Att relatera.

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Att relatera.

Inläggav klorofyll » 13 sep 2021 18:30

Det är möjligt att jag hade knytit skorna åt Hitler i ren ovetskap, men det hade aldrig du gjort... för du gör en undersökning först.. Är du med?

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Att relatera.

Inläggav Anne » 13 sep 2021 19:09

klorofyll skrev:Det är möjligt att jag hade knytit skorna åt Hitler i ren ovetskap, men det hade aldrig du gjort... för du gör en undersökning först.. Är du med?


Du säger det... Du tror att jag gör en undersökning inför varje agerande? Nejdu, så pass långt har det inte gått här. Nej, jag kan inte påstå att jag förstår dina tankebanor.

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Att relatera.

Inläggav klorofyll » 15 sep 2021 18:28

lynx skrev:Du tror att jag gör en undersökning inför varje agerande? Nejdu, så pass långt har det inte gått här.

Det räcker att du har en åsikt... Jag har inga åsikter.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Att relatera.

Inläggav Anne » 16 sep 2021 19:41

Du säger att du har inga åsikter...? Om någon sargade dig eller t ex din systers/brorsbarn hade du inte haft någon åsikt om det? Din uppskattning av den där Håkan Hellström-låten är ingen åsikt? Du kanske lika gärna äter hundbajs som något annat? Jag tror dig inte, klorofyll. Jag vet inte om du bara försöker lura andra för någon sorts märklig anledning, eller om du försöker skydda dig själv genom att ljuga för dig själv. Alternativt mår du mycket dåligt. Kram på dig!

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Att relatera.

Inläggav klorofyll » 17 sep 2021 16:06

lynx skrev:Du säger att du har inga åsikter...? Om någon sargade dig eller t ex din systers/brorsbarn hade du inte haft någon åsikt om det? Din uppskattning av den där Håkan Hellström-låten är ingen åsikt? Du kanske lika gärna äter hundbajs som något annat? Jag tror dig inte, klorofyll. Jag vet inte om du bara försöker lura andra för någon sorts märklig anledning, eller om du försöker skydda dig själv genom att ljuga för dig själv. Alternativt mår du mycket dåligt. Kram på dig!

Men vet du vad en åsikt är för någonting? Formulera gärna... En åsikt är ett bestämt synsätt. Man måste ha ett mål, en strävan, för att åsikter skall få en betydelse, hur tar man sig snabbast från A till B. Jag har inga mål.

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Att relatera.

Inläggav klorofyll » 19 sep 2021 16:30

Jefferson Airplane Lyrics
"White Rabbit"

One pill makes you larger
And one pill makes you small
And the ones that mother gives you
Don't do anything at all
Go ask Alice
When she's ten feet tall

And if you go chasing rabbits
And you know you're going to fall
Tell 'em a hookah-smoking caterpillar
Has given you the call
Call Alice
When she was just small

When the men on the chessboard
Get up and tell you where to go
And you've just had some kind of mushroom
And your mind is moving low
Go ask Alice
I think she'll know

When logic and proportion
Have fallen sloppy dead
And the White Knight is talking backwards
And the Red Queen's off with her head
Remember what the dormouse said
Feed your head
Feed your head

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Att relatera.

Inläggav klorofyll » 19 sep 2021 16:36


Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Att relatera.

Inläggav Anne » 20 sep 2021 15:24

klorofyll skrev:
lynx skrev:Du säger att du har inga åsikter...? Om någon sargade dig eller t ex din systers/brorsbarn hade du inte haft någon åsikt om det? Din uppskattning av den där Håkan Hellström-låten är ingen åsikt? Du kanske lika gärna äter hundbajs som något annat? Jag tror dig inte, klorofyll. Jag vet inte om du bara försöker lura andra för någon sorts märklig anledning, eller om du försöker skydda dig själv genom att ljuga för dig själv. Alternativt mår du mycket dåligt. Kram på dig!

Men vet du vad en åsikt är för någonting? Formulera gärna... En åsikt är ett bestämt synsätt. Man måste ha ett mål, en strävan, för att åsikter skall få en betydelse, hur tar man sig snabbast från A till B. Jag har inga mål.


Många åsikter är helt harmlösa och helt utan mål. Nu är vi här igen att jag tvivlar på vad du säger - att du har inga mål. Måhända har du inga större mål, det vet jag inte. Men låt säga... Jag utgår från att du har ett behov av sömn. Din känsla är då trötthet och metoden är vanligtvis att gå och lägga sig för att uppnå målet. Är det något du förnekar?

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Att relatera.

Inläggav klorofyll » 20 sep 2021 16:09

lynx skrev:
klorofyll skrev:
lynx skrev:Du säger att du har inga åsikter...? Om någon sargade dig eller t ex din systers/brorsbarn hade du inte haft någon åsikt om det? Din uppskattning av den där Håkan Hellström-låten är ingen åsikt? Du kanske lika gärna äter hundbajs som något annat? Jag tror dig inte, klorofyll. Jag vet inte om du bara försöker lura andra för någon sorts märklig anledning, eller om du försöker skydda dig själv genom att ljuga för dig själv. Alternativt mår du mycket dåligt. Kram på dig!

Men vet du vad en åsikt är för någonting? Formulera gärna... En åsikt är ett bestämt synsätt. Man måste ha ett mål, en strävan, för att åsikter skall få en betydelse, hur tar man sig snabbast från A till B. Jag har inga mål.


Många åsikter är helt harmlösa och helt utan mål. Nu är vi här igen att jag tvivlar på vad du säger - att du har inga mål. Måhända har du inga större mål, det vet jag inte. Men låt säga... Jag utgår från att du har ett behov av sömn. Din känsla är då trötthet och metoden är vanligtvis att gå och lägga sig för att uppnå målet. Är det något du förnekar?

Jag lägger mig i sängen därför att jag är trött, inte för att jag ska bli trött...

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Att relatera.

Inläggav Anne » 20 sep 2021 16:22

Det sa jag inte heller. Behov - Känsla - Strategi. Du har ett behov av sömn, vilket visar sig i trötthet och därför lägger du dig.
Är det jag skriver verkligen så svårt att förstå :( ?

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Att relatera.

Inläggav klorofyll » 20 sep 2021 18:53

lynx skrev:Det sa jag inte heller. Behov - Känsla - Strategi. Du har ett behov av sömn, vilket visar sig i trötthet och därför lägger du dig.
Är det jag skriver verkligen så svårt att förstå :( ?

Men då får du förklara vad som är målet med att lägga sig i en säng?

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Att relatera.

Inläggav Anne » 20 sep 2021 19:14

Sover du stående? För att etablera en kontakt med behovet (sömn) finns känslan (trötthet) som vägvisare som leder till en strategi (lägga sig) för att tillgodogöra behovet (sömn). Förstår du fortfarande inte så ger jag upp. När du är trött är ditt mål att sova. Det är ju det naturliga iallafall, men visst finns det de som drar i sig en rejäl dos koffein eller amfetamin, eller något. Och visst kan känslan införlivas innan behovet är medvetet också.
Går du på droger, klorofyll?

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Att relatera.

Inläggav klorofyll » 21 sep 2021 15:31

Jag tycker att det är skönt att ligga i en säng ibland... Menar du att det är mitt mål, att uppleva skönhet?


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 49 och 0 gäster