Att bråka

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Att bråka

Inläggav Algotezza » 14 dec 2011 09:37

Jag bråkar med andra för att få omväxling i mitt evinnerliga självbråkande. Men ibland vägrar jag det. Då blir jag dj-t sur och gör det ändå. Och så mal det på antingen jag vill det eller ej.

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 14 dec 2011 12:51

Bråk är 1/2 och saker ska ha räknas ut. täljaren har sin syn och nämnaren en annan.. vad blir resultatet ?

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 14 dec 2011 13:06

Marko skrev:Bråk är 1/2 och saker ska ha räknas ut. täljaren har sin syn och nämnaren en annan.. vad blir resultatet ?

Jag känner mig mer som 666/0.

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 14 dec 2011 13:59

är du täljaren eller nollan eller både och ?

fick igår ett del uppslag till vad 666 kan tänkas komma från.. 60 var gudomligheten i mesopotamien (antagligen enki)
vet inte exakt just nu hur 60 blev det gudomliga talet och ska besöka personen senare idag..

men 60x6 ger ju antalet grader för jordklotet... och jag fick en del nya tankar om vart 666 kan tänkas komma ifrån.
vem vet om talet är ont eller gott.... får se om jag kan hitta en homogen filosofi till det talet.. vi är nog för inrotade i decimalsystemet när vi tolkar siffror....

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 14 dec 2011 14:54

Marko skrev:

är du täljaren eller nollan eller både och ?

fick igår ett del uppslag till vad 666 kan tänkas komma från.. 60 var gudomligheten i mesopotamien (antagligen enki)
vet inte exakt just nu hur 60 blev det gudomliga talet och ska besöka personen senare idag..

men 60x6 ger ju antalet grader för jordklotet... och jag fick en del nya tankar om vart 666 kan tänkas komma ifrån.
vem vet om talet är ont eller gott.... får se om jag kan hitta en homogen filosofi till det talet.. vi är nog för inrotade i decimalsystemet när vi tolkar siffror....

You can call me Slash!

Eftersom 7 är Guds fullkomliga tal måste 7-1 = 6 vara ett ofullkomligt tal. Tre 6:or på rad ironiserar över treenigheten.

Vilddjuret är Sverige eftersom talet 6 och verksamheten sex stavas på samma sätt i svenskan och eftersom Sverige var känt för fri sex under 60-talet. "Sex, sex, sex är vad alla tänker på!"

111 är 7 (Guds fullkomliga tal)  skrivet binärt ("ditt tal skall vara ja,ja" = 1 "eller nej, nej" = 0). Gud förespråkar det binära. Samtidigt är det tre ettor på rad - treenigheten.

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
LJUSUPPLEVELSE

Inläggav LJUSUPPLEVELSE » 14 dec 2011 20:30

Efter att jag dragit igång ännu ett storbråk på arbetsplatsen för 5011e gången och blev skickad till psykolog för 5011e gången , efter det att krispsykologerna var tvungna att rycka in på arbetsplatsen för att motarbeta "gruppmobbaren" (mig).... :twisted:
...frågade psykologen mig...:"Du må ha rätt i det du säger men ...VARFÖR BRÅKAR DU MED TANTERNA...?"
Efter detta insåg jag att jag faktiskt hade dragits in av bara farten,blivit distanslös och tappat mitt perspektiv , och faktiskt bråkat med mina arbetskamrater ,(tanterna och manliga kärringar),och slutade upp med detta... :roll:
Jag tänker ofta på den frågan  nuförtiden. :idea:
Mitt råd till dig är : bråka inte med tanterna ...du är överkvalificerad , (filosof mm)... :wink:

ps det finns bättre sätt att motverka en depression , meditation , motion mm.
1965are...ikoniskt halvlärd kvasifilolog,metaretoriker,preprotoauktoritet, ärkehemipseudofilosof och megapsykodianoia.

Återgå till "Tankar och känslor"