Vår frihet är större än vi tror. Vi kan bara inte hantera den och det ansvar den innebär. Bättre skylla på att andra hindrar en från att leva fritt.
Göran Egevad egevad@gmail.com

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Bli inte arg..

Inläggav klorofyll » 12 maj 2018 15:27

Det är ibland fult att tala om hur fin man är, en person i en grupp skryter om allt möjligt, han tror inte att jag är fin, han känner inte mig och det lär förbli så.. För ett tag.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18513
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Bli inte arg..

Inläggav Algotezza » 12 maj 2018 16:26

klorofyll skrev:Det är ibland fult att tala om hur fin man är, en person i en grupp skryter om allt möjligt, han tror inte att jag är fin, han känner inte mig och det lär förbli så.. För ett tag.


Vad menas med fin?

Snygg, rik, andligt utvecklad, kulturkofta?
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18513
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Bli inte arg..

Inläggav Algotezza » 12 maj 2018 16:27

klorofyll skrev:Kanske har människor svårt att känna mig. Har fått höra att jag är mystisk. Ha ha. Kanske.


Alla har en sida utåt och en inåt. En officiell och en mystisk. De flesta jag mött i alla fall.
Göran Egevad egevad@gmail.com

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Bli inte arg..

Inläggav klorofyll » 12 maj 2018 17:15

Algotezza skrev:
klorofyll skrev:Det är ibland fult att tala om hur fin man är, en person i en grupp skryter om allt möjligt, han tror inte att jag är fin, han känner inte mig och det lär förbli så.. För ett tag.


Vad menas med fin?

Snygg, rik, andligt utvecklad, kulturkofta?

Snygg, smart och rik. Han är inte smart, han har sina inövade repliker, behöver bara uppmärksamhet.
Skönt att man inte jobbar med honom!

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18513
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Bli inte arg..

Inläggav Algotezza » 12 maj 2018 17:22

klorofyll skrev:
Algotezza skrev:
klorofyll skrev:Det är ibland fult att tala om hur fin man är, en person i en grupp skryter om allt möjligt, han tror inte att jag är fin, han känner inte mig och det lär förbli så.. För ett tag.


Vad menas med fin?

Snygg, rik, andligt utvecklad, kulturkofta?

Snygg, smart och rik. Han är inte smart, han har sina inövade repliker, behöver bara uppmärksamhet.
Skönt att man inte jobbar med honom!


Vem åsyftar du?
Göran Egevad egevad@gmail.com

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Bli inte arg..

Inläggav klorofyll » 12 maj 2018 18:24

Algotezza skrev:
klorofyll skrev:
Algotezza skrev:
Vad menas med fin?

Snygg, rik, andligt utvecklad, kulturkofta?

Snygg, smart och rik. Han är inte smart, han har sina inövade repliker, behöver bara uppmärksamhet.
Skönt att man inte jobbar med honom!


Vem åsyftar du?

Random person. Jag stör mig på människor som ser ner på andra utan orsak... Man ska inte behöva tala om att ens farbror tjänar 10 miljoner, om det hade varit så. De känner mig inte. Jag fascineras av framgång, men jag bryr mig inte, för jag behandlar alla lika oavsett.

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Bli inte arg..

Inläggav klorofyll » 12 maj 2018 19:07

Läste att mitt nyårslöfte var att inte fixera mig. Det har gått bra, men det känns som evigheter sedan.


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster