Att vara undergiven (på riktigt) och längta.

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Att vara undergiven (på riktigt) och längta.

Inläggav Esther » 11 jul 2018 13:23

scirocco skrev:
småkaniner skrev:Jag måste ha uttryckt mig otydligt. Det är jag som lämnat honom. Jag vill inte det, men känner att det är det enda rätta. Av skäl jag helst inte går in på. Nu tror jag inte att det är så att det inte finns några kristna som inte lämnar sina respektive eller familjer. Eller rättare sagt, jag vet att det inte är så. Skilsmässor förekommer av alla möjliga orsaker - ibland för att det är det minst onda av två ting. Och varför skulle det inte vara så?

Och visst bad jag om reflektioner. Men det är inte samma sak som påhopp, och det upplever jag allt mer från din sida. Jag försöker svara så gott jag kan men har en känsla av att du inte är välvilligt inställd till mig.

Mvh

små kaniner

Det är ju uppenbart att trådskaparen upplever att ämnet hon lagt ut inte respekteras.



När jag bad henne citera "påhoppen" - gjorde hon inte det. Förmodligen för att det inte fanns några sådana...
Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17386
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Att vara undergiven (på riktigt) och längta.

Inläggav Pilatus » 11 jul 2018 13:36

Esther skrev:När jag bad henne citera "påhoppen" - gjorde hon inte det. Förmodligen för att det inte fanns några sådana...

Varför förneka hennes upplevelse av att inte vara väl bemött?

"Jag försöker svara så gott jag kan men har en känsla av att du inte är välvilligt inställd till mig. "
Moderator

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Att vara undergiven (på riktigt) och längta.

Inläggav Esther » 11 jul 2018 13:40

Pilatus skrev:
Esther skrev:När jag bad henne citera "påhoppen" - gjorde hon inte det. Förmodligen för att det inte fanns några sådana...

Varför förneka hennes upplevelse av att inte vara väl bemött?

"Jag försöker svara så gott jag kan men har en känsla av att du inte är välvilligt inställd till mig. "


Ja, det är ju nästintill en sjukdom numer att alla som blir emotsagda i det de tror, påstår eller har en mening om - känner sig "inte trygga", "angripna", "påhoppade" och den som säger de inte vill, tål höra eller har lust att höra är någon slags ond fob av något slag. - alltid mot dem och de är eviga offer.
Detta är ett slags samhällssjukdom --- snowflakes.
Det finns inget negativt, inga personangrepp - inget av det ni samlat utsatt mig för i det jag skriver till henne.
Inte överhuvudtaget.
Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17386
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Att vara undergiven (på riktigt) och längta.

Inläggav Pilatus » 11 jul 2018 14:32

Esther skrev:
Pilatus skrev:Varför förneka hennes upplevelse av att inte vara väl bemött?
"Jag försöker svara så gott jag kan men har en känsla av att du inte är välvilligt inställd till mig. "

Ja, det är ju nästintill en sjukdom numer att alla som blir emotsagda i det de tror, påstår eller har en mening om - känner sig "inte trygga", "angripna", "påhoppade" och den som säger de inte vill, tål höra eller har lust att höra är någon slags ond fob av något slag. - alltid mot dem och de är eviga offer.
Detta är ett slags samhällssjukdom --- snowflakes.
Det finns inget negativt, inga personangrepp - inget av det ni samlat utsatt mig för i det jag skriver till henne.
Inte överhuvudtaget.

Du kanske var blind för hur du uppfattades och fortsatte att skriva långt mer än vad som efterfrågades. Att liten kanin upplevde situationen som obekväm generaliserar du till "det är ju nästintill en sjukdom" etc. Hur såg du dig själv i detta samtal?
Moderator

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Att vara undergiven (på riktigt) och längta.

Inläggav Esther » 11 jul 2018 14:46

lynx skrev:Jo, tjena... Har du BS som mellannamn, Esther?



Menar du detta?
Veritas vos liberabit

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Att vara undergiven (på riktigt) och längta.

Inläggav Esther » 11 jul 2018 14:50

Esther skrev:
lynx skrev:Ålarens.


https://www.folkmun.se/definition/Ålarens

Ålarens
En riktigt korkad person
av Hetrometrus 2007-08-02


antar du pratar med dig själv igen Lynx... för om du pratar med mig så är det att anse som att du kränker mig publikt - inte så roligt för dig!



Eller kanske detta?
Veritas vos liberabit

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Att vara undergiven (på riktigt) och längta.

Inläggav Anne » 11 jul 2018 18:10

Det är naturligtvis inte smickrande, men det ju dessvärre uppriktigt. Själv petar du in saker som kattguld (och fattar inte att du är synad), påstår att nutida personer som röstar rött är massmördare, att jag kommer hamna i helvetet osv. Så har det gått upp för den "klartänkte", "kloka" personen Esther nu då t ex att Pilatus inte är intresserad av dig?

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Att vara undergiven (på riktigt) och längta.

Inläggav Esther » 11 jul 2018 18:54

PK människor som inte tål andra än de som håller med dem själva är aldrig intresserade av någon - egentligen. Detta är naturligtvis inte fallet för de som är genuint intresserade av andra - inte deras kön (vilket kanske du också borde lära dig...) eller sexuella lekar, utan som individer JUST på grund av att de inte styrker en medhårs eller tycker som man själv eller sin lilla grupp.

