Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Vad tänker du på?

Inläggav Skogsälvan » 25 sep 2010 23:10

Trots min utbildning vet jag inte hur jag bäst bör handla i en väns situation nu, när han mår väldigt dåligt och inte svarar i telefon och jag vet att det inte bara är jag utan alla.

Användarvisningsbild
nuddle
Inlägg: 2685
Blev medlem: 24 jun 2010 20:27

Inläggav nuddle » 26 sep 2010 06:25

Skogsälvan skrev:Trots min utbildning vet jag inte hur jag bäst bör handla i en väns situation nu, när han mår väldigt dåligt och inte svarar i telefon och jag vet att det inte bara är jag utan alla.

lämna ett brev i hans brevlåda, skriv följande:
DET PANTADE XXXXXX, de patetiska människorna, de skamlösa invånarna!

tobiias
Inlägg: 64
Blev medlem: 17 okt 2007 05:34

Inläggav tobiias » 26 sep 2010 14:31

Låt honom må dåligt?

(Inte låt honom må dåligt, den jäveln utan ge honom den friheten att må dåligt.)

David H
Moderator
Inlägg: 5202
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Vad tänker du på?

Inläggav David H » 26 sep 2010 14:39

Zokrates skrev:
dokido skrev:Jag tänker på nya kreativa lösningar för att slippa jobba. Vilket ger mitt skuldtyngda ego näring. Och jag undrar varför?

Jag har inte haft ett riktigt jobb på 6 år, vilket krävt all min uppfinningsrikedom men snart kan jag tvingas börja jobba, hur skall jag slippa?:roll:

Ja, jag är en samhällsparasit men detta samhället har parasiterat på mig mest och det bygger inte på mina ideal...

Jag sa upp mig från mitt jobb för ca 1,5 år sen, när jag märkte att jag tjänade betydligt mer pengar på att spela poker. Inget jag rekommenderar, men det är i alla fall ett alternativ, om man har viss talang och intresse av att lära sig grunderna i spelet. För mig är det inget att hålla på med i längden. Nu har jag börjat en ny utbildning, och räknar med att kunna ha ett riktigt jobb igen inom några år...

Användarvisningsbild
dokido
Inlägg: 1039
Blev medlem: 17 aug 2009 22:31
Kontakt:

Vad tänker du på?

Inläggav dokido » 26 sep 2010 15:04

mina intressen är inte ekonomiska tyvärr eller vice versa kanske  :lol:

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 26 sep 2010 19:51

rekoj skrev:
Zokrates skrev:
dokido skrev:Jag tänker på nya kreativa lösningar för att slippa jobba. Vilket ger mitt skuldtyngda ego näring. Och jag undrar varför?


Jag har inte haft ett riktigt jobb på 6 år, vilket krävt all min uppfinningsrikedom men snart kan jag tvingas börja jobba, hur skall jag slippa?:roll:

Ja, jag är en samhällsparasit men detta samhället har parasiterat på mig mest och det bygger inte på mina ideal...


Jag sa upp mig från mitt jobb för ca 1,5 år sen, när jag märkte att jag tjänade betydligt mer pengar på att spela poker. Inget jag rekommenderar, men det är i alla fall ett alternativ, om man har viss talang och intresse av att lära sig grunderna i spelet. För mig är det inget att hålla på med i längden. Nu har jag börjat en ny utbildning, och räknar med att kunna ha ett riktigt jobb igen inom några år...


Jag tjänade under flera år ganska bra på att marknadsföra både det ena och det andra på internet genom sökmotoroptimering. Men till slut så ifrågasätter man vad man håller på med. Skulle inte klara av det idag. Har nog lite anlag annars för pokerspel då farsan är duktig på kort. Tillhör eliten i Sverige på bridge; SM-silver ETC. Han har börjat spela poker nu, men huserar på någon site där de satsar låtsaspengar. Han visade mig de låtsaspengar han dragit in, en 16miljoner dollar eller nåt sånt. Han har sagt att han är rädd för att börja spela med riktiga pengar, att han kan "fastna", men han är ju redan fast ändå. Jag sa nyligen åt honom att börja spela om riktiga pengar i stället, och det lät inte lika omöjligt längre. Kanske du kan ge honom nåt tips på vettiga siter? Skicka ett PM i så fall.

