Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 15 sep 2012 11:16

Jag kan ju inte garantera något, men jag ska göra vad jag kan för att den där omtalade stenen får fjärilsvingar. Just nu har jag massivt fokus på att Skaparen ska våga tro, hoppas och älska igen. Hjärtskärande och så orättvist att Du besviket strosar runt i snön med händerna i byxfickorna, Älgen. Förlåt mig.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 28 sep 2012 17:42

Ok, jag märker att jag är inne i ett speedat skov. Jag ska försöka sitta lite på händerna och bita mig i tungan ibland, men ni måste försöka förstå att när det är så här så är det Så många tankar!

Just nu är jag väldigt bekymrad över humrarna. Är ni medvetna om att de ligger fastsnörda i flera dygn utan att kunna röra sig riktigt (då deras klor inte är att leka med) innan de stoppas levande ner i kokande vatten? Jag tycker att det är ett bestialiskt beetende av människan som jag på intet sätt kan försvara hur jag än försöker. Jag hoppas att någon har ork att itu med det här så det blir ett stopp på plågeriet. Helt sinnessjukt att bända upp näbbar på ankor för att spruta i dem föda så deras levrar blir stora och (urk!) smaskiga efter avlivningen.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 28 sep 2012 23:41

Sedan tänker jag på Hollywood-frun Gunilla Persson och hennes gelikar och hur självinsikt kan uppnås.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 30 sep 2012 07:44

Pratade om fiskar igår. Det måste väl stå fel på wiki om stenbit http://sv.wikipedia.org/wiki/Stenbit Den kan väl ändå inte kallas havskatt eller bäcköring?! Det är ju helt andra fiskar. Även om den här nere i skåne tydligen också kan kallas sugga vilket egentligen är ett helt annat djur... :-s

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Vad tänker du på?

Inläggav Marko » 02 okt 2012 13:01

Tänker på trassel,
Fick äntligen reda på varför jag är misstänkt för våldsamt motstånd, via förhöret idag.

Enligt vittnen /inklusive polisen/ var jag lugn, full och borde tas omhand.
jag gjorde inget motstånd, satt lugn och fin, sade inget.
när dom började dra i mig gjorde jag visst motstånd, inget var våldsamt. Men dom lade mig ner mot golvet. Dom satte klovar på mig när jag låg ner, och jag blev förbannad, och dom lyfte upp mig och skulle bära mig till bilen...

när dom föste mig mot bilen så snubblade en av poliserna eller trampade fel. /stukade lätt foten enligt läkar utlåtandet/
hon kräver 5 tusen kronor i skadestånd /domar för detta slag, stannar ofta vid fem tusen/. Orsaken var inte jag, utan hur dom hanterade mig och bar mig. jag hade inte slagit dom, inte hotat, men spjärnat emot.

så nu funderar jag, vad är syftet, det våldsamma var att hon trampade fel.
och det det ska jag få lida för... inget var från begynnelsen något illa ment, bara att jag ogillade att någon tog tag i mig och förde våld mot mig. det spjärnade jag emot.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Vad tänker du på?

Inläggav Pilatus » 02 okt 2012 14:45

Marko skrev:när dom började dra i mig gjorde jag visst motstånd, inget var våldsamt. Men dom lade mig ner mot golvet. Dom satte klovar på mig när jag låg ner, och jag blev förbannad, och dom lyfte upp mig och skulle bära mig till bilen...

Om du läser Brottsbalk 1962:700 kap 17, 4 § så är villkoret om våldsamt motstånd med stor sannolikhet uppfyllt.
Den som, utan att fall är för handen som förut i detta kapitel är sagt, genom att sätta sig till motvärn eller eljest med våld söker hindra någon i hans myndighetsutövning, dömes för våldsamt motstånd till böter eller fängelse i högst sex månader. Lag (1975:667).

när dom föste mig mot bilen så snubblade en av poliserna eller trampade fel. /stukade lätt foten enligt läkar utlåtandet/
hon kräver 5 tusen kronor i skadestånd /domar för detta slag, stannar ofta vid fem tusen/. Orsaken var inte jag, utan hur dom hanterade mig och bar mig. jag hade inte slagit dom, inte hotat, men spjärnat emot.

Möjligen tänker man sig kap 17, 2 §
Den som, annorledes än i 1 § sägs, för att tvinga eller hindra någon i hans myndighetsutövning eller för att hämnas för åtgärd däri, otillbörligen företager gärning, som för honom medför lidande, skada eller annan olägenhet, eller hotar därmed, dömes för förgripelse mot tjänsteman till böter eller fängelse i högst sex månader.

så nu funderar jag, vad är syftet, det våldsamma var att hon trampade fel. och det det ska jag få lida för... inget var från begynnelsen något illa ment, bara att jag ogillade att någon tog tag i mig och förde våld mot mig. det spjärnade jag emot.

Kanske resonerar man som att skadan inte skulle uppkommit om du utan protest åtlytt polisen vid gripandet.
Har du vittnen som kan stödja din version bör du anlita advokat.
Moderator

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 05 okt 2012 07:25

Jag är helt absorberat koncentrerad och fokuserad på att hitta Maestro.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Vad tänker du på?

Inläggav Marko » 08 okt 2012 22:03

-- någon djävla idiot här fick mig på humör att fortsätta radera mina inlägg.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Vad tänker du på?

Inläggav Pilatus » 08 okt 2012 23:07

Marko skrev:Pilatus,
Jag hävdar att det var olyckshändelse och inte motstånd som orsakde dennes skada.
Denne kan ha trampat fel, det framkommer inte i historien. Jag har inte stött till denne eller annat. Jag har inte medvetet eller omedvetet gjort något motvärn. Det är en normal kroppslig reaktion att stöta bort faror eller obekvämligheter.

Du får tala med en jurist om detta. Men om det är uppenbart att du spjärnat emot, som du först skrev, så är det lätt hänt att rätten lägger den större bevisbördan på dig.
Moderator

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Vad tänker du på?

Inläggav Zokrates » 09 okt 2012 02:56

Ordklyverier handlar detta du beskriver om marko, du kan fällas för våldsamt motstånd, fast då krävs det ju
att det våldsamma beskrivs så att det framstår som verkligen våldsamt, annars handlar det ju om passivt
motstånd, förvisso kan du säkerligen fällas för det med, men jag hade definitivt fått en eventuell
försvarare att köra på det spåret. Vad gäller skadeståndskravet hade jag inte accepterat att själv stå
för någons arbetsskada som denne helt självt orsakat. Exempel: Om en polisman slår en gripen med en batong i
dennes huvud och samtidigt bryter sin egen handled, då är det ju inte skallen som skall anklagas för detta.
Stå på dig!
En parallell till din händelse.
”Min nacke knäcktes av poliserna”
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15646074.ab
Nu återstår det bara att polisen som knäckte hans nacke genom att trycka ned ett knä mot den
motanmäler honom för att med sin nacke ha försökt krossa polismannens knä!
Sverige går mot en demokratisk kapitalismdiktatur med en nationell statsterrorism riktad mot civilbefolkningens
mest utsatta grupper, sjuka, handikappade, arbetslösa, missbrukare, kriminella och tidigare straffade.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Vad tänker du på?

Inläggav Marko » 19 okt 2012 02:20

grattis till ditt betyg mvg i programmering D. Nu ska du göra ett projektarbete, som ska ge vg med, undrar hur man lurar skolan till mvg betyg.

1 gör ett enkelt genomfört projekt, få mvg
2 gör ett omöjligt uppdrag (2 månader har elever på sig) och få G.

jag föreslog en webshop koppla till databas och program i backend, men det tar nästan ett år att genomföra, för att ens få G.


tror jag ska förena nytta med nöje, skapa ett skitspel som spirituality, meningslöst program som ska visa dig din andliga sida i antal hjärtan. publicera det på en bank för telefoner och plattor. Se till att penningflödet fungerar. Dokumentera hela kedjan, och utvecklingen av produkten, dess mål, interna som externa syften... så får man nog mvg.

via ett kommersiell skitsak som kan generera miljontals kronor.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Vad tänker du på?

Inläggav Marko » 22 okt 2012 20:18

Återigen faller pusselbitar på plats,
Sverige klagar över bristande utredning i dödsorsaker, för att kunna katalogisera kriminella aktiviteter mot andra orsaker.

Det är en självklar naturlig följd i dödsbegreppet staten använder sig av att utredningar flaller, för sjukhus hanterar organ, handlar med dem, och pengar hotas om man tar reda på varför folk dör, det kan vara ren kriminalitet bakom i deras eget led, som orsakar det ... det finns inget behov hos vinstdrivande sjukvård att göra en sådan bedömning, annat än om socialstyrelsen vill veta. Men handel är mäktigare än socialen.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Vad tänker du på?

Inläggav Marko » 23 okt 2012 00:24

Har ett nytt spel på gång :D (herregud vad rika kommer nappa på det)
man betalar / klick till ägaren, lä't säga 10 cent i början och 10000 dollar i slutet
var cent och dollar går till en foundation bank... där man kan få reklam på tex FB eller annat. Det hela blir viruella pengar, där spelare leker, och den som har hägst poäng, lista upp 20 - 200 personer så visas man... psykologist lite tricky, men ekonomiskt så genererár var klick på like knappen 2 dollar till ägaren och programmeraren av skiten.

det får bli min sons uppgift att dokumntera programmet i androidmarket, i C omvandlad till java, och sen bli rik'


ja det är min ide, men projektet blir hans.

Han bör få ett mvg i ett hjärta som visa 1000 likes

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Vad tänker du på?

Inläggav Marko » 23 okt 2012 00:41

varför listas inte 1 -19 ?
jo för att dom inte har betalat nog, & jag vill ha mer.
en 1-18 måste betala 100 000 dollar för att bli listad, i 1 - 18
vilket säkert många har råd och vilja/nytta till /annars gör man det progressivt/

sen om man vill kan man trixa in saker i skogar ingen fatar,
men det enkla bör bli bäst. lite som einstein sa..


Lögenen är dold i sanningen /marko

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Vad tänker du på?

Inläggav Zokrates » 29 okt 2012 16:33

Torchcam, ja just nu låter det som en iallafall.
http://earthcam.com/usa/newyork/statueo ... liberty_hd


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 22 och 0 gäster