I natt drömde jag

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7791
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

I natt drömde jag

Inläggav Anders » 11 okt 2018 08:16

En dröm som fortfarande flera timmar efter uppstigandet ger mig välbehag. En erotisk dröm, rätt ovanligt på senare år. Inte våt, men jag är i ett landskap där man umgås ganska öppet. Jag ligger naken i en säng på något som kan vara ett värdshus. En okänd kvinna lägger sig naken i sängen bredvid. Efter ett tag börjar vi kyssas, spontant. Sen blir det inte mer. Men sedan i drömmen vill jag mer, söker henne, hon finns i min omgivning men det blir inget mer. Det finns andra män och kvinnor som söker varandra. Lite som man tänker sig flowerpower fast typ nu.
Djupt tillfredställande. Vaknade en halvtimme före väckarklockan, bara låg i den sköna erotiska känslan.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

xion
Inlägg: 3160
Blev medlem: 22 mar 2016 08:09

Re: I natt drömde jag

Inläggav xion » 11 okt 2018 10:12

Konstiga drömmar nu ett tag. Vad sägs om den här?
Jag är ute i rymden och ser Jorden träffas av en meteorit som utplånar allt liv.
Det blir ett blåaktigt ljus där den träffar som sedan sprider sig över hela Jorden.

xion
Inlägg: 3160
Blev medlem: 22 mar 2016 08:09

Re: I natt drömde jag

Inläggav xion » 12 nov 2018 18:14

I natt var jag med på en expedition till Mars och vi hittade liv i form av insektslarver

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7791
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: I natt drömde jag

Inläggav Anders » 12 nov 2018 22:36

Har haft obehagliga mardrömmar flera nätter. Mest att jag gör saker som väcker omvärldens förakt, och alla beter sig hemskt mot mej.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: I natt drömde jag

Inläggav Anne » 12 nov 2018 23:50

Jag drömde något väldigt behagligt, men irriterande nog minns jag inte vad. Vaknade bara med känslan.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18495
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: I natt drömde jag

Inläggav Algotezza » 13 nov 2018 08:06

Minns sällan mina drömmar men natten till igår hade jag en fin klar dröm i ett trevligt kulligt landskap och mötte roliga människor. Jag visste att jag drömde och sa i slutet av drömmen till mig själv att det var dags att vakna.
Göran Egevad egevad@gmail.com

David H
Moderator
Inlägg: 5202
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: I natt drömde jag

Inläggav David H » 13 nov 2018 21:55

Jag drömde inatt att jag tappat min mobiltelefon, som hamnat i vattnet... därefter släpades det ut en stor båt rakt över där jag tappat den. När båten dragit förbi kunde jag se mobilen, och tänkte väl att det inte var en chans att den skulle kunna ha överlevt detta. Men se! Skalet var krossat, och skärmen var repad, men trots allt mobilen visade sig vara fullt funktionsduglig!

Vad det skulle betyda vet jag inte. Kvällen innan hade jag lyssnat på ljudbok via mobilen om Magellans expedition, så där var i alla fall koppling till både mobil, vatten och båt. Men vet inte hur jag ska få ihop det övriga. Ljudboken var iaf spännande. Medan jag lyssnade hade jag ett fönster öppet där jag kunde följa resan via google maps, och ett annat fönster där jag kunde söka via Wikipedia/google för att få fördjupande information. Jag visste inte om att Magellan inte överlevde sin egen expedition, och således kan han inte heller sägas vara den första att segla jorden runt.
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: I natt drömde jag

Inläggav Esther » 17 nov 2018 22:26

jag har inte haft nattens dröm än...
Veritas vos liberabit

xion
Inlägg: 3160
Blev medlem: 22 mar 2016 08:09

Re: I natt drömde jag

Inläggav xion » 25 feb 2019 08:47

Konstig dröm i natt.
Jag var på någon slags fest med ett par andra familjer.
Jag var i tjugoårsåldern och höll på med något intressant av praktisk natur som jag inte ville avbryta.
En hel del saker som behövde göras dock. Den ena familjen åkte därifrån. Den andra familjen bestod av två bråkiga yngre barn och en tonårsyngling plus föräldrar.
Nu åkte också dessa föräldrar därifrån och gav tonårsynglingen i uppdrag att diska
Dom yngre barnen ansåg då att det var min uppgift att ta hand om dom eftersom jag var den enda som var vuxen. Jag protesterade och menade att jag också var någons barn och därmed ett barn.
Jag såg att ynglingen inte sköljde av disken när han diskade så jag påpekade att det kanske skulle smaka diskmedel av kärlen.

