Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Vad tänker du på?

Inläggav klorofyll » 15 jun 2019 15:39

hakkapeliitta skrev:Du spelar ofta en överlägsen attityd.

Jag gillar inte jantelagen.

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Vad tänker du på?

Inläggav hakkapeliitta » 15 jun 2019 16:48

klorofyll skrev:
hakkapeliitta skrev:Du spelar ofta en överlägsen attityd.

Jag gillar inte jantelagen.

Men då måste du prestera. Går liksom inte endast fantisera om sin egen förträfflighet.
Hitintills har jag inte sett märkvärdiga prestationer från dej.

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Vad tänker du på?

Inläggav klorofyll » 15 jun 2019 19:05

hakkapeliitta skrev:Hitintills har jag inte sett märkvärdiga prestationer från dej.

Du vet jag tror att om man är intelligent (vilket jag inte visar tecken på på test), väldigt intelligent så märks inte det om du är en god person... Det är inga som säger: "ja han var så trevlig och intelligent". Godhet döljer intelligens. Haha vilken soppa!

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Vad tänker du på?

Inläggav hakkapeliitta » 15 jun 2019 19:13

klorofyll skrev:
hakkapeliitta skrev:Hitintills har jag inte sett märkvärdiga prestationer från dej.

Du vet jag tror att om man är intelligent (vilket jag inte visar tecken på på test), väldigt intelligent så märks inte det om du är en god person... Det är inga som säger: "ja han var så trevlig och intelligent". Godhet döljer intelligens. Haha vilken soppa!

Vet inte varför du fastnar på "intelligens". Låter som gammaldags tro på godhet, framgång som är mätbar.

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Vad tänker du på?

Inläggav klorofyll » 15 jun 2019 19:29

hakkapeliitta skrev:
klorofyll skrev:
hakkapeliitta skrev:Hitintills har jag inte sett märkvärdiga prestationer från dej.

Du vet jag tror att om man är intelligent (vilket jag inte visar tecken på på test), väldigt intelligent så märks inte det om du är en god person... Det är inga som säger: "ja han var så trevlig och intelligent". Godhet döljer intelligens. Haha vilken soppa!

Vet inte varför du fastnar på "intelligens". Låter som gammaldags tro på godhet, framgång som är mätbar.

Varför ska jag behöva förklara 1. Jag har inte hög IQ, ungefär 120 på test 2. Jag bryr mig inte om ifall jag har hög intelligens.

Vad är det du undrar över?????

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Vad tänker du på?

Inläggav hakkapeliitta » 15 jun 2019 19:43

Är ju du som tjatar om intelligens.

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Vad tänker du på?

Inläggav klorofyll » 15 jun 2019 20:40

hakkapeliitta skrev:Är ju du som tjatar om intelligens.

Kan inte hjälpa att det är intressant. Förmågor är bra samtalsämne. Om jag fick välja så hade jag gärna snackat med någon med 160 IQ. Sådan är jag. Tror inte att jag skulle känna mig underlägsen. Har aldrig träffat någon människa utan brister som man säger.

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Vad tänker du på?

Inläggav hakkapeliitta » 15 jun 2019 21:13

klorofyll skrev:
hakkapeliitta skrev:Är ju du som tjatar om intelligens.

Kan inte hjälpa att det är intressant. Förmågor är bra samtalsämne. Om jag fick välja så hade jag gärna snackat med någon med 160 IQ. Sådan är jag. Tror inte att jag skulle känna mig underlägsen. Har aldrig träffat någon människa utan brister som man säger.

Jag tror ett behagligt samtalsatmosfär är det bästa.
Där ingen försöker överglänsa.
Bästa vore en tjusig tjej som man nitar blicken på.

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Vad tänker du på?

Inläggav hakkapeliitta » 15 jun 2019 21:32

Varför fick jag Tennessee Waltz i huvudet?

I was dancin' with my darlin to the Tennessee Waltz
WhI introduced him to my darlin' and while they were dancin'
My friend stole my sweetheart from me.
en an old friend I happened to see.

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Vad tänker du på?

Inläggav klorofyll » 15 jun 2019 22:29

Träffa en kille från syd-Korea idag. Han var positiv, ödmjuk och sådär (som svenskar aldrig är), där är det bara "de bästa" som går på universitet, reste sållas bort. Han bekräftade att pressen med skolan är stor i syd-Korea med utantillinlärning in absurdum, jag föreslog att det kunde vara hans positivitet som gjort honom lyckosam..

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anders » 16 jun 2019 16:40

klorofyll skrev:
hakkapeliitta skrev:Är ju du som tjatar om intelligens.

Kan inte hjälpa att det är intressant. Förmågor är bra samtalsämne. Om jag fick välja så hade jag gärna snackat med någon med 160 IQ. Sådan är jag. Tror inte att jag skulle känna mig underlägsen. Har aldrig träffat någon människa utan brister som man säger.

Alla med högt IQ är så blygsamma, så nedpressade av alfahannar och honor och av sociala tigrar från välsituerade familjer. Allvarligt, vad gör gudar? Mirakel. Vilka mirakel kan vi iaktta? Sjukdomar som dödade alla förr dödar ingen nu. Vi kan spränga hela städer, mat finns att hämta i kylskåpet. Vi lever decennier länge än man någonsin gjort förr. Saker man inte ens kunna föreställa sig. Vilka gudar har gjort de miraklen?
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Vad tänker du på?

Inläggav hakkapeliitta » 16 jun 2019 19:08

Är själv alfahane. Är ändå social och har inget behov att stila.
Kanske har jag storhetsvansinne ändå. Finns i släkten där många blev inspärrade. Min morbror levde hela sitt liv på mentalsjukhus. Han led av paranoia och attackerade jobbarkompisar med spade i högsta hugg. Han trodde de snackade skit om honom. Polisen kom och på den vägen var det.
Hela min släkt är sjuk. Mentalt störda.
Jag fick som barn inplanterad ett hat. Hat mot alla, alla var emot oss, jag levde i en paranoid värld. Fy fan vilken taskig start jag fick som barn.

Vill egentligen inte skylla på morsan, hon hade sin problematik.

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Vad tänker du på?

Inläggav klorofyll » 16 jun 2019 19:21

Hög IQ = blyg? Ingen aning. Om alkohol är inblandat behöver man inte vara blyg oavsett.

Alfahanen. Har träffat sådana någon gång. Den ene var smart, matte-smart, och han var bra på att retas med rätt personer. Det är ibland liksom redan avgjort vem som har högst rang. Är inte mycket för sånt.

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Vad tänker du på?

Inläggav hakkapeliitta » 16 jun 2019 19:57

klorofyll skrev:Alfahanen. Har träffat sådana någon gång. Den ene var smart, matte-smart, och han var bra på att retas med rätt personer.

Låter väldigt omoget. Dina kompisar verkar vara barnrumpor.

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Vad tänker du på?

Inläggav klorofyll » 16 jun 2019 20:29

hakkapeliitta skrev:Låter väldigt omoget.

Tyvärr kan jag inte kommentera sådana saker. Jag har inte förmågan.


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 22 och 0 gäster