Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Vad tänker du på?

Inläggav klorofyll » 23 maj 2018 15:15

Det hade varit trevligt att vilja träffa någon,
att det fanns någon man ville prata med öht...
Vad hade Jesus gjort? Hade Gud fixat det åt honom??

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Vad tänker du på?

Inläggav klorofyll » 23 maj 2018 15:29

klorofyll skrev:Det hade varit trevligt att vilja träffa någon,
att det fanns någon man ville prata med öht...
Vad hade Jesus gjort? Hade Gud fixat det åt honom??

Kanske är det bara så att jag inte bryr mig! :) Ja, så måste det vara...
Ett enkelt sätt att lösa problem på!

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 23 maj 2018 15:46

Algotezza skrev:
lynx skrev:Varför är det en bild som dyker upp på min skärm ibland med två personer som gör High Five?


Hälsning från Makterna.


Jadu, man kan ju fundera... Och så har jag lyssnat på musik. Äsch jag lägger in det i musiktråden. Och är det inte ett lustigt sammanträffande när jag skriver att det görs inga stämplar på de här händerna. Då funkar inte min bankdosa! Och idag fick jag ett brev från Handelsbanken "Tryggare hantering av personuppgifter". Mig veterligen har jag inget konto där. Det skulle ju vara om det var något spargriskonto sedan jag var liten. Jag frågade om han kunde kolla om jag hade ett konto hos dem, men nejdå. Sekretess. Jag ska alltså masa mig iväg till ett kontor, legitimera mig och fråga vad de har för uppgifter om mig.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18495
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Algotezza » 23 maj 2018 19:34

lynx skrev:
Algotezza skrev:
lynx skrev:Varför är det en bild som dyker upp på min skärm ibland med två personer som gör High Five?


Hälsning från Makterna.


Jadu, man kan ju fundera... Och så har jag lyssnat på musik. Äsch jag lägger in det i musiktråden. Och är det inte ett lustigt sammanträffande när jag skriver att det görs inga stämplar på de här händerna. Då funkar inte min bankdosa! Och idag fick jag ett brev från Handelsbanken "Tryggare hantering av personuppgifter". Mig veterligen har jag inget konto där. Det skulle ju vara om det var något spargriskonto sedan jag var liten. Jag frågade om han kunde kolla om jag hade ett konto hos dem, men nejdå. Sekretess. Jag ska alltså masa mig iväg till ett kontor, legitimera mig och fråga vad de har för uppgifter om mig.


Pengar att hämta?
Göran Egevad egevad@gmail.com

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Vad tänker du på?

Inläggav klorofyll » 23 maj 2018 20:09

Jag kommer aldrig mer träffa någon... Så jävla skönt... Nu tillhör jag societeten. :)

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18495
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Algotezza » 24 maj 2018 08:17

Mitt inlägg nummer 15515.
Göran Egevad egevad@gmail.com

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 25 maj 2018 21:19

Bra siffra.
Jag har inte varit utomhus på flera veckor. Nu var jag illa nödd och tvungen att fixa min bankdosa. Banken är inget jag vill besöka. Vid busshållplatsen upptäckte jag till min stora förfäran :oops: Jag hade satt på mig tröjan ut och in! Ingen tid att hem och byta om. Sedan fick jag ett inneboende fnisseranfall. På bussen hamnade en tjej mitt emot mig. Hon var inte den enda, men den som satt närmast, bland alla människor med dystra uppsyner. Efter en stund frågade jag varför hon såg så ledsen ut. Hon sa att hon inte var ledsen, att det var jobbet och log. Varför log hon? För att jag brydde mig. Vi pratade lite om hennes jobb innan vi blev tysta en stund. När hon klev av bussen sa hon "Ha en trevlig helg". Då tänkte jag tack. På vägen hem var det nåt knas med fläkten i taket på bussen över just mitt säte. Den blåste rejält. Fångad i en stormvind-nivå. Och jag tittade ut på de utanför och tänkte att det är ju helt knas det här. Jag sitter här inne, men det är mig det duschas luft över.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Pilatus » 25 maj 2018 23:37

