Vad är viktigast för DIG ??

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Guds tjänare
Avslutat konto

Vad är viktigast för DIG ??

Inläggav Guds tjänare » 04 apr 2006 17:29

Vad tycker du är viktigast, du kan gärna resonerar varför du tycker att just det är viktigt.

det kan handla om vad som helst, till nallebjörnen som än sover med, eller tron.

jag är väldig nyfiken :)

Resultatet kan bli 0 inlägg för att det är personligt, det förstår jag.
My lord, I know myself for what I am. And I throw my soul in your forgiveness, in the full knowledge this, I deserve non at your loving hand.

Waggho

Inläggav Waggho » 04 apr 2006 18:12

Min flickvän.

Djens

Inläggav Djens » 04 apr 2006 18:39

Jag blev först förbryllad över att jag aldrig någonsin tänkt på vad som är viktigast för mig. Efter lite tankemöda kom jag fram till att friheten är det viktigaste för mig. Att få känna att jag kan, om jag vill, göra precis vad som faller mig in.

Användarvisningsbild
Kyano

Inläggav Kyano » 04 apr 2006 23:12

Jag tror att det är väldigt få som har en konstant värdering genom livet av vad som är viktigast, eller ens i själva nuet. Personligen känner jag mig hela tiden överöst av viljor åt olika håll och inget är särskilt överhängande viktigt.

Vidare tror jag de allra flesta som säger sig ha en supermening med allt (om så bara för stunden) antingen inte har tänkt över det tillräckligt eller bara lurar sig själva (ond tro). Om jag tillåter mig vara än mer dömmande tror jag de få som verkligen endast har en och övergripande värdering i sin sitation måste leva väldigt innehållslösa och missanpassade liv. Det verkar som om anpassning är någon slags nyckel till ett lyckosamt liv. Anpassning skulle jag därmed vilja tillskriva ett förmodligen ganska övergripande och viktigt värde i de flesta liv, dock är det ju intrumentellt så knappast något egentligt svar på frågan.

Jag beundrar människor som kan dö för sina övertygelser, men innerst inne är dom ju bara barnsliga.

Viktigast för mig just nu är att läsa klart morgondagens läxa så enough med det här tramset. :)

Bjorg

Inläggav Bjorg » 05 apr 2006 12:06

Det jag är allra mest rädd för är att vara helt ensam, inte känna några band till någon annan människa. hade mardrömmar när jag var barn om att jag var den enda människan kvar, alla andra hade försvunnit...det är en fruktansvärd känsla, den där totala ensamheten, tomheten. Är det någon mer som har drömt så?

..så jag tror att det viktigaste för mig är att känna band till andra. Visst är frihet viktigt, men man är inte fri om man har vänner/familj att ta hänsyn till! så helt fri vill nog ingen vara...
Först när du insett att din död bara är din, så kan du inse att detsamma gäller ditt liv.

Fication
Kontakt:

Inläggav Fication » 05 apr 2006 14:38

Personlig utveckling.

Användarvisningsbild
Guds tjänare
Avslutat konto

Inläggav Guds tjänare » 05 apr 2006 15:25

Bjorg skrev:Det jag är allra mest rädd för är att vara helt ensam, inte känna några band till någon annan människa. hade mardrömmar när jag var barn om att jag var den enda människan kvar, alla andra hade försvunnit...det är en fruktansvärd känsla, den där totala ensamheten, tomheten. Är det någon mer som har drömt så?

Det har jag gjort, men då har det varit kul, eftersom då kunde jag göra vad jag ville utan någon besvär :lol:
My lord, I know myself for what I am. And I throw my soul in your forgiveness, in the full knowledge this, I deserve non at your loving hand.

ae

Inläggav ae » 05 apr 2006 15:26

Att må bra.

Jag har stundom velat finna sanningen, utveckla min person, komma till botten med saker osv. Jag har emellertid märkt att botten inte är något trevligt ställe. Jag vill må bra och göra gott för världen. Med risk att få en flumstämpel vill jag känna och sprida kärlek, kärlek inte i meningen bundenhet utan i meningen ömsesidig frihet. Jag vill vara fri i bundenheten som man inte kan undkomma. Jag vill LEVA och inte stå bakom livet längre. En gång ville jag fatta världen, sedan ville jag fatta mig själv, och jag blev introverterad och världsfrånvänd, hade många andliga djupa insikter och upplevelser, men mådde bara dåligt. Nu vill jag leva och älska, det är vad som spelar roll egentligen.

Användarvisningsbild
PopJimmy

Inläggav PopJimmy » 05 apr 2006 17:42

Personlig avveckling.

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 05 apr 2006 20:59

Att vakna upp på morgonen.
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Användarvisningsbild
Guds tjänare
Avslutat konto

Inläggav Guds tjänare » 05 apr 2006 21:14

Jörgen skrev:Att vakna upp på morgonen.

Den var bäst 8) 8)

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 05 apr 2006 22:20

Att göra gott. Att göra det situationen kräver.

Tatjana

Inläggav Tatjana » 07 apr 2006 04:35

Mat... ha ha ha

Användarvisningsbild
Bifrost
Kontakt:

Inläggav Bifrost » 09 apr 2006 16:25

Syfte, Mål, Insikt.

Mening

dangdang
Kontakt:

Inläggav dangdang » 09 apr 2006 20:16