Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

sökandesjäl
Inlägg: 673
Blev medlem: 16 jul 2018 00:16

Re: Vad tänker du på?

Inläggav sökandesjäl » 24 sep 2018 17:56

Är nog för att jag tycker om dig men också att jag tvingas att stå ut med dig härinne, och om jag går för hårt åt dig så riskerar jag att slängas ut.

sökandesjäl
Inlägg: 673
Blev medlem: 16 jul 2018 00:16

Re: Vad tänker du på?

Inläggav sökandesjäl » 24 sep 2018 17:59

Som tex. Pilatus som jag har svårt för men ändå försöker att respektera. Kan be han dra åt helvete och han mig men vad leder detta till? Men det är dock bättre än en spelad ödmjukhet. Snart kryper jag väl för Pilatus och hedrar honom som den bästa, vem vet.

Men på nåt sätt, alla som påminner om ens far, kanske man hatar, vad vet jag.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18496
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Algotezza » 24 sep 2018 18:58

sökandesjäl skrev:Är nog för att jag tycker om dig men också att jag tvingas att stå ut med dig härinne, och om jag går för hårt åt dig så riskerar jag att slängas ut.


Du kan nog inte gå lika hårt åt mig som t.ex. mina 4 bröder, och min nuvarande familj. Här får man ibland stå utmed mycket snurr och blurr men det ska vara en poäng med kritik eller gå hårt åt det. Och man ska ju orka. Ibland gitter jag ej.
Göran Egevad egevad@gmail.com

sökandesjäl
Inlägg: 673
Blev medlem: 16 jul 2018 00:16

Re: Vad tänker du på?

Inläggav sökandesjäl » 24 sep 2018 19:15

Tar det här istället. Rousseau har jag läst så lite av men om han var så känslomässig som sägs så ska jag nog skydda honom så gott jag kan.

sökandesjäl
Inlägg: 673
Blev medlem: 16 jul 2018 00:16

Re: Vad tänker du på?

Inläggav sökandesjäl » 24 sep 2018 19:17

Algotezza skrev:
sökandesjäl skrev:Är nog för att jag tycker om dig men också att jag tvingas att stå ut med dig härinne, och om jag går för hårt åt dig så riskerar jag att slängas ut.


Du kan nog inte gå lika hårt åt mig som t.ex. mina 4 bröder, och min nuvarande familj. Här får man ibland stå utmed mycket snurr och blurr men det ska vara en poäng med kritik eller gå hårt åt det. Och man ska ju orka. Ibland gitter jag ej.



Nej, jag orkar inte heller. Vi måste få lugn.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18496
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Algotezza » 24 sep 2018 19:21

sökandesjäl skrev:
Algotezza skrev:
sökandesjäl skrev:Är nog för att jag tycker om dig men också att jag tvingas att stå ut med dig härinne, och om jag går för hårt åt dig så riskerar jag att slängas ut.


Du kan nog inte gå lika hårt åt mig som t.ex. mina 4 bröder, och min nuvarande familj. Här får man ibland stå utmed mycket snurr och blurr men det ska vara en poäng med kritik eller gå hårt åt det. Och man ska ju orka. Ibland gitter jag ej.



Nej, jag orkar inte heller. Vi måste få lugn.


Min egen lära är zeroismen. Förmåga att nollställa sig så man slipper dra med sig en massa känsloskit i bagaget. Man kan likna det vid att fisa. Man släpper ut känslorna. Man kan göra det verbalt eller fysiskt eller lära sig en inre metod. Genom att betrakta sig från en punkt inifrån. Den inre observatören.

https://soundcloud.com/algotezza/zero-hero

Frid broder!
Göran Egevad egevad@gmail.com

sökandesjäl
Inlägg: 673
Blev medlem: 16 jul 2018 00:16

Re: Vad tänker du på?

Inläggav sökandesjäl » 24 sep 2018 22:45

Vi kommer aldrig komma fram till någonting. En del av oss är känsliga medan andra går strikt efter nån typ av logik.

Tänker litegrann såhär, varför skulle vi kunna nå fram till någonting när vi aldrig gjort det förut?

