Det mest pinsamma...

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Det mest pinsamma...

Inläggav Algotezza » 10 okt 2008 14:01

... är att möta någon som är en karikatyr av en själv, fysiskt eller mentalt. En person som får en att tänka den hemska tanken: Är det så här man ter sig för andra? ... så... patetisk och självupptagen, flåsande uppfylld av sin egen DUKTIGHET... en som VISAR upp allt det man vill KAMOUFLERA för sig själv som något mer sublimt och smart än vad det är...

Hemskt!

anser Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 11 okt 2008 01:02

en sinnes-svag version av sig själv? gratis!
världen är full med dessa.

värre är att bli överkörd av en bil,
och så har man smutsiga kalsonger på sig vid obduktionen.

eller inga kalsonger alls!

Om jag blir överkörd, så hoppas jag att ingen tittar på min hårddisk :)

(och sen visar för min mamma)
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 11 okt 2008 17:26

Affärsidé?

Jörgen skrev:Om jag blir överkörd, så hoppas jag att ingen tittar på min hårddisk :)

(och sen visar för min mamma)

Vår organisation erbjuder dig en unik möjlighet att testamentera dina känsliga uppgifter till oss genom ett avtal, vari 100% sekretess och anonymitet garanteras gentemot dina efterlevande och andra parter, så att inget av det du sysslat med kan spåras tillbaka till dig. Avtalet ger oss företräde till edra såväl dokument som handlingar i form av tryck, böcker eller elektroniskt lagrad media, band, foto, film och hårddiskar.
Vi ombesörjer en konfidentiell och sekretessbelagd destruering av edert material och garanterar att inte ens din mamma får veta vad som fanns på din hårddisk. All destruering följer gällande lagstiftning och sker på ett miljöanpassat arbetssätt, vi är ett ISO 9001:2000  certifierat företag.

För närmare upplysning, kontakta Bonus-Destrukt AB :lol:

Fundra

Inläggav Fundra » 11 okt 2008 20:23

Okej, det första jag kom att tänka på när jag såg trådens rubricering är det mest pinsamma jag gjort ...
En gång blev jag så totalt uppslukad, eller involverad (vilket ord ska jag välja?) av musik så att jag på en pub ställde mig på bordet vi satt vid och dansade som en vettvilling till trubadurens låt. Dagen efter, då jag vaknade upp millimeter för millimeter och mindes vad jag gjort ... oh, shit ... jag ville skrubba mig med svinto!!!!

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 11 okt 2008 20:26

Räcker inte med Svinto utan grönsåpa och jordborste måste till.

Oblivion

Re: Det mest pinsamma...

Inläggav Oblivion » 12 okt 2008 22:46

Algotezza skrev:... är att möta någon som är en karikatyr av en själv, fysiskt eller mentalt. En person som får en att tänka den hemska tanken: Är det så här man ter sig för andra? ... så... patetisk och självupptagen, flåsande uppfylld av sin egen DUKTIGHET... en som VISAR upp allt det man vill KAMOUFLERA för sig själv som något mer sublimt och smart än vad det är...

Hemskt!

anser Algotezza

Har du hackat min mail eller? Jag fick den här känslan senast härom dagen när jag läste mina egna "Sent items" på mailen och såg vad i h****** jag hade skrivit på fyllan. Det var ingen vacker syn... och det var inte ens en karikatyr av mig själv. Det var JAG!!! Jag blev faktiskt lite smått chockad över hur jag själv resonerade när jag inte var i mina sinnes fulla bruk. Jag trodde att min väl genomtänkta verklighetsuppfattning följde mig även in i de dimmigaste tillfällena.. men oj så fel jag hade. Alkolås på datorn blir nästa investering..

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 12 okt 2008 23:39

Oblivion skrev: Alkolås på datorn blir nästa investering..

Det är på väg, kommer åtminstone att fungera med mailfunktionen. :)

Fundra

Inläggav Fundra » 12 okt 2008 23:39

Algotezza[/quote]
... Jag trodde att min väl genomtänkta verklighetsuppfattning följde mig även in i de dimmigaste tillfällena.. men oj så fel jag hade. Alkolås på datorn blir nästa investering..[/quote]
:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
Men man kan ju fundera över när man är mest "sig själv" - med eller utan rus?
Jag behöver också alkolås på datorn - gärna på mobilen med.

Oblivion

Inläggav Oblivion » 16 okt 2008 22:22

Fundra skrev:Algotezza

... Jag trodde att min väl genomtänkta verklighetsuppfattning följde mig även in i de dimmigaste tillfällena.. men oj så fel jag hade. Alkolås på datorn blir nästa investering..[/quote]
:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
Men man kan ju fundera över när man är mest "sig själv" - med eller utan rus? [/quote]

:) Med lite lagom rus så blir man nog mer sig själv, precis som du hintar om.. men i det här fallet så var det lite mer än lagom och det var banne mig inte mitt riktiga jag, som tur är!

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 16 okt 2008 22:37

"Riktigt jag"? Vad skulle det vara? Är det inte ditt riktiga du att ibland också vara lite annorlunda mot status quo?

Man är varken mer eller mindre sig själv när man är berusad, man är sig själv helt och fullt hela tiden. Varken mer eller mindre, utan alltid hela tiden.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 17 okt 2008 06:59

Avantgardet skrev:"Riktigt jag"? Vad skulle det vara? Är det inte ditt riktiga du att ibland också vara lite annorlunda mot status quo?

Man är varken mer eller mindre sig själv när man är berusad, man är sig själv helt och fullt hela tiden. Varken mer eller mindre, utan alltid hela tiden.

Ja, vem skulle man annars vara?