Irland röstar Ja :D
Moderator

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Ben » 26 maj 2018 00:33

lynx skrev:Bra siffra.
Jag har inte varit utomhus på flera veckor. Nu var jag illa nödd och tvungen att fixa min bankdosa. Banken är inget jag vill besöka. Vid busshållplatsen upptäckte jag till min stora förfäran :oops: Jag hade satt på mig tröjan ut och in! Ingen tid att hem och byta om. Sedan fick jag ett inneboende fnisseranfall. På bussen hamnade en tjej mitt emot mig. Hon var inte den enda, men den som satt närmast, bland alla människor med dystra uppsyner. Efter en stund frågade jag varför hon såg så ledsen ut. Hon sa att hon inte var ledsen, att det var jobbet och log. Varför log hon? För att jag brydde mig. Vi pratade lite om hennes jobb innan vi blev tysta en stund. När hon klev av bussen sa hon "Ha en trevlig helg". Då tänkte jag tack. På vägen hem var det nåt knas med fläkten i taket på bussen över just mitt säte. Den blåste rejält. Fångad i en stormvind-nivå. Och jag tittade ut på de utanför och tänkte att det är ju helt knas det här. Jag sitter här inne, men det är mig det duschas luft över.

=D> [-o<

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Ben » 26 maj 2018 00:39


Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Esther » 26 maj 2018 08:49

Jag tänker ofta på att jag önskar att han som är lögn och ondska och utger sig för motsatsen kunde bli sänd, en gång för alltid, till där han hör hemma.
Att alla kunde få lära känna Sanningen och Kärleken.
Veritas vos liberabit

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Vad tänker du på?

Inläggav klorofyll » 26 maj 2018 11:50

Esther skrev:Jag tänker ofta på att jag önskar att han som är lögn och ondska och utger sig för motsatsen kunde bli sänd, en gång för alltid, till där han hör hemma.
Att alla kunde få lära känna Sanningen och Kärleken.

Han kanske skriver på det här forumet..? Nej ursäkta mig!

Hur tänker du att omständigheterna bör vara för att tillintetgöra den onde? Själv så tror jag att tiden spelar en viktig roll... Man kan inte bära en mask hela livet!

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Vad tänker du på?

Inläggav klorofyll » 26 maj 2018 12:03

Jag tycker att det skulle vara märkligt ifall den onde verkade vara god.. ..för det betyder väl att det skulle kunna var vem som helst?

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Pilatus » 26 maj 2018 12:32

klorofyll skrev:Hur tänker du att omständigheterna bör vara för att tillintetgöra den onde? Själv så tror jag att tiden spelar en viktig roll... Man kan inte bära en mask hela livet!

Du får läsa Mannen med järnmasken av Alexandre Dumas, The Vicomte de Bragelonne: Ten Years Later (1847-1850), the final section of which is titled The Man in the Iron Mask (French: L'homme au masque de fer)

Bild
Moderator

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Vad tänker du på?

Inläggav klorofyll » 26 maj 2018 14:55

Pilatus skrev:
klorofyll skrev:Hur tänker du att omständigheterna bör vara för att tillintetgöra den onde? Själv så tror jag att tiden spelar en viktig roll... Man kan inte bära en mask hela livet!

Du får läsa Mannen med järnmasken av Alexandre Dumas, The Vicomte de Bragelonne: Ten Years Later (1847-1850), the final section of which is titled The Man in the Iron Mask (French: L'homme au masque de fer)

Bild

I alla fall jag skulle störa mig på ifall någon hela tiden vill genomskåda mig... jag gillar inte när folk har ett sådant kontrollbehov, så att de nödvändigtvis måste veta allt...


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 24 och 0 gäster