Har genom hela mitt liv haft svår att umgås med män fast jag själv är man, fast detta är ju givetvis en nackdel hos mig själv för kvinnor älskar ju män.
Så kvinnor bör ju älska män fastän dom ändå älskar ju ändå mig.

sökandesjäl
Inlägg: 673
Blev medlem: 16 jul 2018 00:16

Re: Vad tänker du på?

Inläggav sökandesjäl » 24 sep 2018 22:56

Detta blir ju påfrestande. Och mycket märkligt, eftersom jag själv avgör allt.

sökandesjäl
Inlägg: 673
Blev medlem: 16 jul 2018 00:16

Re: Vad tänker du på?nästan

Inläggav sökandesjäl » 24 sep 2018 23:18

Men detta Internet lämnar jag snart eftersom jag har möjlighet därtill. Kanske redan imorgon, kanske om 1 år.

Många är fångade i detta, kanske nästan alla, fast jag har andra möjligheter. Men så gör man inte när man ändå varit aktiv och då gäller Pm för den som vill kontakta. Den har jag öppen 1 år, för mig eller assistent. ( och denne finnes ) . Me ni ska få en sista otrolig uppdatering ( ni kommer att få den ).

Godbye

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Vad tänker du på?

Inläggav klorofyll » 25 sep 2018 11:37

sökandesjäl skrev:Har genom hela mitt liv haft svår att umgås med män fast jag själv är man

Jag tror att det är något du inbillar dig..! Har själv haft gott om liknande tankar, förmodligen försvinner svårigheten om du antar en ny attityd, själv vill jag nog påstå att jag har en attityd för varje människa jag träffar...

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Pilatus » 25 sep 2018 11:43

klorofyll skrev:Har själv haft gott om liknande tankar, förmodligen försvinner svårigheten om du antar en ny attityd, själv vill jag nog påstå att jag har en attityd för varje människa jag träffar...

När är du dig själv, klorofyll, utan attityd?
Moderator

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Vad tänker du på?

Inläggav klorofyll » 25 sep 2018 12:06

Pilatus skrev:
klorofyll skrev:Har själv haft gott om liknande tankar, förmodligen försvinner svårigheten om du antar en ny attityd, själv vill jag nog påstå att jag har en attityd för varje människa jag träffar...

När är du dig själv, klorofyll, utan attityd?

Kan du ge ett exempel? Vad gör du utan attityd?
Jag försöker vara mig själv hela tiden... Eller?

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Pilatus » 25 sep 2018 13:08

klorofyll skrev:
Pilatus skrev:När är du dig själv, klorofyll, utan attityd?

Jag försöker vara mig själv hela tiden... Eller?

Du skrev att: jag nog påstå att jag har en attityd för varje människa jag träffar...
Att ha en attityd innebär en mer eller mindre medvetet avpassad hållning för varje människa du träffar. Därav min fråga.
Moderator

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18496
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Algotezza » 25 sep 2018 13:35

sökandesjäl skrev:Vi kommer aldrig komma fram till någonting. En del av oss är känsliga medan andra går strikt efter nån typ av logik.

Tänker litegrann såhär, varför skulle vi kunna nå fram till någonting när vi aldrig gjort det förut?

Har genom hela mitt liv haft svår att umgås med män fast jag själv är man, fast detta är ju givetvis en nackdel hos mig själv för kvinnor älskar ju män.
Så kvinnor bör ju älska män fastän dom ändå älskar ju ändå mig.



Komma fram till något gör man om man har ett väldefinierat projekt och ett mål för det, vilket inte detta forum är. Här handlar det väl om i bästa fall tankeutbyte och det man då kommer fram till är förhoppningsvis vad andra tänker om livet, universum och döden och den logiska analysen. För att anknyta till min gamle lärare i Lund Sören Halldén.Lika ofta är det monologer. Många verkar i grunden vara solipsister här. Man ropar i tankeskogen och får svar av sitt eko.

Jag skiter i om dem jag umgås med är män eller kvinnor. Bara man kan snacka med dem.
Göran Egevad egevad@gmail.com

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Vad tänker du på?

Inläggav klorofyll » 25 sep 2018 14:14

Pilatus skrev:en mer eller mindre medvetet avpassad hållning

Ja kan du ge exempel på när somliga inte har det?


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 46 och 0 gäster