Vara full, vara hög, plockar fram vissa sidor och undertrycker andra sidor av det som är ens medvetandes mångfasetterade briljant! Och att vara nykter och klar i knoppen plockar i sin tur fram andra sidor och undertrycker andra. Skriva på detta forum tar fram vissa sidor, undertrycker andra. Liksom ha sex, vara mentalsjuk, gå och handla, lysssna på musik, snacka med äldre, snacka med yngre, diska, onanera... Och allt är fasetter av den jag är! Jag är alltid mer än vad jag i ett visst ögonblick föreställer mig vara. Alltid större, djupare, mer komplex än min timliga, tillfälliga av mig själv skapade och upprätthållna självbild - och större än andras av dem skapade bild av mig. Akbar!

Skön helg tillönskas alla!

Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 17 okt 2008 08:45

Man är den som håller alla dessa föreställningar om sig själv, ingen annan, och det är bra nog för den som fattar det. Men om man inte gör det så får man hålla tillgodo med vad andra tutat i en för strunt. Jag har det lätt jag, jag har i stort sett hela samhället emot mig, så jag behöver inte göra mig nåt besvär och inbilla mig att jag skulle vara nåt. En lättnad i sig. Skillnaden mellan mig och en masspsykos, i synnerhet den där österländska mystiken med "oneness" som vittnar om identitetskris. Jag tror det är sundare att göra nåt avslappnat än att fundera i sånt. Livet är inte så djävla komplicerat, finns egentligen ingen anledning att tjorva till det (som hela världshistorien av pyramidbyggare lyckats göra).

Tänk dig de där Ufo-cirklarna i fälten på olika jordbrukares marker. Det intressanta är inte huruvida det är rymdvarelser som faktiskt landat där, utan det faktum att ringarna faktiskt finns där ändå trots att inga rymdvarelser gjort dem. Nån som fått för sig att han eller hon vill lämna ett medelande till "världen" eller "folket" att det finns Ufon där ute, som kommer och besöker oss. Varför vill man att folk ska tro nåt sånt? För att inte tala om de som går och har ångest över att solen kommer brinna ut nån gång i framtiden och livet på jorden att upphöra. Nog är man bra sjuk då. Kanske skulle ta och göra nånting åt tjorvet vi redan ställt till med istället för att gå och sörja de problem som vi inte ens kommer kunna skapa oss? Jag har svårt för människor. Det är nog bara det. Skämt åsido. Trevlig helg! Själv är jag duktig på att skapa mig problem, så jag har inte tid att ta mig nån helg.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Oblivion

Inläggav Oblivion » 17 okt 2008 13:43

Avantgardet skrev:"Riktigt jag"? Vad skulle det vara? Är det inte ditt riktiga du att ibland också vara lite annorlunda mot status quo?

Jag kan förklara lite tydligare.
Jag är en person som tänker väldigt mycket. Jag analyserar nästan sönder allting som händer i mitt liv, inklusive mig själv och min egna personlighet. Det har haft sina nackdelar, men främst så har det hjälpt mig att stegvis bli mer och mer som den person som min moral säger mig att jag borde eftersträva att bli, och vid lätt berusning så når jag ännu närmare den personligheten. I nyktert tillstånd kan jag ibland vara lite "för svensk" enligt mig själv med allt vad det innebär, men vid lätt berusning så blir jag direkt mer kärleksfull och kan släppa loss mer och känner att det blir mer naturligt att ge komplimanger osv, en klar förbättring av personligheten.
När jag är riktigt full så blir jag som många andra (de flesta?), jag släpper lite här och där på moralen och gör och säger saker som jag normalt inte borde ha gjort eller sagt - enligt min egna moral som jag har i nyktert tillstånd.

Alla de här tillstånden är såklart en del av min personlighet men när jag är för full så är det inte mitt riktiga jag som jag eftersträvar att vara. Det var det jag menade och kanske skulle ha förtydligat lite så att det inte blev missförstånd. :lol:

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 17 okt 2008 15:28

Oblivion skrev:

Jag är en person som tänker väldigt mycket. Jag analyserar nästan sönder allting som händer i mitt liv, inklusive mig själv och min egna personlighet. Det har haft sina nackdelar, men främst så har det hjälpt mig att stegvis bli mer och mer som den person som min moral säger mig att jag borde eftersträva att bli, och vid lätt berusning så når jag ännu närmare den personligheten. I nyktert tillstånd kan jag ibland vara lite "för svensk" enligt mig själv med allt vad det innebär, men vid lätt berusning så blir jag direkt mer kärleksfull och kan släppa loss mer och känner att det blir mer naturligt att ge komplimanger osv, en klar förbättring av personligheten.
När jag är riktigt full så blir jag som många andra (de flesta?), jag släpper lite här och där på moralen och gör och säger saker som jag normalt inte borde ha gjort eller sagt - enligt min egna moral som jag har i nyktert tillstånd.

Alla de här tillstånden är såklart en del av min personlighet men när jag är för full så är det inte mitt riktiga jag som jag eftersträvar att vara. Det var det jag menade och kanske skulle ha förtydligat lite så att det inte blev missförstånd. :lol:

Är man sitt idealjag eller är man den som strävar efter att leva upp till sitt idealjag?

undrar Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Oblivion

Inläggav Oblivion » 19 okt 2008 19:55

Algotezza skrev:
Oblivion skrev:

Är man sitt idealjag eller är man den som strävar efter att leva upp till sitt idealjag?

undrar Algotezza

Om man strävar efter att leva upp till sitt idealjag så är det vem man är. Jag har då inte nått hela vägen.

Återgå till "Tankar och känslor"