Det jag säger är särdeles svårt att begripa för en person som inte ser människor - utan annat.
Veritas vos liberabit

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Att vara undergiven (på riktigt) och längta.

Inläggav Anne » 11 jul 2018 19:36

Som vanligt inget rakt svar från din sida. Inget tack för att jag varnade dig. Du slingrar dig som vanligt. Försök stå emot dina borderline-impulser nu och kasta inte din skit över Pilatus. Någon tycker säkert att du är intressant. Jag försöker mest rädda ditt skinn för att jag ser det inte som omöjligt att resten av mänskligheten får vänta in dig annars. Jag hoppas att du finner en rättrådig, dominant man snarast.

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Att vara undergiven (på riktigt) och längta.

Inläggav Esther » 11 jul 2018 19:38

lynx skrev:Som vanligt inget rakt svar från din sida. Inget tack för att jag varnade dig. Du slingrar dig som vanligt. Försök stå emot dina borderline-impulser nu och kasta inte din skit över Pilatus. Någon tycker säkert att du är intressant. Jag försöker mest rädda ditt skinn för att jag ser det inte som omöjligt att resten av mänskligheten får vänta in dig annars. Jag hoppas att du finner en rättrådig, dominant man snarast.
Veritas vos liberabit

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Att vara undergiven (på riktigt) och längta.

Inläggav Anne » 11 jul 2018 19:40

Japp, lycka till.

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Att vara undergiven (på riktigt) och längta.

Inläggav Esther » 11 jul 2018 19:43

Borderline? Du hade ju diagnostiserat mig (som du inte ens känner eller vet vem jag är för den delen för att jag känner inte dig personligen, inte är du en del av mina vänner som känt mig länge heller) via nätet (hur seriöst som helst :lol: ) schizofren paranoid?

Tyckte du sa det i en av alla dina hat-posts som du skrivit där du inte kan annat än attackera mig, anklaga mig och skriva saker som är --- lindrigt sagt galenskaper.

Varför skulle jag kasta något alls på Pilatus? Det är dig jag pratar med.
"resten av mänskligheten får vänta in mig" --- ja vad ska jag säga om sådana saker?
Kanske fråga dig - mår du riktigt bra?
Veritas vos liberabit

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Att vara undergiven (på riktigt) och längta.

Inläggav Anne » 11 jul 2018 19:56

Det är tyvärr svårt för mig att må bra med vissa medmänniskor. Jag har aldrig sagt att du är schizofren. Paranoia uppvisar du flera gånger om, vanföreställningar också, för att inte tala om ditt svart-vita borderline agerande med "du skulle älska mig" varvat med "du hatar mig". Jag kan förklara allt det där och förstår fullständigt varför du inte vill gå till en doktor. Jag är rätt nöjd med att du ska motbevisa mig i ditt framtida agerande mot Pilatus. Ändamålen helgar medlen, liksom. Är man så skör som jag lär man sig detektera faror väldigt snabbt.

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Att vara undergiven (på riktigt) och längta.

Inläggav Esther » 11 jul 2018 20:05

lynx skrev:Det är tyvärr svårt för mig att må bra med vissa medmänniskor. Jag har aldrig sagt att du är schizofren. Paranoia uppvisar du flera gånger om, vanföreställningar också, för att inte tala om ditt svart-vita borderline agerande med "du skulle älska mig" varvat med "du hatar mig". Jag kan förklara allt det där och förstår fullständigt varför du inte vill gå till en doktor. Jag är rätt nöjd med att du ska motbevisa mig i ditt framtida agerande mot Pilatus. Ändamålen helgar medlen, liksom. Är man så skör som jag lär man sig detektera faror väldigt snabbt.
Veritas vos liberabit

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Att vara undergiven (på riktigt) och längta.

Inläggav Esther » 11 jul 2018 20:18

Esther skrev:
lynx skrev:Det är tyvärr svårt för mig att må bra med vissa medmänniskor. Jag har aldrig sagt att du är schizofren. Paranoia uppvisar du flera gånger om, vanföreställningar också, för att inte tala om ditt svart-vita borderline agerande med "du skulle älska mig" varvat med "du hatar mig". Jag kan förklara allt det där och förstår fullständigt varför du inte vill gå till en doktor. Jag är rätt nöjd med att du ska motbevisa mig i ditt framtida agerande mot Pilatus. Ändamålen helgar medlen, liksom. Är man så skör som jag lär man sig detektera faror väldigt snabbt.


av lynx
05 jun 2018 16:53
Kategori: Religion och andlighet
Tråd: Om medvetenheten, tiden och livet
Svar: 125
Visningar: 1368
Re: Om medvetenheten, tiden och livet
med din form av patologi. 8) DEN var bra! Det vore nästintill komiskt om jag berättade för dig avseende även denna vilda gissning du gör - som vanligt. Men jag tror jag avstår. ...det är helt enkelt inte värt besväret Tjena Moss, du har en patologisk vanföreställning kombinerat med paranoia. Och du...
Veritas vos liberabit


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster