Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Vad tänker du på?

Inläggav klorofyll » 15 jul 2019 21:17

Balanserar, dansar ballett, jonglerar några bollar, på knivseggen, med avgrunden under oss.

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Vad tänker du på?

Inläggav klorofyll » 15 jul 2019 22:19

Jag kom fram till en sak för någon vecka sedan. Alldeles oavsett vilket liv man haft så är man hundra procent skyldig till sina brott. Tänker exv på de anklagelser som fällts mot Michael Jackson. Det finns inga ursäkter ifall han var skyldig. Tog ett tag att inse detta.

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Ben » 16 jul 2019 07:26

Min katt är innekatt och jamar och ska ut. Hon är jobbig nu.

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Vad tänker du på?

Inläggav klorofyll » 16 jul 2019 19:00

Jag har det väldigt bra. Träffa en polis igår. När han var militär så arbetade han i Afganistan i nästa ett år. Folk är olika.

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Ben » 17 jul 2019 11:48

Neuroleptika är ju på teststadie för råttor egentligen och bör ges endast i akuta psykotiska tillstånd. Men nu råkar ju även de schizofrena ha en själ därför sänker man dem kemiskt för att knäcka dem. "Det är bara för att knäcka dig", är överraskningen gammelmormor har.

Autentisk psykos är väl de som inte vet att de egentligen är blinda och döva. Själen har sinnen som är bättre och verkligare än det fysiologiska/hjärnan.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Pilatus » 17 jul 2019 12:03

Ben skrev:Neuroleptika är ju på teststadie för råttor egentligen och bör ges endast i akuta psykotiska tillstånd. Men nu råkar ju även de schizofrena ha en själ därför sänker man dem kemiskt för att knäcka dem. "Det är bara för att knäcka dig", är överraskningen gammelmormor har.

Ge åtminstone något belägg för dina påståenden om psykiatrin!
Moderator

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Ben » 17 jul 2019 12:14

Pilatus skrev:
Ben skrev:Neuroleptika är ju på teststadie för råttor egentligen och bör ges endast i akuta psykotiska tillstånd. Men nu råkar ju även de schizofrena ha en själ därför sänker man dem kemiskt för att knäcka dem. "Det är bara för att knäcka dig", är överraskningen gammelmormor har.

Ge åtminstone något belägg för dina påståenden om psykiatrin!


Vad är det då jag måste läsa från fransmannen Asldkamdouiw för att förstå? Man tänker själv.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Pilatus » 17 jul 2019 12:20

Ben skrev:
Pilatus skrev:Ge åtminstone något belägg för dina påståenden om psykiatrin!

Man tänker själv.

Det är utmärkt att du tänker. Skriv då inte strunt om sådant du tydligen inte kan någonting om. Läs artiklar i Läkartidningen eller motsvarande och sök stöd för det du tänker om psykiatrin.
Moderator

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Ben » 17 jul 2019 12:57

Pilatus skrev:
Ben skrev:
Pilatus skrev:Ge åtminstone något belägg för dina påståenden om psykiatrin!

Man tänker själv.

Det är utmärkt att du tänker. Skriv då inte strunt om sådant du tydligen inte kan någonting om. Läs artiklar i Läkartidningen eller motsvarande och sök stöd för det du tänker om psykiatrin.


? Strunt ? Kan ingenting om? Ja du uppmanar mig att bli ett skämt som du själv. Sedan raderar du det som inte passar. Det här forumet är ju bara fyllt av inavlad propaganda och du är väl bara en maktherre på nätet eller nåt ateist-troll.

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Vad tänker du på?

Inläggav klorofyll » 17 jul 2019 18:52

Ben skrev:Neuroleptika är ju på teststadie för råttor egentligen och bör ges endast i akuta psykotiska tillstånd. Men nu råkar ju även de schizofrena ha en själ därför sänker man dem kemiskt för att knäcka dem. "Det är bara för att knäcka dig", är överraskningen gammelmormor har.

Autentisk psykos är väl de som inte vet att de egentligen är blinda och döva. Själen har sinnen som är bättre och verkligare än det fysiologiska/hjärnan.

Som med allt annat, kan neuroleptika användas med blandade resultat och avsikt.

Hur stor skillnad skulle du säga att det är mellan valfri neuroleptika och Ipren. Ingen skillnad.

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Vad tänker du på?

Inläggav klorofyll » 18 jul 2019 09:34

Vet ni varför fjärilen flyger så rofyllt?

Den har sett tuffare dagar!




(som larv)

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Pilatus » 18 jul 2019 17:34

Absoluta sanningar existerar inte enligt relativister. Hur kan det komma sig? Är inte jorden det tredje klotet från solen i vårt planetsystem? Är inte Carl XVI Gustaf Sveriges konung? Är inte Paris huvudstaden i Frankrike? Vad är det som är fel?

Jag tror mig förstå vari felet ligger. Frågan förutsätter det som skulle bevisas. Kanske finns det alltför mycket av övertalning i frågan? Du håller väl med om x? Eller är det inte alls något cirkelbevis utan en helt rimlig utgångspunkt att Carl XVI Gustaf Sveriges konung? Det är helt enkelt sant?
Moderator

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18495
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Algotezza » 18 jul 2019 20:11

Pilatus skrev:Absoluta sanningar existerar inte enligt relativister. Hur kan det komma sig? Är inte jorden det tredje klotet från solen i vårt planetsystem? Är inte Carl XVI Gustaf Sveriges konung? Är inte Paris huvudstaden i Frankrike? Vad är det som är fel?

Jag tror mig förstå vari felet ligger. Frågan förutsätter det som skulle bevisas. Kanske finns det alltför mycket av övertalning i frågan? Du håller väl med om x? Eller är det inte alls något cirkelbevis utan en helt rimlig utgångspunkt att Carl XVI Gustaf Sveriges konung? Det är helt enkelt sant?


Betyder inte absoluta sanningar eviga oföränderliga sådana? Och relativa sådana som måste relateras till tid plats och något väg- och mätbart?
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18495
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Algotezza » 18 jul 2019 20:12

Det enda riktigt säkra är vad jag förnimmer här och nu.

Jag upplever bara här och nu.

Det förflutna - minnen - NU

Framtiden - planer farhågor - NU
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Ben » 18 jul 2019 21:16

Judendom och inte Jesus. Det är mycket så med kristna som läser bibeln.


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 50 och 0 gäster