Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

tobiias
Inlägg: 64
Blev medlem: 17 okt 2007 05:34

Vad tänker du på?

Inläggav tobiias » 22 sep 2010 19:08

Berätta.

Mr.M
Inlägg: 1258
Blev medlem: 17 sep 2010 20:12

Vad tänker du på?

Inläggav Mr.M » 22 sep 2010 20:49

Sanning eller lögn ?

Just nu funderar jag på vad för slags typer som huserar på Filosofiforumet.
Funderar på ett bad och att mitt kaffe e på tok för kallt, men jag pinar i mig det iaf.
Funderar på varför så mycket tid går åt till att tänka meningslösa saker som filosofi.
hur ska jag bli rik.. fick en ide för stund sen som jag avfärda, musik video subtitles,
Den iden hamnade i den mentala papperskorgen.

Vad tänker du på ?

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Vad tänker du på?

Inläggav Zokrates » 22 sep 2010 21:00

Mr.M skrev:Sanning eller lögn? hur ska jag bli rik.. fick en ide för stund sen som jag avfärda, musik video subtitles, Den iden hamnade i den mentala papperskorgen.
Vad tänker du på ?

Skriv en spår-växlar app för utube, så du kan spela dina favoriter utan mellan-klick så blir du feta rik. Iofs, det kanske redan finns?

Mr.M
Inlägg: 1258
Blev medlem: 17 sep 2010 20:12

Inläggav Mr.M » 22 sep 2010 21:17

Zokrates skrev:Skriv en spår-växlar app för utube, så du kan spela dina favoriter utan mellanklick så blir du feta rik.
Iofs, det kanske redan finns?

Bra ide, den blir man nog inte rik på, Folk stjäl som korpar på internet, men väldigt användbar app.. Tror på levande tjänster som inte kan kopieras :?

Minded
Inlägg: 2129
Blev medlem: 19 mar 2006 19:50

Vad tänker du på?

Inläggav Minded » 22 sep 2010 21:29

Sociala jävla spel.. mitt upplevda ansvar däri, och mitt förakt för någonting jag inte kan pinpointa däri. Och min kluvenhet inför det nämnda föraktet. Jag får fan dåligt samvete om jag gör något jag vet att någon annan kan ta illa upp av. Men vafan, ungefär resten av befolkningen verkar skita fullständigt i det. Och relationer och popularitet. Hah.

Mr.M
Inlägg: 1258
Blev medlem: 17 sep 2010 20:12

Vad tänker du på?

Inläggav Mr.M » 22 sep 2010 21:31

Minded skrev:Sociala jävla spel.. mitt upplevda ansvar däri, och mitt förakt för någonting jag inte kan pinpointa däri. Och min kluvenhet inför det nämnda föraktet.

Wow :)

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 22 sep 2010 23:15

Jag funderar på hur jag ska lösa en konflikt på bästa sätt.

tobiias
Inlägg: 64
Blev medlem: 17 okt 2007 05:34

Vad tänker du på?

Inläggav tobiias » 23 sep 2010 08:16

Mr.M skrev:Vad tänker du på ?

De senaste dagarna har tanken om varför så många röstar på SD besvärat mig. En sån fundering som måste bemötas och få ett svar innan jag blir fri. Enerverande.

Minded
Inlägg: 2129
Blev medlem: 19 mar 2006 19:50

Vad tänker du på?

Inläggav Minded » 23 sep 2010 09:27

Den är lätt, det är eftersom att media har förstorat upp det så mycket. Detta är medias (och alliansens) nya moderna sätt att få väljarna att bli mer intresserade av politik. Det är engagerande när det blir lite fult sådär. Jag skulle gissa det är första gången någonsin som valdeltagandet har ökat, politiken har alltid varit skittråkig. Nu är den helt plötsligt intressant, eftersom alla vill, uppmuntras att, hindra sd. Vi är bara människor.. De vuxnas sandlåda skiljer sig inte så förskräckligt mycket från barnens.. Även om just i teorin så är skillnaden allt. I teorin. I vad som sägs. Inte i vad som görs. Man kan faktiskt säga att de bägge skiljer sig i att den sk 'vuxna' varianten har en tydligen kompetent marknadsföringsavdelning (lobbyverksamhet), whereas barnens inte har detta. Det du känner är uppenbarligen engagemang.

På tal om sociala spel..

Användarvisningsbild
nuddle
Inlägg: 2685
Blev medlem: 24 jun 2010 20:27

Inläggav nuddle » 23 sep 2010 10:58

varför skall man
prata om
hur man kan fylla hjärnan
med extra energi
så att man blir ett geni

tobiias
Inlägg: 64
Blev medlem: 17 okt 2007 05:34

Inläggav tobiias » 23 sep 2010 12:43

Minded skrev:Den är lätt, det är eftersom att media har förstorat upp det så mycket. Detta är medias (och alliansens) nya moderna sätt att få väljarna att bli mer intresserade av politik. Det är engagerande när det blir lite fult sådär.

Säkerligen en av anledningarna, ja.
Minded skrev:Jag skulle gissa det är första gången någonsin som valdeltagandet har ökat, politiken har alltid varit skittråkig. Nu är den helt plötsligt intressant, eftersom alla vill, uppmuntras att, hindra sd.

Jag har inte jättebra koll på hela historiken angående detta, men att säga att det är första gången någonsin som valdeltagandet ökat är ju fullständigt felaktigt – det förstår du nog själv. Bara på senare år så ökade valdeltagandet 1,88 % 2006 och 2,43 % i år. Säkert en del soffliggare som nu proteströstat på SD, men säkert också en del soffliggare som proteströstat mot SD.
Jag tror inte att det går att hitta en enda förklaring. Det handlar förmodligen om en mängd olika anledningar till att folk röstar på SD. Protest mot etablissemanget, dåligt insatt i politiken, fullständiga sympatisörer, invandrare som syndabock för ens egna sociala problem, röster för att i alla fall få upp frågan på dagordningen och så vidare.

Användarvisningsbild
nuddle
Inlägg: 2685
Blev medlem: 24 jun 2010 20:27

Inläggav nuddle » 23 sep 2010 15:25

de heliga armerna
står redo, inför
det sista slaget
med hjärtana vända mot han
som vakar över dem
snart öppnas portarna
portarna till freden
portarna till lyckan
portarna till friheten
såsom muhammed drömde
såsom änglarna önskade

Användarvisningsbild
dokido
Inlägg: 1039
Blev medlem: 17 aug 2009 22:31
Kontakt:

Inläggav dokido » 23 sep 2010 18:02

Jag tänker på nya kreativa lösningar för att slippa jobba. Vilket ger mitt skuldtyngda ego näring. Och jag undrar varför?

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 23 sep 2010 18:11

dokido skrev:Jag tänker på nya kreativa lösningar för att slippa jobba. Vilket ger mitt skuldtyngda ego näring. Och jag undrar varför?

Jag har inte haft ett riktigt jobb på 6 år, vilket krävt all min uppfinningsrikedom men snart kan jag tvingas börja jobba, hur skall jag slippa?:roll:
Ja, jag är en samhällsparasit men detta samhället har parasiterat på mig mest och det bygger inte på mina ideal...

Användarvisningsbild
dokido
Inlägg: 1039
Blev medlem: 17 aug 2009 22:31
Kontakt:

Inläggav dokido » 23 sep 2010 21:43

:lol:  :lol:  :lol:

Jag har inte heller haft ett riktigt jobb på 6 år. Egen Företagare  :lol:


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 23 och 0 gäster