Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 19 sep 2019 17:23

Annars... Jaaa... jag har köpt kalsonger idag. Inte till mig då. Men jag blev lite förundrad över hur många mönster det fanns. Övriga manskläder är ju ändå... ska jag vara försynt kanske? - stabila, säger jag då. Jättetråkiga egentligen. Likadana tröjor sedan flera decennium tillbaks. Annat är det i många andra djurarter där honorna är lite modesta i sin framtoning, medan hanen har en mer färggrann skrud.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 19 sep 2019 17:51

lynx skrev:Nu dök den där gif-grejen upp igen. Den gör det ibland, men jag vet inte hur jag lägger in den och jag vet inte varför den poppar upp, eller var den kommer ifrån. Det är en man och en kvinna som gör High Five med världskartan i bakgrunden.

Vet någon här vilken jag menar? Hon är blondin och han är mörkhårig och så sitter de vid ett podie, ja som nyhetsankare ungefär.

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Re: Vad tänker du på?

Inläggav scirocco » 19 sep 2019 17:56

trist med det manliga modet kontra det kvinnliga. I dagens läge.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 19 sep 2019 18:11

Jovisst, scirocco. Men när allt kommer kring... jag skojade med brorsan härom dagen. Vi såg på TV. Det blev reklam. Gilette the best a man can get. Han är ju en av de tunnsådda som förstår min humor. Jag sa "det vore ju tragiskt om det var så"...

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Vad tänker du på?

Inläggav hakkapeliitta » 19 sep 2019 18:31

lynx skrev:Annars... Jaaa... jag har köpt kalsonger idag. Inte till mig då. Men jag blev lite förundrad över hur många mönster det fanns. Övriga manskläder är ju ändå... ska jag vara försynt kanske? - stabila, säger jag då. Jättetråkiga egentligen. Likadana tröjor sedan flera decennium tillbaks. Annat är det i många andra djurarter där honorna är lite modesta i sin framtoning, medan hanen har en mer färggrann skrud.

Köpte skor och kläder för någon vecka sen. Jag var så stressad och orkade inte testa, skorna var ett nummer för stora, kostade 1200:-, var någon slags fjädring inbyggd, Adidas, brydde mej inte om, jag tar dessa, ville därifrån. I samma veva gick jag till Dressman, mitt gamla märke McGordons fanns inte längre, har haft de i 20 år, försäljaren hittade direkt jeans för 800:-, orkade inte prova. Tar de.
Såhär i efterhand, försäljarens ögonmått var bra och jeansen passade ok. Skorna vete fan har inte använt dem. Slänger en blick på dem ibland och 1200:- fladdrar förbi i ögonen.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 19 sep 2019 18:35

Och jag får en fantasibild hur du studsar framåt med fjädringen :lol: Du vænder din blick kring och undrar lite tungsint finskt "vad flabbar alla åt?" :smt049

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Vad tänker du på?

Inläggav hakkapeliitta » 19 sep 2019 18:47

lynx skrev:Och jag får en fantasibild hur du studsar framåt med fjädringen :lol: Du vænder din blick kring och undrar lite tungsint finskt "vad flabbar alla åt?" :smt049

Om jag ska vara riktigt ärlig så har jag testat skorna en gång. Gick till matbutiken, fjädringen gjorde att allt gungade ungefär som att vara full och ha problem med balansen. Sjösjuk kan man också bli.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 19 sep 2019 18:51

Pilatus skrev:
lynx skrev:Jag är störd över att tråden stängdes. Jag tycker att det är rimligt att Esther ska få förklara sig. Och jag har då inte pratat klart om det.
Oj!
Nu dök den där gif-grejen upp igen. Den gör det ibland, men jag vet inte hur jag lägger in den och jag vet inte varför den poppar upp, eller var den kommer ifrån. Det är en man och en kvinna som gör High Five med världskartan i bakgrunden.

Hon hade ju inget att säga längre, lynx. Hon satt och gäspade, kanske var hon trött och behövde vila sig. Tråden hade spårat ur och skall man diskutera så måste deltagarna medverka.


Anser du att du talade om korrelationen katolicism och judendom? Låt oss ge Esther en chans! Snälla Pilatus - jag ber dig öppna tråden igen. Har du rådfrågat Anders om hans uppfattning?

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 19 sep 2019 18:59

hakkapeliitta skrev:
lynx skrev:Och jag får en fantasibild hur du studsar framåt med fjädringen :lol: Du vænder din blick kring och undrar lite tungsint finskt "vad flabbar alla åt?" :smt049

Om jag ska vara riktigt ärlig så har jag testat skorna en gång. Gick till matbutiken, fjädringen gjorde att allt gungade ungefär som att vara full och ha problem med balansen. Sjösjuk kan man också bli.

Ja, du... :lol: själv har jag använt mina kängor idag. Mikael Tornving (osäker på stavningen)1 hade visat med hela handen och sagt "Se där! En kvinna kan gå på jorden!"

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Vad tänker du på?

Inläggav klorofyll » 19 sep 2019 19:55

lynx skrev:Jovisst, scirocco. Men när allt kommer kring... jag skojade med brorsan härom dagen. Vi såg på TV. Det blev reklam. Gilette the best a man can get. Han är ju en av de tunnsådda som förstår min humor. Jag sa "det vore ju tragiskt om det var så"...

Precis i min smak.. Det är ett annat Sverige, vi är sålda, den reklamen är som en svärdsegg.

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7797
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anders » 19 sep 2019 20:09

lynx skrev:
Pilatus skrev:
lynx skrev:Jag är störd över att tråden stängdes. Jag tycker att det är rimligt att Esther ska få förklara sig. Och jag har då inte pratat klart om det.
Oj!
Nu dök den där gif-grejen upp igen. Den gör det ibland, men jag vet inte hur jag lägger in den och jag vet inte varför den poppar upp, eller var den kommer ifrån. Det är en man och en kvinna som gör High Five med världskartan i bakgrunden.

Hon hade ju inget att säga längre, lynx. Hon satt och gäspade, kanske var hon trött och behövde vila sig. Tråden hade spårat ur och skall man diskutera så måste deltagarna medverka.


Anser du att du talade om korrelationen katolicism och judendom? Låt oss ge Esther en chans! Snälla Pilatus - jag ber dig öppna tråden igen. Har du rådfrågat Anders om hans uppfattning?

Det är vilket som för mej.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Vad tänker du på?

Inläggav klorofyll » 19 sep 2019 20:11

Endel har allt enligt reklamen. Mår de bra? Kan de koppla av? Är de ensamma?

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7797
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anders » 19 sep 2019 20:11

Jag köper ytterst sällan kläder, bara typ kalsingar och strumpor. Och då boomberang har såndär lagersmygrea. Annars önskar jag mig kläder som present och har på mig vad jag fått.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7797
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anders » 19 sep 2019 20:13

lynx skrev:Jag är störd över att tråden stängdes. Jag tycker att det är rimligt att Esther ska få förklara sig. Och jag har då inte pratat klart om det.
Oj!
Nu dök den där gif-grejen upp igen. Den gör det ibland, men jag vet inte hur jag lägger in den och jag vet inte varför den poppar upp, eller var den kommer ifrån. Det är en man och en kvinna som gör High Five med världskartan i bakgrunden.

Är det i nåt program du kör?
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 19 sep 2019 20:35

Nej, den hoppar in ibland utan att jag gör något. Jättekonstigt!


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 14 och 0 gäster