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: I natt drömde jag

Inläggav hakkapeliitta » 26 feb 2019 02:18

I mina drömmar dyker farsan upp i konfliktfyllda situationer. Mina bröder är också med, morsan, alltid jättegräl.

Kommer ihåg när jag fick ett telefonsamtal, nu irl. Farsan har inte långt kvar. Jag åkte till sjukhuset och satt där med farsan. En timme gick, vi sa inte så mycket, nästan inget. Ändå hade vi jobbat ihop och donat i många år tillsammans. Båda vi var kanske macho och aldrig visade känslor.

Tänkte en gång, fortfarande, skriva en bok om en arbetargrabbs klassresa.

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7791
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: I natt drömde jag

Inläggav Anders » 27 feb 2019 08:30

Har fått in ett par för stora, för dåliga hus i mardrömmar den senaste perioden.vet inte varför tanken på att bo i ett för stort hus skrämmer mig så.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: I natt drömde jag

Inläggav Anne » 24 mar 2019 17:38

Jag hade en sådan mardröm inatt. Kortfattat. Jag drömde att Elvis var Djävulen. Jag var i total chock. Han sa småleende att han hade väntat på mig. Jag sa att det kunde inte stämma det här, att jag måste få prata med min himelske far.
Det fick jag. Han stök mig över kinden och sa att det var svårt för honom att låna bort mig, men han hade gett mig några liv och jag att fortsatt vara trogen kärleken trots allt och att Elvis inte visste vad kärlek var. Jag var förtvivlad - jag älskar ju inte Elvis! Och Gud sa att antingen klarar du av det eller så blir det ett storkrig, och det vill varken du eller jag. Och gav mig uppmaningen att försöka älska Elvis och lära honom vad kärlek är. Han lämnade mig. Ensam. Med Elvis.

Elvis visade mig ett foto av Priscilla, sa att han alltid hade gillat den där amorbågen och gled sitt pekfinger längs min överläpps konturer. Han granskade, inspekterade mig från topp till tå och berättade vad som måste åtgärdas.

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7791
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: I natt drömde jag

Inläggav Anders » 26 jun 2019 20:35

För ett par dagar sedan blev jag för första gången på ytterst länge riktigt besviken över att vakna. En erotisk dröm. Är på någon slags kursgård. Jobbar tillsammans med en kvinna som har fascinerat mig lite utan att jag direkt tänt på henne. Då vi sitter bredvid varandra kysser hon mig överraskande, provande. Jag kysser tillbaka. Upptäcker henne, som kvinna. Sen är det lite prat, kompisar till henne kommer med små antydningar, det är uppenbart för alla att vi har något ihop, jag känner en glad förlägenhet. Och sen vaknar jag.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18495
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: I natt drömde jag

Inläggav Algotezza » 02 okt 2019 11:26

I natt frös jag tydligen och bakade därför in kylan i drömmen, att det var någon med kalla torra fingrar eller klor som klöste mig i ryggen. Jag vaknade av att jag försökte vrida mig från klorna.
Göran Egevad egevad@gmail.com

David H
Moderator
Inlägg: 5202
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: I natt drömde jag

Inläggav David H » 11 okt 2019 12:20

Jag drömde bland annat något om min kollega som jag ska jobba med ikväll. Minns inte så mycket om det. Kändes som i natt att det viktigaste var att jag skulle få god sömn, och det tycker jag också att jag fick. Sov ända tills väckarklockan ringde, det är ovanligt.
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 40 och 0 gäster