Själv känner jag att jag inte vill missbruka de mentala krafter jag har till onda ändamål längre  :)

David H
Moderator
Inlägg: 5202
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Inläggav David H » 26 sep 2010 21:27

Johan Ågren skrev:
Själv känner jag att jag inte vill missbruka de mentala krafter jag har till onda ändamål längre  :)


Ha! Jo visst, kan väl inte direkt påstå att det är särskilt moraliskt att spela poker som sitt leverne (det är delvis därför jag satsar på en ny utbildning nu, jag vill göra något som känns mer vettigt). Men å andra sida sidan är jag inte speciellt väl inställd till de flesta andra jobb heller.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 26 sep 2010 21:31

rekoj skrev:
Johan Ågren skrev:
Själv känner jag att jag inte vill missbruka de mentala krafter jag har till onda ändamål längre  :)


Ha! Jo visst, kan väl inte direkt påstå att det är särskilt moraliskt att spela poker som sitt leverne (det är delvis därför jag satsar på en ny utbildning nu, jag vill göra något som känns mer vettigt). Men å andra sida sidan är jag inte speciellt väl inställd till de flesta andra jobb heller.


Nej det stämmer att många jobb faller inom en liknande kategori.

Användarvisningsbild
dokido
Inlägg: 1039
Blev medlem: 17 aug 2009 22:31
Kontakt:

Vad tänker du på?

Inläggav dokido » 27 sep 2010 16:29

när jag startade företag trodde jag att jag skulle kasta mig över alla fakturor som jag skulle skicka iväg till mina kunder, men idag är det en plåga, eller åtminstonde tråkigt, trist att tjäna pengar, bläh

Mr.M
Inlägg: 1258
Blev medlem: 17 sep 2010 20:12

Inläggav Mr.M » 27 sep 2010 21:40

jag tänker på gröna ärtor...och bruna bönor.

Saxby
Inlägg: 6
Blev medlem: 27 sep 2010 21:25

Inläggav Saxby » 27 sep 2010 22:17

Jag funderar på om jag ska sluta leta efter info och skapa en ny tråd med fråga istället...

/Rikard
"går man aldrig vilse, hittar man sällan nya vägar.!"

Saxby
Inlägg: 6
Blev medlem: 27 sep 2010 21:25

Inläggav Saxby » 27 sep 2010 22:25

nu är jag på på chatäventyr...
men blir svårt att hitta svar där när man är själv...

:D
"går man aldrig vilse, hittar man sällan nya vägar.!"

Mr.M
Inlägg: 1258
Blev medlem: 17 sep 2010 20:12

Inläggav Mr.M » 01 okt 2010 17:47

mat, jag tänker på mat och kaffe, har inte ätit på ett par dagar.
Funderar på att skrota kaffe och cigg..Det suger bort matlusten..

jag funderar alltså just nu på, mat eller kaffe :)

edit och slut på funderingen:
men det löser sig... barnen kommer hem i morgon och då blir det tvunget att fixa god käk : )

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 01 okt 2010 21:16

Jag undrar vem Saxby är och så undrar jag om jag ska klippa mig, undrar om jag ska skriva en Edgar Allen Poe-bok eftersom vissa ber mig om det, undrar om jag ska testa nuddles recept på passulj i helgen, undrar om jag ska göra den bonad jag håller på med mer färgrik eller diffus, undrar om jag får reda på något jag vill få reda på innan jag är för gammal när sekretesslagen går ut, undrar om någon kommer ihåg en skämtsång som jag själv inte minns så mycket av, men typ... "jag är så k, jag är så k, jag är så kolasugen så", alltså det var så tydliga insinueringar som - är det någon som vet vilken låt jag pratar om??!

Mr.M
Inlägg: 1258
Blev medlem: 17 sep 2010 20:12

Inläggav Mr.M » 07 okt 2010 15:44

Just nu tänker jag på Youtube igen, är rent ilsk på deras filter.
Jag gjorde ett par test i natt för att kringgå fingerprint filtret och jag lyckades visserligen göra detta, men med resultatet att ljud blev förvrängt och artistens verk visades på ett sätt som missgynnar henne.

Jag tänker på frihet från kommersialism, där vära tankar inte är styrda av mediabolagens äganderätt..

så jag kom fram till en ide som kanske kan bli verklighet.
man laddar helt enkelt upp krypterade filmer till Youtube med egna fingerprints.
Man har en klient som läser av dessa egna fingerprints och får en algoritm som dekrypterar youtube filmerna.

Detta skulle innebära att mediabolagens påtvingade filter tappar sin funktionalitet,
användaren är tvungen att ha ett program som dekrypterar uppladdat material.


detta förde mig vidare till terrorismen som pratas i en annan tråd, undrar hur mycket dold budskap som existerar på denna typ av sidor.


det ska bli roligt att se hur lång tid denna låt får finnas utan att Dramataco blocka filen. Jag gissar på ett par veckor..
http://www.youtube.com/watch?v=1AV84Q-lq1A

(Youtube tillåter upplandning av material som är kommersiellt sjyddade och försöker på olika vis göra den kommersiellt gångbarigen  via deras länkar till itunes osv..)


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 37 och 0 gäster