Innanför eller utanför systemet?
Moderator: Moderatorgruppen
Innanför eller utanför systemet?
Jag romantiserar krig, fascism, kommunism, kapitalism, eller andra former av system. Jag är religiös fundamentalist. Jag väljer att helt okritskt förhålla mig till systemet, allt jag vill göra är att spela efter reglerna för att trycka ner andra männniskor. Jag underordnar mig reglerna och underkastar mig totalt okritiskt. Dvs jag vill göra lumpen, jag vill kriga, jag vill döda, skjuta ner fienden, arbeta som lapplisa, eller läkare som hävdar att mina patienter INTE är sjuka eftersom detta effektiviserar systemet, biljetkontrollant som misshandlar plankare , krogvakt som misshandlar gäster, jag vill våldta horor. Allting som på något sätt avviker från systemet, vill jag utrota. Helst även vill jag att etnisk utresning omgåenge ska se i Sverige, och även avlivning av människor som inte passar in. Avviker jag från mallen så ser jag fram emot att själv bli avlivad.
Kultur och konst är något jag spyr på, kultur och konst förstör det perfekta samhället och därför bör vi bränna böcker och göra oss av med oliktänkare så fort som möjligt. Allt ska normaliseras eller förintas. Jag är beredd att hålla fast i detta in i döden.
Kultur och konst är något jag spyr på, kultur och konst förstör det perfekta samhället och därför bör vi bränna böcker och göra oss av med oliktänkare så fort som möjligt. Allt ska normaliseras eller förintas. Jag är beredd att hålla fast i detta in i döden.
- Avantgardet
- tomtefader
- Avantgardet
- tomtefader
Re: Innanför eller utanför systemet?
PopJimmy skrev:Jag romantiserar krig, fascism, kommunism, kapitalism, eller andra former av system. Jag är religiös fundamentalist. Jag väljer att helt okritskt förhålla mig till systemet, allt jag vill göra är att spela efter reglerna för att trycka ner andra männniskor. Jag underordnar mig reglerna och underkastar mig totalt okritiskt. Dvs jag vill göra lumpen, jag vill kriga, jag vill döda, skjuta ner fienden, arbeta som lapplisa, eller läkare som hävdar att mina patienter INTE är sjuka eftersom detta effektiviserar systemet, biljetkontrollant som misshandlar plankare , krogvakt som misshandlar gäster, jag vill våldta horor. Allting som på något sätt avviker från systemet, vill jag utrota. Helst även vill jag att etnisk utresning omgåenge ska se i Sverige, och även avlivning av människor som inte passar in. Avviker jag från mallen så ser jag fram emot att själv bli avlivad.
säg det till personen som du ska mönstra dig hos...
inget sånt tolereras i det militära.
men kan ju bara säga att om det skulle hända skulle jag förmodligen vara på din sida
Allt är en saknad.
Och att långa människor ska betala mera skatt, för att de ser ner på oss andra, eller utrotas, jo...
Och att alla de som har mer än 100 i IQ, eller mindre, de ska också plockas bort, jo...
Och att de rika ska bo på månen, de klarar sig utmärkt där, bara de får ta med sig alla sina pengar, jo...
Och att jag har fått vatten i örat, så att jag inte hör så bra på ena, det gör oss alla som är kvar förbannade, jo...
Nu ska jag gå vila mig en stund.
Och att alla de som har mer än 100 i IQ, eller mindre, de ska också plockas bort, jo...
Och att de rika ska bo på månen, de klarar sig utmärkt där, bara de får ta med sig alla sina pengar, jo...
Och att jag har fått vatten i örat, så att jag inte hör så bra på ena, det gör oss alla som är kvar förbannade, jo...
Nu ska jag gå vila mig en stund.
Ner med enfalden! Heja mångfalden!
Det är ju en gissningslek, vem är Jimmy?
Vems åsikter ger han uttryck för?
Jag hänger inte med i min omvärld. Jag hänger bara i min värld. Så någon annan får anta svaret.
Avantgardet, har du läst den eller ryktar du bara vidare?
Vems åsikter ger han uttryck för?
Jag hänger inte med i min omvärld. Jag hänger bara i min värld. Så någon annan får anta svaret.
Avantgardet, har du läst den eller ryktar du bara vidare?
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
- Avantgardet
J R Auk skrev:Avantgardet, har du läst den eller ryktar du bara vidare?
Ledsen, min bildning har självfallet begränsningar (men den toppar min önskelista för tillfället). Känner bara till verkets prominenta plats i historien - och tänkte sprida arbetsbördan inför den kommande revolutionen -, men det är ett verk som jag känner att jag också vill känna personligen.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
Återgå till "Tankar och känslor"