Filosofiforum är en sandlåda

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 31 jul 2008 00:25

Och den på forumet som gör mig mest frustrerad är Åkes granne som vid två tillfällen har bett mig att hålla mig undan. Jag tror om frustration uppstår så finns det något man borde reda ut där.

Snälla jimmy, försvinn inte för att det föreligger kommunikationssvårigheter mellan dig och en annan medlem på forumet.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 31 jul 2008 00:27

Zokrates: Alfahane? Vad yrar du om?

Användarvisningsbild
PopJimmy
Inlägg: 2569
Blev medlem: 23 nov 2004 07:07

Inläggav PopJimmy » 31 jul 2008 00:28

Skogsälvan skrev:Och den på forumet som gör mig mest frustrerad är Åkes granne som vid två tillfällen har bett mig att hålla mig undan. Jag tror om frustration uppstår så finns det något man borde reda ut där.
Men det är ju det jag har försökt göra hela tiden! Jag försöker ju reda ut saker, det är ju det enda jag gör här!

Detta är min utgångspunkt. Men det jag pratar om är den slutsats, jag gång på gång tvingas inse.

Användarvisningsbild
PopJimmy
Inlägg: 2569
Blev medlem: 23 nov 2004 07:07

Inläggav PopJimmy » 31 jul 2008 00:30

(vilket evigt ältande)

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 31 jul 2008 00:40

PopJimmy skrev:
Skogsälvan skrev:Och den på forumet som gör mig mest frustrerad är Åkes granne som vid två tillfällen har bett mig att hålla mig undan. Jag tror om frustration uppstår så finns det något man borde reda ut där.
Men det är ju det jag har försökt göra hela tiden! Jag försöker ju reda ut saker, det är ju det enda jag gör här!

Detta är min utgångspunkt. Men det jag pratar om är den slutsats, jag gång på gång tvingas inse.


Du kan inte dra då. Du kan göra så mycket mer. Varför inte börja/fortsätta här? Jag vet att det är en klen anledning, men jag uppskattar ofta att läsa vad du skriver. Mmm, det betyder kanske inte så mycket, men jag är faktiskt säker på att det finns fler än jag som gör det. Popjimmy, du har berikat mitt liv.

Sceptisk
Inlägg: 2520
Blev medlem: 15 dec 2006 00:33

Inläggav Sceptisk » 31 jul 2008 01:21

Men för sjutton gubbar! :D

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 31 jul 2008 05:33

PopJimmy skrev:
Zokrates skrev:Varför är det så viktigt att vara ledaren, är man ingen Alfahanne så är man det inte, punkt slut...
Om det är "punkt slut" för dig, varför tar du dig då tiden att säga detta till mig?


Därför att du har blivit en bandhund åt Wilber. Du kanske inte ser det själv, men du relaterar nästan allt till denne man, din guru i livet. Sedan undrar jag om du tänker efter innan du skriver på FF, eller är det första instinkten som du ger yttring åt, väx upp och inse att Du inte behöver Avantgardets stöd.

Tacksam om du ger f*n i att svara om du inte tänker efter lite innan.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 31 jul 2008 05:37

Skogsälvan skrev:Zokrates: Alfahane? Vad yrar du om?


Det skulle jag vilja fråga dig med?


Skogsälvan skrev:Det här stället kommer att förvandlas till rena flumhörnan utan avant o verkligen om Auk pyser också. Är det det du vill?


Så du menar på fullt allvar att alla andra förutom de två av dig nämnda personerna enbart sysslar med flummerier?

Vilken jävla tur att du inte blev moderator med den inställningen du har, totalt respektlöst! :D

Användarvisningsbild
Avantgardet
Inlägg: 8885
Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
Ort: Socialklass III

Inläggav Avantgardet » 31 jul 2008 05:37

Alltså helt otroligt, skäms ni inte? Ni har här en "skitsnackartråd" om mig, där ni talar över huvudet på mig, ingen utav er vågar ta det rakt i ansiktet på mig. Fy fan alltså! Kärringar hela högen. Och allt detta för att jag motsäger era s.k. "sanningar"?

Ni tål inte att bli emotsagda, eller vederlagda, och tar då till sånt här? Skulle aldrig, oavsett vad (lite anständighet [edit] har jag trots allt i kroppen), bete mig som er här.

