Visionens färger

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

suzzette
Inlägg: 25
Blev medlem: 09 mar 2011 20:19

Visionens färger

Inläggav suzzette » 10 mar 2011 12:20

Vision vad är det? Är det den där drömmen du har tänkt på och vill förverkliga? är det det du tycker om att göra? Är det där du vill vara?

Vision är där du finns i tanken och där du har en bild i huvudet på vad du vill förverkliga och genom att fokusera dig mentalt så kommer du dit.

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Re: Visionens färger

Inläggav freddemalte » 10 mar 2011 12:25

suzzette skrev:Vision vad är det? Är det den där drömmen du har tänkt på och vill förverkliga? är det det du tycker om att göra? Är det där du vill vara?

Vision är där du finns i tanken och där du har en bild i huvudet på vad du vill förverkliga och genom att fokusera dig mentalt så kommer du dit.
Hej suzzette

Jag misstänker att du inte vill ha en strikt definition på vad vision är för något, men man brukar väl definiera begreppet vision som "en barriärbrytande idé om en önskad framtid". I organisationer, men säkert även för vissa privata sammanhang, brukar man försöka nå visionen genom att ställa upp vissa mål, mot bakgrund av visionen, där målen definieras som "konkreta åtgärder med en fastställd deadline".

Men, men - vad va det du fiskade efter?

Vänligen

Fredrik
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

suzzette
Inlägg: 25
Blev medlem: 09 mar 2011 20:19

uttrycks sätt i livet

Inläggav suzzette » 10 mar 2011 14:11

Hej! Svaret på din fråga är att visioner är så olika och alla har vi våra tolkningar och våra svar.  Uttrycker mig genom att skriva om människor och deras livssituationer för det är ett stort intresse om hur man kan uttrycka sig genom olika sätt. :lol:

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Re: uttrycks sätt i livet

Inläggav freddemalte » 10 mar 2011 14:25

suzzette skrev:Hej! Svaret på din fråga är att visioner är så olika och alla har vi våra tolkningar och våra svar.  Uttrycker mig genom att skriva om människor och deras livssituationer för det är ett stort intresse om hur man kan uttrycka sig genom olika sätt. :lol:
Hej suzzette

Ok, så vad har "färger" i din trådrubrik för symbolfunktion?

Vänligen

Fredrik
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

suzzette
Inlägg: 25
Blev medlem: 09 mar 2011 20:19

färgernas tolkning

Inläggav suzzette » 10 mar 2011 14:42

Färgerna kan sprida energier i dom rätta kläderna och händerna. färger kan sprida ett lugn i den rätta miljön. färgerna kan sätta piff på din tillvaro t.e.x en regnig dag. färgerna kan sätta lite sprutt på din maträtt och dess inredning. :lol:

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 12 mar 2011 12:23

Hej och välkommen suzzette! Du får gärna förtydliga dig lite om du vill för jag hänger inte riktigt med i dina tankemönster här, men blir ändå intresserad :) För mig är det smått obegripligt att folk vill äta en grå, smulig sörja som kallas köttfärs. Huvudsakligen beroende på vad det faktiskt är, men också hur det ser ut. Jag undrar också hur lösgodis-avdelningen skulle se ut utan färgämnen...  :shock: Blev plötsligt sugen på en fruktsallad med jordgubbar, kiwi och persika.

Minded
Inlägg: 2129
Blev medlem: 19 mar 2006 19:50

Re: Visionens färger

Inläggav Minded » 12 mar 2011 21:46

suzzette skrev:Vision är där du finns i tanken och där du har en bild i huvudet på vad du vill förverkliga och genom att fokusera dig mentalt så kommer du dit.

Förvisso. Någon annan sa att 'att välja väg är dårskap. Låt istället vägen välja dig.' På tal om fokusering och anspänning. Vem är du, liksom... Omväxling förnöjer, kan jag tänka ;)

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 12 mar 2011 21:48

Det här är väl kärlek?

<iframe title="YouTube video player" width="480" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/wS53zuf_X10" frameborder="0"></iframe>

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 12 mar 2011 22:03

Det är väl bara att måla på och färga stigen efter de färger och dofter som passar sig bäst.

Minded
Inlägg: 2129
Blev medlem: 19 mar 2006 19:50

Inläggav Minded » 12 mar 2011 22:06

Barn är härliga.. De ser vad som är, snarare än lyssnar till vad som sägs vara.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 12 mar 2011 22:15

---


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster