Astrologi

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Astrologi

Inläggav Skogsälvan » 26 feb 2008 14:10

Tror ni på det? Vilket tecken är du? Jag är född 22/12 - är det någon som vet vad det betyder?

magicadehex

Inläggav magicadehex » 26 feb 2008 14:34

Jag är en våg  :D

Användarvisningsbild
Marksa
Inlägg: 1647
Blev medlem: 27 dec 2003 21:44

Re: Astrologi

Inläggav Marksa » 26 feb 2008 14:40

Skogsälvan skrev:Tror ni på det? Vilket tecken är du? Jag är född 22/12 - är det någon som vet vad det betyder?


Nej, jag tror icke på astrologi. Kan möjligen användas för att binda upp ens världsbild i någon typ av referensram.
Däremot så tror jag att en god astrolog med sina rätt avancerade verktyg kan påverka vilket psyke som hellst.....Han kan till och med tro på vad han gör. Så ett tros system är det, och inget annat, även om man pratar om och referar till fysiska ting. Men jag dömmer inte dessa människor, absolut inte.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Inlägg: 1601
Blev medlem: 27 jul 2006 23:57
Kontakt:

Re: Astrologi

Inläggav Åkes granne » 26 feb 2008 19:57

Marksa skrev:
Skogsälvan skrev:Tror ni på det? Vilket tecken är du? Jag är född 22/12 - är det någon som vet vad det betyder?


Nej, jag tror icke på astrologi. Kan möjligen användas för att binda upp ens världsbild i någon typ av referensram.
Däremot så tror jag att en god astrolog med sina rätt avancerade verktyg kan påverka vilket psyke som hellst.....Han kan till och med tro på vad han gör. Så ett tros system är det, och inget annat, även om man pratar om och referar till fysiska ting. Men jag dömmer inte dessa människor, absolut inte.


Alltså, jag är bara intellektuellt nyfiken nu Marksa. Nämligen: jag undrar hur du reflekterar över den uppenbara esoteriska synkronicitet som du kan undersöka genom mina senatse poster.. (?)
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18563
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Astrologi

Inläggav Algotezza » 26 feb 2008 20:30

Skogsälvan skrev:Tror ni på det? Vilket tecken är du? Jag är född 22/12 - är det någon som vet vad det betyder?


Jag är född 5/5-51, är oxe och oxar är jordbundna väsen (enligt mitt horoskop) som inte tror  på astrologi!

MVH

Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Marksa
Inlägg: 1647
Blev medlem: 27 dec 2003 21:44

Re: Astrologi

Inläggav Marksa » 26 feb 2008 20:41

Åkes granne skrev:
Marksa skrev:
Skogsälvan skrev:Tror ni på det? Vilket tecken är du? Jag är född 22/12 - är det någon som vet vad det betyder?


Nej, jag tror icke på astrologi. Kan möjligen användas för att binda upp ens världsbild i någon typ av referensram.
Däremot så tror jag att en god astrolog med sina rätt avancerade verktyg kan påverka vilket psyke som hellst.....Han kan till och med tro på vad han gör. Så ett tros system är det, och inget annat, även om man pratar om och referar till fysiska ting. Men jag dömmer inte dessa människor, absolut inte.


Alltså, jag är bara intellektuellt nyfiken nu Marksa. Nämligen: jag undrar hur du reflekterar över den uppenbara esoteriska synkronicitet som du kan undersöka genom mina senatse poster.. (?)


Deta är svårt att få ur själen. Har raderat första raden fem gånger nu. Och jag vet att detta inte kommer att se intelektullt ut och att det går att plocka i sär i småbitar.

Som jag säger ovan så tror jag inte på Astrologin som en av bärarna av den hemliga kunskapen, eller skall vi säga sanningen. Och jag talar här om planter och stjärnors lägen vid vår födsel och vid olika viktiga och oviktiga händelser.
Det som möjligen kan hända är att utövaren har en så stark känsla för sin omgivning och inlevelse i situationen faktiskt når en kunskap om tingen och människorna runt sig som han kan ha nytta av eller förmedla.
Det är för mig samma tillstånd som uppstår vid ett innerligt och äkta möte med den Kristna guden i en meditations situation eller ett bönemöte. Man släpper egot och låter sig föras till ett ställe där man kan se klart, Lappa ihop sin egen själ, eller komma igenom en annan människans mur och lyfta denne upp med kraften i närvaron.

Att vi kan hitta fördolda samband med varandra här på nätet, är kanske inte rigtigt samma sak. Kan vara, och det vore ju trevligt i så fall.
Men jag tror att det mesta handlar om djup innlevelse förmåga i sin medmänniskans vara och situation. När man så att säga hittar våglängden så lyfter kommunikationen i ett igenkännandes tempo.

Måste erkänna att i går var jag nära att bli våldsam i mina uttalanden. men nu är allt ok. förmodligen därför att du med detta innlägg retade min intelektuella fåfänga, so be it. vi är ju "bara" människor.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Inlägg: 1601
Blev medlem: 27 jul 2006 23:57
Kontakt:

Re: Astrologi

Inläggav Åkes granne » 26 feb 2008 20:44

Marksa skrev:
Åkes granne skrev:
Marksa skrev:
Skogsälvan skrev:Tror ni på det? Vilket tecken är du? Jag är född 22/12 - är det någon som vet vad det betyder?


