Brukar du onanera av tristess?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

tråk-onanerar du?

ja, ofta
2
13%
ja, ibland
8
50%
det har hänt vid något enstaka tillfälle
1
6%
nej
5
31%
jag onanerar aldrig
0
Inga röster

Antal röster: 16

magicadehex

Brukar du onanera av tristess?

Inläggav magicadehex » 21 feb 2008 23:59

Som rubriken lyder frågan: brukar du onanera när du är lite uttråkad? Alt. när du inte kan somna? odyl lägen.
Ni som vill får gärna vidareutveckla.

magicadehex

Inläggav magicadehex » 22 feb 2008 00:00

jag röstade på ja, ibland.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 22 feb 2008 02:49

Jag har svårt att finna någon annan anledning än uttråkning. De gånger jag våldför mig på mig själv så är det just uttråkning som ligger bakom det hela, eller kanske är det mer riktigt att säga att jag - de få gånger det sker - våldför mig på mig själv för att påminna mig om att jag är människa. Det vill säga av precis samma anledning som jag ser skräckfilm emellanåt. Jag röstade på "ja, ibland". Kanske hade det funkat bättre ihop med min "kick-ass-attityd" om jag jämt gick och tänkte på sex och slet i min kuk som en galning, tyvärr lever jag inte upp till denna i detta avseende. Det var mer intressant när jag var yngre, och då bottnade det inte heller i samma tristess. Det fanns ett slags glädje i att upptäcka sexualiteten. Vi brukade runka, grabbarna i byn hemifrån, ett helt gäng i samma rum, och snacka massa skit. Det var inte särskilt erotisk stämning, mest ett slentrianrunkande. Lite tävlingsinriktat också. I tonåren var det mer elaborativt, med intrikata sexfantasier och hela köret - och man smög inne på dass med ett stadigt grepp runt lemmen.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Makterna

Inläggav Makterna » 22 feb 2008 12:47

Formuleringen "onanera av tristess" låter väldigt nyttomoralistisk och sexualfientlig. Jag vet inte om man onanerar "av" tristess (dvs för att man har det trist) men kanske "i" tristess (dvs när man inte är upptagen med annat (därmed inte sagt att man måste har det rentutsagt "trist")). Onani är inget man behöver skämmas för. Att onanera innan man somnar kan förresten, förutom den uppenbara fördelen att vara skönt, även vara "nyttigt", eftersom orgasm hos män utsöndrar ett avslappnande hormon som kan göra att man sover bättre. Fast Magica, du är kvinna va?

Makterna

Inläggav Makterna » 22 feb 2008 12:57

Avantgardet skrev:Jag har svårt att finna någon annan anledning än uttråkning.

Jag har hört talas om att folk gör det för att det är skönt, kan inte det stämma tro?

De gånger jag våldför mig på mig själv

"Våldför" dig? Allvarligt talat, ta en vinare så hämningarna släpper, eller ännu hellre, sök terapi. Ingen ska behöva leva med så mycket obefogad skam.

våldför mig på mig själv för att påminna mig om att jag är människa.

Det finns något som heter "att intellektualisera för mycket, i tid och otid". Jag tycker detta verkar vara ett sådant fall.

Vi brukade runka, grabbarna i byn hemifrån, ett helt gäng i samma rum, och snacka massa skit. Det var inte särskilt erotisk stämning, mest ett slentrianrunkande. Lite tävlingsinriktat också. I tonåren var det mer elaborativt, med intrikata sexfantasier och hela köret - och man smög inne på dass med ett stadigt grepp runt lemmen.

Klart att sex inte bara ska behöva vara slentrian. Känn efter djupt inom dig vad som gör att du får erektion. Glöm alltså för ett tag alla gamla normer om vad man "skall" tända på, alla dessa klyschor om kyssar och sidenlakan. Då hittar du den sexualitet som är just din. Bejaka den, hämningslöst (sålänge sättet du gör det på inte direkt direkt skadar dig eller någon annan)utan att behöva rättfärdiga den med en massa rationaliserande tankar, och skäms inte för det. Sex är kanske det effektivaste sättet till njutning, och njutning är den största möjligheten vi har i livet. Det vore hemskt om någon inte kunde bejaka detta.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 22 feb 2008 15:29

Nej, för mig innebär det en otrevlig eftersmak av tomhet.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 22 feb 2008 15:42

Hmm…hur tolkar man detta Skogis?
Varför inte, som Makterna menade, bejaka sexualiteten?

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 22 feb 2008 15:44

Tjaa... som att jag gör det jag vill. Jag äter när jag är hungrig... typ  :)

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 22 feb 2008 15:48

Du är brutal.

A

Inläggav A » 22 feb 2008 15:49

Jag blir förbluffad av tanken på att tjejer också onanerar. HAHA. Känns mer som en killgrej för mig. Kan inte tänka mig att någon av mina klasskamrater här på folkhögskolan onanerar för sig själv hemma.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 22 feb 2008 15:50

such: :lol: ... ja, jag vet. Jag gör inte en fluga förnär,  jag krossar däremot hjärtan.... Men vad kan jag göra, kan ju inte vara överallt samtidigt.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 22 feb 2008 15:57

Skogis, känn ingen press från min sida.
Vi tar det lungt och älskar varandra trots allt!

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 22 feb 2008 16:04

:lol: ja, klart vi gör. Visst är det mysigt att älska? Både sig själv och andra.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 22 feb 2008 16:11

Härliga förälskelsen!

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 22 feb 2008 16:27

A skrev:Jag blir förbluffad av tanken på att tjejer också onanerar. HAHA. Känns mer som en killgrej för mig. Kan inte tänka mig att någon av mina klasskamrater här på folkhögskolan onanerar för sig själv hemma.

Det gör nog i princip alla, tror jag...

Återgå till "Tankar och känslor"