Infogar ett citat av Homi K. Bhabha för er att begrunda:

"The indeterminacy of rumour constitutes its importance as a social discourse… The iterative action of rumour, its circulation and contagion, links it with panic – as one of the affects of its insurgency. Rumour and panic are, in moments of social crises, double sites of enunciation that weave their stories around the disjunctive ‘present’ or the ‘not-there’ of discourse. "

Kan säga en djävla massa på ämnet, men tycker inte det ens ska vara nödvändigt. Ni beter er fruktansvärt djävla illa, och det finns inga ursäkter. Skärp till er. Jag skäms å era vägnar just nu.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
PopJimmy
Inlägg: 2569
Blev medlem: 23 nov 2004 07:07

Inläggav PopJimmy » 31 jul 2008 14:28

Zokrates skrev:Därför att du har blivit en bandhund åt Wilber. Du kanske inte ser det själv, men du relaterar nästan allt till denne man, din guru i livet. Sedan undrar jag om du tänker efter innan du skriver på FF, eller är det första instinkten som du ger yttring åt, väx upp och inse att Du inte behöver Avantgardets stöd.
http://www.integralworld.net/benjamin.html

Användarvisningsbild
PopJimmy
Inlägg: 2569
Blev medlem: 23 nov 2004 07:07

Inläggav PopJimmy » 31 jul 2008 14:33

Avantgardet skrev:Kan säga en djävla massa på ämnet, men tycker inte det ens ska vara nödvändigt. Ni beter er fruktansvärt djävla illa, och det finns inga ursäkter. Skärp till er. Jag skäms å era vägnar just nu.
Mitt syfte var aldrig att dra igång en "process" mot en tredje person. Tråkigt att andra vill prata om dig i tredje person för att "försvara dig".

Användarvisningsbild
Loke
Inlägg: 502
Blev medlem: 03 dec 2003 17:16

Inläggav Loke » 31 jul 2008 14:51

Jag väljer det lömska tricket att tala i tredje person för att statuera ett exempel för fjärde person att detta är något som man kan använda sig av, om än lämpligen i en mer dold form för att skydda sig när behov finns, dvs när en känslomässigt svajjig och opålitlig person viftar med sitt vassa intelektuella svärd.

Användarvisningsbild
Avantgardet
Inlägg: 8885
Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
Ort: Socialklass III

Inläggav Avantgardet » 31 jul 2008 15:20

Du tål helt enkelt inte att någon påtalar när du är ute och cyklar Loke. Så vem är det som är "känslomässigt svajig och opålitlig"? Du är ju ett djävla skämt! Lägg ner dina insinuationer. Sluta peka finger, du är sjuttio reser värre, bara att du är blind för det själv. Du gör dig löjlig.

Samma gäller dig PopJimmy. Jag vet dock att du gillar att etikettera människor istället för att möta dem som människor, tycker bättre om att ha dem som små saker än levande kännande-viljande varelser. Det senare är tydligen för svårt för det Wilberska tänkandet att handskas med? (notera frågetecknet)

Låt för fan bli att snacka om mig. Ni kan vända er direkt till mig om ni har nån ryggrad överhuvudtaget. De människor som jag väljer att omge mig med (alltså narkomaner och kriminella uteslutande), må ha många fel och brister (i ert tycke) men de skulle aldrig, jag menar aldrig, bete sig så här fittigt. Där går man inte bakom ryggen på varandra. Fy fan.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 31 jul 2008 21:22

Japp, vilken jävla tur att jag inte är moderator. Nu kan jag leva mig in i detta på ett känslomässigt plan som jag inte hade kunnat annars. Och ja, just nu är jag väldigt ledsen. Egentligen har jag inte lust att prata alls, men jag vill förtydliga att jag har inget emot dig, Zokrates. Vi uttrycker oss på olika sätt, på olika plan, kring olika frågor.

Användarvisningsbild
Loke
Inlägg: 502
Blev medlem: 03 dec 2003 17:16

Inläggav Loke » 31 jul 2008 22:39

En vän till mig bode några dagar på ett ashram i indien med en kvinnlig guru som ledare. Det var ett par tusen där åt gången om jag minns rätt. Det som var hennes nisch var att hon gav sin frälsning genom att krama var och en som var där. Det var en halv dags köande fram till kramen.

I helgen mötte jag en helt fantastisk svensk kvinna som ledde en svetthydda, helig bastu från de nordamerikanska indianerna. Vi var bara några stycken, jag och en annan kille flydde ut i en nära döden upplevelse av styrkan i processen och hettan. Kvinnorna satt kvar, uppresta. Den fantastiska kvinnliga ledaren ledde oss djupare genom att gå in i sorgen och talade från djupet i gråten. Så, rent och helande att få vara med någon som så naturligt kan gå ner i sorgen.

Helande arbete i att dela sorgen är verkligen vad vi behöver.


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 15 och 0 gäster