Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 15 jul 2018 15:53

Gallsten ska visst göra vansinnigt ont, säger de. Usch vad trist, Pilatus :( Det är inte levern som spökar då? Kolla upp det! Lova?

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 15 jul 2018 16:00

Anders skrev:
lynx skrev:
Anders skrev:Låter bra i teorin, tycker det var skitjobbigt.


Var var du någonstans då, om jag får fråga?

Sigtunastiftelsen. Bra arrangemang, folk i familjen älskar det. Men jag krälade på väggarna efter några timmar. Trots att jag är enstöring och nog gått 5 dagar under semestern. Tysta leken börjar nu och all ångest kommer till ytan.


Ajdå. Var du där över en helg? Bröt du vistelsen? Såg att de ville ha 2750 för en helg. Funderar på att hyra en ensligt belägen stuga istället.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Pilatus » 15 jul 2018 17:42

lynx skrev:Gallsten ska visst göra vansinnigt ont, säger de. Usch vad trist, Pilatus :( Det är inte levern som spökar då? Kolla upp det! Lova?

Om en sten vill lämna blåsan av någon orsak, (den kanske är full med gamla stenar) så gör det ont då den skall tränga sig igenom gallgången ut till friheten (i tunntarmen). Ingen behaglig resa, men jag känner mig bra nu. Skall tala med min doktor då jag träffar honom efter semestrarna. :)
Moderator

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7790
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anders » 15 jul 2018 19:12

lynx skrev:
Anders skrev:
lynx skrev:
Var var du någonstans då, om jag får fråga?

Sigtunastiftelsen. Bra arrangemang, folk i familjen älskar det. Men jag krälade på väggarna efter några timmar. Trots att jag är enstöring och nog gått 5 dagar under semestern. Tysta leken börjar nu och all ångest kommer till ytan.


Ajdå. Var du där över en helg? Bröt du vistelsen? Såg att de ville ha 2750 för en helg. Funderar på att hyra en ensligt belägen stuga istället.

Det är mej det inte passar. Nej, jag höll ut men kommer inte göra det igen. Så stället som sådant är det inget fel på.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Re: Vad tänker du på?

Inläggav scirocco » 16 jul 2018 07:44

Pilatus
Min mormor opererades för gallsten. Det gick bra. Vad du än lider av hoppas jag du finner balans i din vardagliga kost . Tänk även på lite rörelse och gymnastik,lite längre promenader emellanåt.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Pilatus » 16 jul 2018 09:19

scirocco skrev:Pilatus
Min mormor opererades för gallsten. Det gick bra. Vad du än lider av hoppas jag du finner balans i din vardagliga kost . Tänk även på lite rörelse och gymnastik,lite längre promenader emellanåt.

Tack scirocco,

har på denna korta tid (sedan självdiagnosen) redan lyckats göra ett par fel, använde tabletter med kodein, och sedan åt jag stekt lax vilket inte alls var bra. Motion och rörelse är bra, folk som har känningar av gallan kan inte sitta still.

Jag har turen att ha en stor trädgård, en gammal villa, sommarhus, en vedbod och en hund - det saknas inte tillfällen att röra sig.
Moderator

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 16 jul 2018 21:39

Hej Esther! Du tog bort vad du skrev. Även om du har krux med datorn och någon hacker skulle skriva i ditt namn, ganska otroligt. För att inte tala om att du bad scirocco om ursäkt två gånger. Eller var det hackern också :roll: ? Och som frekvent besökare här märkte du inte av det? Jo, tjena... Du trodde i din paranoida hjärna att jag var scirocco. Scirocco är hederlig och jag litar fullkomligt på honom.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 16 jul 2018 22:19

Scirocco! Jag vill egentligen inte att Esther konfronteras med sina meddelanden nu. Jag kommer inte att ha så mycket tid och sånt här banar för en kris när förnekelsen ger vika. Meddelandena är ju ändå skickade till mig i åtanke. Tänkte tanka lite D-vitamin imorgon.

xion
Inlägg: 3160
Blev medlem: 22 mar 2016 08:09

Re: Vad tänker du på?

