Skriv in era Paradoxer

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Metrodorus
Inlägg: 23
Blev medlem: 16 feb 2006 21:36
Ort: The Garden
Kontakt:

Skriv in era Paradoxer

Inläggav Metrodorus » 21 mar 2006 21:04

Morrisseys Paradox

Sing me to sleep
Sing me to sleep
I don't want to wake up
On my own anymore


Om han nu är så ensam att han vill avsluta sin existens, vem ska sjunga för honom?

Om han har någon som sjunger för honom, hur kan kan vara ensam?

Eller menar han bara helt enkelt att han är trött på att vakna upp ensam, men..

Sing me to sleep
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning


Don’t try to wake me in the morning, då vaknar han alltså inte upp ensam?

Om han nu har någon ’till förfogande’ att väcka honom, hur kan han då beklaga sig över att vakna upp ensam, och vara så bedrövad över det att han vill lämna detta livet, och tro sig gå över till en ’bättre värld’:

There is another world
There is a better world
Well, there must be
Well …


--

Örk, nödparadox för att kicka igång tråden.. det var väl egentligen inte mycket till paradox heller. nåväl.

EDIT: Och sen är det ju skillnad på att känna sig ensam, och att leva i isolering, så egentligen motsäger han sig ju inte.. med andra ord är låten ingen paradox. jaja.

Skriv in era paradoxer i denna tråden
[Det är ju lätt för mig som är moderator, men för andra ter sig kanske "här" lite paradoxalt, eller? Man kan lätt lösa upp paradoxen genom att istället uppmana: 'Skriv in era paradoxer där!'. Detsamma gäller hissknappar m.m. 'Tryck här' - stämmer sällan. -narr-]

EDIT2: Ändrar texten, medans jag garvar :lol:
Death is nothing to us!

Användarvisningsbild
archaxe
Inlägg: 1353
Blev medlem: 15 nov 2003 01:35

Inläggav archaxe » 06 apr 2006 03:17

Jag älskar dig, hovnarr.

Användarvisningsbild
Bifrost
Inlägg: 36
Blev medlem: 05 apr 2006 18:47
Kontakt:

Inläggav Bifrost » 09 apr 2006 16:37

Det judeo-kristna "gudsbegreppet" är en av mina favoritparadoxer. Kan det måhända duga?

T.ex. : "Gud är allsmäktig och god"

Rafael
Inlägg: 462
Blev medlem: 26 okt 2005 01:35

Inläggav Rafael » 10 apr 2006 00:56

Allt betyder något


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster