Hur kan ni sova i den här värmen?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 14 jul 2010 21:04

Klart vi har någon gemensam nämnare! Men jag är lite för "bonnig" för just det där. Jag dricker kanske för lite, men jag känner knappt någon skillnad om en flarra kostar 49 spänn eller 388. Men 30 grader inomhus känner jag. På tal om smilies - det är nu rosafobin kommer till uttryck  :wink: - det hade väl varit fint med en smilie med en blomma?

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 14 jul 2010 21:21

Bild

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 14 jul 2010 21:27

Naah, så söt, mitt under regnbågen! Men ytterst få, om ens någon, förutom mig skulle nog använda sig av en blomsmilie. Ibland saknar jag nåt sånt för att förtydliga att jag uppskattar något.

J R Auk
Inlägg: 8233
Blev medlem: 19 apr 2004 00:44
Ort: En borgerlig miljö

Inläggav J R Auk » 14 jul 2010 21:45

Typisk kvinnlig härskarteknik ;)

Vad vet du om min relation till blommiga smileys? Det är snålt att söka hålla dem för dig självt!

Johan: Corona är väl knappt öl om man har lime i, mer likt cider i min mening. Annars gillar jag ju det beska, Pilsner Urquel, Brysselkål, Kapris, och jag antar att det är en aversion mot att berika livet med den smakens om gör att du inte föredrar öl?

För övrigt så hoppas jag semestern behandlar dig väl. Jag tycker 3-4 timmar sömn låter lite. Jag har hört folk som säger sig sova så lite, och sover själv relativt lite mot de jag umgås med. Men för mig kommer det på bekostnad av att jag kan somna i princip när jag vill och vakna därtill. Känner du aldrig brist i din sömn? Eller kompenserar du med "vila" där din omtalade förmåga att sova vart som kommer till nytta?
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 14 jul 2010 21:53

Äh, gå och kamma dig, Auk! "Härskarteknik" bara för att jag talar om vad jag vill ha på ett trevligt sätt utan gormande krav. Jag skulle tycka att det vore hejdundrande fint om du eller någon annan skickade en blomsmilie till något. Ni män är ju generellt sett så mycket för att stångas. Beror antagligen på att ni inte har lika fin fjäderskrud som i den övriga djurvärlden.

Användarvisningsbild
dokido
Inlägg: 1039
Blev medlem: 17 aug 2009 22:31
Kontakt:

Inläggav dokido » 14 jul 2010 23:09

Skogsälvan skrev:Tack för omtanken, Justin. Det här med flytten norrut är väl inte 100%-igt seriöst sagt från min sida... tror jag, kan inte tänka så bra nu  :roll:

Hur många timmars sömn går du runt på då, dokido?


4-6

ibland lyckas jag dock somna om på morgonen o då blir det längre
men för det mesta har jag ingen väckarklocka på morgonen vilket gör det lättare att somna på kvällen
men jag vaknar ändå alltid efter 3-4 timmar och somnar om nån timme el mer, idiotiskt

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 14 jul 2010 23:21

Men mår du inte dåligt då med så lite sömn? Din avatar är förresten provocerande - hur skulle det se ut om jag la in en bild på min bröstvårta  :shock: ?! Uuuuäää, bröstvårta måste ju vara ett av de fulaste orden i svenskan. Hädanefter säger jag nipple.

Användarvisningsbild
dokido
Inlägg: 1039
Blev medlem: 17 aug 2009 22:31
Kontakt:

Inläggav dokido » 15 jul 2010 05:16

joo sådär, det var trevligare förr när man kunde sova ordentligt

jag funderar på att kalkera den istället, så kanske den ser mindre provokativ ut
och jag antar att ingen fattar vad det är jag vill visa med den ändå
de 2 blodsugarna som diar

fast är det inte också intressant att det är provocerande
ingen kan säga nåt, hade det varit en tjej hade alla gastat
om det inte var nån gerillatjej som slåss för att alla ska få gå barbröstade

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 16 jul 2010 15:28

Jösses, jag trodde att det var ett par pigmentfläckar eller nåt sånt - är det fästingar?! Fästingarna lär väl trivas bra i den här temperaturen. Någon mening har väl de också, även om jag inte förstår vad, och uppfattar dem som ett stort besvär eftersom jag gillar att vara i skogen. En gång fick jag plocka bort en fästing som hade parkerat precis under ögat på någon. Jag hoppas att jag slipper vara med om det igen.

Användarvisningsbild
dokido
Inlägg: 1039
Blev medlem: 17 aug 2009 22:31
Kontakt:

Inläggav dokido » 16 jul 2010 19:15

nej tror de vill ha lite fuktigare faktiskt vad jag minns
men bilden är från 2006

vi har gott om fästingar på landet
när man var liten brydde man sig inte
men nu för tiden är det ju både virus och bakterier i fästingarna
som sabbar allt - nakna fötter i gräset gående -
fast jag skiter i det men
tycker synd om barnen som inte vågar gå barfota längre

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 16 jul 2010 19:45

Jag var inte med om fästingar när jag var liten och kan man inte knalla runt barfota i gräset på sommaren är en stor del med sommarglädjen förstörd för mig.

Användarvisningsbild
dokido
Inlägg: 1039
Blev medlem: 17 aug 2009 22:31
Kontakt:

Inläggav dokido » 16 jul 2010 21:57

Nå, nu är den väck.  :oops:  :lol:

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 16 jul 2010 22:28

:lol: Men jag menade ju inte att jag tyckte du skulle byta. Fast jag ska ju inte sticka under stol med att jag tycker att det är intressant med vilka avatarer folk väljer.

Användarvisningsbild
dokido
Inlägg: 1039
Blev medlem: 17 aug 2009 22:31
Kontakt:

Inläggav dokido » 16 jul 2010 23:22

ja e ganska ombytlig av mig  :lol:

Justin Case
Inlägg: 3552
Blev medlem: 31 mar 2007 17:46

Inläggav Justin Case » 17 jul 2010 06:28

Skogsälvan skrev:Uuuuäää, bröstvårta måste ju vara ett av de fulaste orden i svenskan. Hädanefter säger jag nipple.


Undrar hur det kommer sig att man började säga bröstvårtor trots att det inte alls är fråga om några vårtor. Jag menar, det är ju inte så att man frysbehandlar eller applicerar vårtborttagningsmedel på bröstvårtor. Och de smittar inte, vad jag vet. Tänk om man skulle göra tvärtom också, börja kalla fotvårtor för fottuttar! Nå, det blev inte riktigt rätt, för ordet tutte omfattar mer materia än ordet bröstvårta. Men vad göra när det inte finns något mer närliggande. Nipple är engelska och ska inte blandas in. Nä, jag tänker säga fottuttar istället för fotvårtor i fortsättningen, och när någon undrar så hänvisar jag till existensen av ordet bröstvårtor.


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 30 och 0 gäster