Att vara undergiven (på riktigt) och längta.

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Att vara undergiven (på riktigt) och längta.

Inläggav Anne » 11 jul 2018 20:26

Det är i mitt tycke det enda intressanta du har skrivit hittils och det var en länk som du inte har skrivit själv. Det är klart jag känner igen mig i dig. Jag har ju varit i närheten och avvecklat de sidor som du istället förstärker. Annars skulle jag ju inte förstå vad du håller på med.

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Re: Att vara undergiven (på riktigt) och längta.

Inläggav scirocco » 11 jul 2018 20:57

Nu pratar du esther bara om lynx istället. Det var för obehagligt att uppehålla sig om hur du bara såg trådskaparen som ytterligare något att fördöma. På kristna forum hittar du likasinnade,fast ändå inte när jag tänker efter. Jag förstår inte varför du lägger ut ditt mående på andra. Varför skulle en liten falang av en religiös sekt vara så perfekt och klanderfri medan all jordens övriga befolkning skall nedvärderas till skit.

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Att vara undergiven (på riktigt) och längta.

Inläggav Esther » 11 jul 2018 21:28

scirocco skrev:Nu pratar du esther bara om lynx istället. Det var för obehagligt att uppehålla sig om hur du bara såg trådskaparen som ytterligare något att fördöma. På kristna forum hittar du likasinnade,fast ändå inte när jag tänker efter. Jag förstår inte varför du lägger ut ditt mående på andra. Varför skulle en liten falang av en religiös sekt vara så perfekt och klanderfri medan all jordens övriga befolkning skall nedvärderas till skit.


Kan du citera mig där jag fördömde henne?
Det vore fint när du gör det så kan vi titta på det du uppfattade som fördömande.

sedan kan du passa på att ta fram de citat där jag nedvärderar andra till skit.
Vore fint när du kan visa med mina egna ord att det du säger stämmer.
Ser fram emot det - så kan vi se om din analys är korrekt eller om den är färgad av dina egna aversioner - eller avsky, som du kallade det.
Veritas vos liberabit

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Att vara undergiven (på riktigt) och längta.

Inläggav Esther » 11 jul 2018 21:31

Esther skrev:
scirocco skrev:Nu pratar du esther bara om lynx istället. Det var för obehagligt att uppehålla sig om hur du bara såg trådskaparen som ytterligare något att fördöma. På kristna forum hittar du likasinnade,fast ändå inte när jag tänker efter. Jag förstår inte varför du lägger ut ditt mående på andra. Varför skulle en liten falang av en religiös sekt vara så perfekt och klanderfri medan all jordens övriga befolkning skall nedvärderas till skit.


Kan du citera mig där jag fördömde henne?
Det vore fint när du gör det så kan vi titta på det du uppfattade som fördömande.

sedan kan du passa på att ta fram de citat där jag nedvärderar andra till skit.
Vore fint när du kan visa med mina egna ord att det du säger stämmer.
Ser fram emot det - så kan vi se om din analys är korrekt eller om den är färgad av dina egna aversioner - eller avsky, som du kallade det.


Syftade i det sista på detta inlägg du skrev till Illusionen :
Här trampar du illusionen rakt ner i grytan. Du skriver något om ateister som inte kan uppleva just dina favoritkompositörer som njutbart. Du skiljer ut dig själv och andra troende som högre stående varelser med sinne för vad som är fin och rätt kultur. Såna som du illusionen ökar på min avsky.
Veritas vos liberabit

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Re: Att vara undergiven (på riktigt) och längta.

Inläggav scirocco » 11 jul 2018 22:02

Det är bara ett par sidor i början av tråden du adresserar trådskaparen. Det är fritt för alla att läsa och bilda sig en uppfattning om vad som skrivits. Jag har redan citerat två av trådskaparens inlägg. Det är det som är viktigt. Alla trådar är ungefär likadana. Du är fördömande överlag. Rannsaka dig själv. Ja,det jag skrev till illusionen var till honom.

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Att vara undergiven (på riktigt) och längta.

Inläggav Anders » 11 jul 2018 22:08

Jag säger så här om det sista tjoget käbbel här:

Alla nedsättande kommentarer om annan person som har till avsikt att knuffa för egna ideologin föraktar jag. Bara ni som skriver, vet.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Att vara undergiven (på riktigt) och längta.

Inläggav Anne » 11 jul 2018 23:16

Står du bakom att en socialdemokrat är en massmördare, Anders? Jag tycker att det är lite gulligt att du försvarar Esther. Hon behöver det.
Esther gör så dålig reklam för katolska kyrkan att det är sanslöst. Hade jag varit med där hade jag starkt övervägt att gå ur.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Att vara undergiven (på riktigt) och längta.

Inläggav Pilatus » 12 jul 2018 00:31

Anders skrev:Jag säger så här om det sista tjoget käbbel här:

Alla nedsättande kommentarer om annan person som har till avsikt att knuffa för egna ideologin föraktar jag. Bara ni som skriver, vet.

Det handlar inte om vad slags tro vi har, eller ideologi. Kritiken handlar om det samtal som fördes mellan liten kanin och Esther. Jag tycker inte det samtalet utvecklades bra.

Om vi nu undviker att hälla fotogen på brasan kanske vår moderator kan hjälpa till med att sätta streck här. Jag tror det vore bra.
Moderator

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Re: Att vara undergiven (på riktigt) och längta.

Inläggav scirocco » 12 jul 2018 06:37

Anders skrev:Jag säger så här om det sista tjoget käbbel här:

Alla nedsättande kommentarer om annan person som har till avsikt att knuffa för egna ideologin föraktar jag. Bara ni som skriver, vet.

Det är ingen som skrivit här som har någon särskild ideologi vad jag märkt.Däremot har jag märkt att du försvarar esther genomgående. Det är oförståeligt .
Hittills har jag besvarat esters obetänksamma utspel som om hon vore vem som helst. Om det är så att en psykisk sjukdom/åkomma är grunden lär inget förändras för att vi skriver här. Då hoppas jag att det finns lindring att finna för dig esther.


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 19 och 0 gäster