Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anders » 12 jul 2020 18:38

Vilken Hellströmslåt? Brukar gilla att fixa till versmåttet.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

lynx

Inläggav lynx » 12 jul 2020 18:45

Anders skrev:Vilken Hellströmslåt? Brukar gilla att fixa till versmåttet.

Alla drömmar är uppfyllda.

lynx

Inläggav lynx » 12 jul 2020 18:59

klorofyll skrev:
lynx skrev:Men tydligen var det främst videon och budskapet han gillade om jag har förstått det rätt.

Ta bara de första 25 sekunderna av låten... Helt oväntade.

En konstnär kan, ska kunna, skapa kvalitet av skit. Om allt ska vara perfekt, perfekt, perfekt, så blir det ingenting, ex.v. vilken ton gillar du bäst? Jaha du gillar tonen A, då kör vi ett utdraget A under hela låten?? Fungerar inte så.

Alla kan inte gilla samma heller.

Och jag som tycker det ljudet är duktigt enerverande :) Jag är inte ute efter det perfekta. Jag är en av de som gillar texter. Anders t ex gillar lite mer ös och lyssnar (knappt) inte på texter. Illusionen gillar det klassiska. Osv. Det är väl fint att vi har friheten att tycka lite olika på det płanet?

lynx

Inläggav lynx » 12 jul 2020 19:07

lynx skrev:
hakkapeliitta skrev:Varför tror du att jag är en bråkstake?
Jag är faktiskt jävligt sympatisk, använder aldrig fysiskt våld. Måhända att jag ibland knäcker några med min överlägsna intelligens, men dumskallarna bad om det.
Om du frågar mina syskon, kompisar så förmodligen säger de att jag är en ärlig, pålitlig kille som aldrig snackar skit om någon bakom ryggen.
Några av mina systrar och bröder har anförtrott saker som kan vara känsliga men de vet att jag är som en mussla och aldrig sprider detta vidare.
Detta är höjden av förtroende.

Jag tror inte att du är en bråkstake!!! Inte alls. Jag räknar förstås iskallt med att du skulle skydda mig från vildsvinen om vi tältade ihop någon gång. Pilatus tror inte att vildsvinen skyr finsk bestämdhet ;) Men jag är öppen för möjligheten :)

Jag har bara bra saker att säga om dig, hakka! Du är så fin! Undrar om din omgivning inser det?

hakkapeliitta

Inläggav hakkapeliitta » 12 jul 2020 20:10

lynx skrev:Jag räknar förstås iskallt med att du skulle skydda mig från vildsvinen om vi tältade ihop någon gång. Pilatus tror inte att vildsvinen skyr finsk bestämdhet ;) Men jag är öppen för möjligheten :)

Pilatus förstod inte att ljudnivån i vårat tält är så hög att t o m den lokala bonden flydde hals över huvud och tappade sin vandringskäpp när han skulle kolla vilka vi var. Vildsvinen är på behörigt avstånd.

lynx

Inläggav lynx » 12 jul 2020 21:46

:lol: Nu gör du ju så jag får ont i magen! Herregud. Får torka bort en skratt-tår i ögonvrån :)
Nej, vet du vad?

Nu ska jag vara fullkomligt allvarlig en liten stund. Fullkomligt allvarlig. Hänger du med i svängarna?

Min sjukdom gör att jag blir oerhört sorgsen ibland. Det är väldigt plågsamt för mig när det blir så och det är ytterst få som kan nå mig då, men du är en av dem. Och jag vill verkligen tacka dig för det. Hör du det? Från botten av mitt hjärta. Många gånger har du fått mig att le trots allt. Tack, älskade vän. Tack.

klorofyll

Inläggav klorofyll » 13 jul 2020 17:55

Det är bara bra om folk inte gillar Håkans nya skiva. Det gör honom mer exklusiv... Vilket han inte direkt varit tidigare... Att jag gillar ovan nämnda låten gör det inte sämre... Den är MYCKET bra.

klorofyll

Inläggav klorofyll » 13 jul 2020 17:56

Håkan mår nog bra av det också.. Håkan är glad, jag är glad.

lynx

Inläggav lynx » 13 jul 2020 20:59

Bra att du är glad :) Vad har du tänkt på annars idag?

klorofyll

Inläggav klorofyll » 14 jul 2020 17:19

lynx skrev:Bra att du är glad :) Vad har du tänkt på annars idag?

Många människor är lite problematiska, de kanske ställer stora krav och vill bestämma... på ett jobb. Och jag kan ju inte lösa det helt, bara för att jag registrerar det, som många andra... Man får vara väldigt tillmötesgående... Och tänka... Snart, snart, möter de någon som de kan komma överens med, någon som kan tala till dem, lugna dem och dämpa dem...

De har säkert goda avsikter. En kille var ganska retsam... Sedan berätta han att han alltid fick stryck i skolan i Afghanistan. Saker förklarar sig, sanningen väcklas ut som en världskarta.

lynx

Inläggav lynx » 14 jul 2020 18:43

Är det dina arbetskamrater som är bestämmande över dig? Ser du någon resonabel anledning till det? Slappar du eller något? Tänk noga. Har de ingen anledning tycker jag du ska kontakta chefen.

klorofyll

Inläggav klorofyll » 15 jul 2020 19:59

lynx skrev:Är det dina arbetskamrater som är bestämmande över dig? Ser du någon resonabel anledning till det? Slappar du eller något? Tänk noga. Har de ingen anledning tycker jag du ska kontakta chefen.

Alltså jag upplever att kaos är ett normaltillstånd, inte bara för mig, utan överallt. Jag konfronterar allt, men jag ger med mig oftare än jag gör ett statement. Jag börjar lära mig att även bakom hårda fasader finns uppfattningar som kan verka logiska...

lynx

Inläggav lynx » 15 jul 2020 20:09

Kaos är inte ett normaltillstånd på en arbetsplats. Vad jobbar du på för konstigt bygge? Jag pratade med någon som jobbade, äsch jag vet inte vad det heter, men något via AF med stöd. Han berättade att en av hans arbetskamrater, en av många utlänningar där hade vänt sig till honom. Och det här tyckte jag var lite gulligt :) Mannen hade sagt "Jag 23 procent dum i huvudet *slog ut med armarna och såg hjälplös ut* "Men han helt tom i huvudet! Jag skojar inte mannen! Vad man göra? Helt tom i huvudet! När jag säga svänga höger - han svänga vänster!"

klorofyll

Inläggav klorofyll » 15 jul 2020 20:16

lynx skrev:Kaos är inte ett normaltillstånd på en arbetsplats. Vad jobbar du på för konstigt bygge? Jag pratade med någon som jobbade, äsch jag vet inte vad det heter, men något via AF med stöd. Han berättade att en av hans arbetskamrater, en av många utlänningar där hade vänt sig till honom. Och det här tyckte jag var lite gulligt :) Mannen hade sagt "Jag 23 procent dum i huvudet *slog ut med armarna och såg hjälplös ut* "Men han helt tom i huvudet! Jag skojar inte mannen! Vad man göra? Helt tom i huvudet! När jag säga svänga höger - han svänga vänster!"

Okej, :) men om jag säger såhär då...: Utan mig hade det varit 100% kaos.

lynx

Inläggav lynx » 15 jul 2020 20:20

Vad gör du då, klorofyll? Låter ju orimligt att det ansvaret skulle vila på dina axlar.

Återgå till "Tankar och känslor"