Nej, jag tror icke på astrologi. Kan möjligen användas för att binda upp ens världsbild i någon typ av referensram.
Däremot så tror jag att en god astrolog med sina rätt avancerade verktyg kan påverka vilket psyke som hellst.....Han kan till och med tro på vad han gör. Så ett tros system är det, och inget annat, även om man pratar om och referar till fysiska ting. Men jag dömmer inte dessa människor, absolut inte.


Alltså, jag är bara intellektuellt nyfiken nu Marksa. Nämligen: jag undrar hur du reflekterar över den uppenbara esoteriska synkronicitet som du kan undersöka genom mina senatse poster.. (?)


Deta är svårt att få ur själen. Har raderat första raden fem gånger nu. Och jag vet att detta inte kommer att se intelektullt ut och att det går att plocka i sär i småbitar.

Som jag säger ovan så tror jag inte på Astrologin som en av bärarna av den hemliga kunskapen, eller skall vi säga sanningen. Och jag talar här om planter och stjärnors lägen vid vår födsel och vid olika viktiga och oviktiga händelser.
Det som möjligen kan hända är att utövaren har en så stark känsla för sin omgivning och inlevelse i situationen faktiskt når en kunskap om tingen och människorna runt sig som han kan ha nytta av eller förmedla.
Det är för mig samma tillstånd som uppstår vid ett innerligt och äkta möte med den Kristna guden i en meditations situation eller ett bönemöte. Man släpper egot och låter sig föras till ett ställe där man kan se klart, Lappa ihop sin egen själ, eller komma igenom en annan människans mur och lyfta denne upp med kraften i närvaron.

Att vi kan hitta fördolda samband med varandra här på nätet, är kanske inte rigtigt samma sak. Kan vara, och det vore ju trevligt i så fall.
Men jag tror att det mesta handlar om djup innlevelse förmåga i sin medmänniskans vara och situation. När man så att säga hittar våglängden så lyfter kommunikationen i ett igenkännandes tempo.

Måste erkänna att i går var jag nära att bli våldsam i mina uttalanden. men nu är allt ok. förmodligen därför att du med detta innlägg retade min intelektuella fåfänga, so be it. vi är ju "bara" människor.


LÅT STÅ!

Ber er att, endast, observera.
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 26 feb 2008 21:01

Nu får du väl ge dig ändå och chilla ner några grader, va? Låt vara att jag personligen inte är önskvärd med mina kommentarer på dina inlägg. Men någon måtta får det väl vara! Jag vill inte bara observera, jag vill också kommunicera.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 26 feb 2008 21:06

---

Användarvisningsbild
Åkes granne
Inlägg: 1601
Blev medlem: 27 jul 2006 23:57
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 26 feb 2008 21:08

sailaways skrev:Jag är född i Tvillingens tecken, 1989. Kan Åkes Granne analysera mig, tack?   :D

Jag har ännu inte bildat mig någon personlig hållning gentemot Vintergatan, planeterna, solen, kosmos, universum, livet, alltet, mig själv, verkligheten, mänskligheten, sorgen, döden. Och allt det där andra, remember?


:) Nej, inte på så vaga grunder. Men läs mina rader om dualismen i tråden "Analys av buddhismen"..
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Användarvisningsbild
StefanW
Inlägg: 60
Blev medlem: 04 feb 2008 21:38

Inläggav StefanW » 26 feb 2008 22:24

Astrologi tror jag inte på.

Användarvisningsbild
Ling
Inlägg: 1266
Blev medlem: 13 okt 2007 18:09

Re: Astrologi

Inläggav Ling » 27 feb 2008 11:14

Skogsälvan skrev:Tror ni på det? Vilket tecken är du? Jag är född 22/12 - är det någon som vet vad det betyder?


Det finns en uppsjö av sajter med information om allt som rör stjärntecken, astrologi mm, men jag antar att du redan vet det.
När jag var yngre ville jag tro på astrologi, jag ville ha någonting att hålla fast vid. Det blev en mening för mig. Också ett sätt att se vad som var jag, då jag inte kunde definiera mig själv. Antagligen ett vanligt fenomen, men det var också roligt. Jag ser ju idag att det mesta kan appliceras på nästan vem som helst, det beror på hur vi ser det.
Jag, som är född 3 juli, är en kräfta. Bakåtsträvande bl.a  säger en del, fel säger jag, men, är jag helt ärlig så visst kan jag se tendenserna att hålla fast i det förgångna. Fast det är ju klart att man inte behöver vara kräfta för att ha dessa egenskaper.

Kommer ihåg en del, har till och med sparat några böcker som jag tittar i emellanåt på skoj.

Waggho
Inlägg: 273
Blev medlem: 01 dec 2005 04:45

Re: Astrologi

Inläggav Waggho » 27 feb 2008 12:47

Skogsälvan skrev:Jag är född 22/12 - är det någon som vet vad det betyder?

Det betyder att du är född den tjugoandra december.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Re: Astrologi

Inläggav Skogsälvan » 27 feb 2008 12:58

Waggho skrev:
Skogsälvan skrev:Jag är född 22/12 - är det någon som vet vad det betyder?

Det betyder att du är född den tjugoandra december.


:lol:


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 18 och 0 gäster