Inläggav xion » 17 jul 2018 06:40

---

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 17 jul 2018 07:54

I en annan tråd skrevs:

lynx skrev: Förstår du verkligen inte vad jag säger?

Esther skrev: Tror jag sagt det otaliga gånger till dig redan - jag begriper ofta inte överhuvudtaget vad du skriver...

---

Jag tycker att det var bra av Esther att ta upp detta. Har ni svårigheter att förstå vad jag skriver? Försök i så fall gärna förklara vad som är knepigt. Då måste jag försöka korrigera mig själv. Jag vill naturligtvis göra mig förstådd.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Pilatus » 17 jul 2018 11:08

Lämnar forumet några dagar för annan verksamhet. Skall se om det finns något vatten kvar i sjön (vid sommarstugan). Där finns alltid en massa praktiska jobb som måste utföras. Hoppas på litet sol och värme. :)
Moderator

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Re: Vad tänker du på?

Inläggav scirocco » 17 jul 2018 11:39

Det blir nog fortsatt varmt. Tur att det finns vatten i sjöarna även om det minskar. Skogsbränderna är störst uppåtlandet.

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Esther » 17 jul 2018 15:42

lynx skrev:Scirocco! Jag vill egentligen inte att Esther konfronteras med sina meddelanden nu. Jag kommer inte att ha så mycket tid och sånt här banar för en kris när förnekelsen ger vika. Meddelandena är ju ändå skickade till mig i åtanke. Tänkte tanka lite D-vitamin imorgon.



oh vet du... jag har varken skrivit något jag skäms över eller som varit fel eller på något sätt förföljt någon -- så det finns inget sådant.

Det finns därmed inget att "konfronteras med".
Veritas vos liberabit

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Esther » 17 jul 2018 15:44

lynx skrev: För att inte tala om att du bad scirocco om ursäkt två gånger. .


Absolut - första gången för att jag hade trott han var en kvinna som skrev till mig, andra gången för att jag skrev om att han skrivit till mig här i forumet och därmed "hängt ut" honom. Det är inte norm hos mig.
Veritas vos liberabit

David H
Moderator
Inlägg: 5202
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Vad tänker du på?

Inläggav David H » 17 jul 2018 22:03

lynx skrev:I en annan tråd skrevs:

lynx skrev: Förstår du verkligen inte vad jag säger?

Esther skrev: Tror jag sagt det otaliga gånger till dig redan - jag begriper ofta inte överhuvudtaget vad du skriver...

---

Jag tycker att det var bra av Esther att ta upp detta. Har ni svårigheter att förstå vad jag skriver? Försök i så fall gärna förklara vad som är knepigt. Då måste jag försöka korrigera mig själv. Jag vill naturligtvis göra mig förstådd.


Jag tror de flesta förstår dig hyfsat bra. Men vi är ju olika, och någon perfekt samförståelse tror jag sällan är möjlig, och kanske inte heller önskvärd.

Minns när jag skulle få opposition på min B-uppsats i litteraturvetenskap. Jag blev som helt paff då. Det vara flera som uttalade sig om vad jag hade skrivit, och även uttryckte sig gillande, men jag upplevde det som att ingen alls förstått vad jag menat att förmedla. Det gjorde mig förvånad, kände mig som alienerad.
Därefter har jag vant mig mer. Ofta kan vara mer givande att ägna mer uppmärksamhet åt vad man själv inte förstår än vad man tänker att andra inte förstår.

Ta dig och Esther exempelvis, så upplever jag er två som olika personligheter, antagligen med väldigt olika tankerörelser. Kan inte riktigt räkna med att ni ska lyckas följa med i varandras resonemang då. Men skulle heller inte säga att jag tycker det är någon av er som inte hör hemma här. Det är väl bra att ha ett forum där det finns personer med olika perspektiv..
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 27 och 0 gäster