Nu är vi på sniskan igen...

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

xion
Inlägg: 3174
Blev medlem: 22 mar 2016 08:09

Re: Nu är vi på sniskan igen...

Inläggav xion » 16 okt 2019 08:01

--

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7802
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Nu är vi på sniskan igen...

Inläggav Anders » 16 okt 2019 08:10

Det var nån kräftskiva i höstas, konstig tillställning, 50 år fest för en kompis från högakademisk familj. Alla drack mycket och skulle sen sitta och konversera belevat. Kom igen, antingen är man full eller ordentlig. Lämnade festen så fort jag kunde. Frugan trivdes dock i det där.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18524
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Nu är vi på sniskan igen...

Inläggav Algotezza » 16 okt 2019 13:50

Sniskan är jag inte ofta på och finner inget större behag däri. Men jag gillar höstens alla sötaktiga jorddofter på tal om rökig torvmosse...
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7802
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Nu är vi på sniskan igen...

Inläggav Anders » 19 okt 2019 20:07

Halvflask vin berusad. Alla tycker plötsligt att jag är trevlig vid matbordet. Kjedelig!

Enda möjliga slutsatsen - jag tänker för mycket då jag är nykter.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Nu är vi på sniskan igen...

Inläggav hakkapeliitta » 19 okt 2019 20:29

Anders skrev:
Enda möjliga slutsatsen - jag tänker för mycket då jag är nykter.

Är tvärtom med mej, jag tänker för mycket när jag är på fyllan.
Liksom, spärrarna släpper.
Jag drabbas av storhetsvansinne.

Halvflaska vin? Är endast uppvärmning för mej.

David H
Moderator
Inlägg: 5212
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Nu är vi på sniskan igen...

Inläggav David H » 19 okt 2019 23:43

Har tänkt ett tag nu att det skulle sitta bra med en kall öl, men varje gång när jag kommer till affären glömmer jag bort det. Sen tror jag det inte går att köpa kyld öl i affär längre heller, och då funkar det inte med den typen av impulsköp.
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Nu är vi på sniskan igen...

Inläggav hakkapeliitta » 20 okt 2019 08:37

Rekoj, i nästa val ska du rösta på Moderaterna. Nu i dagarna på deras stämma i Västerås togs ett beslut att driva frågan om öl- vinförsäljning i matbutiker. Dock får inte vinet vara starkare än 20%.
Inte ofta jag håller med moderaterna men tycker förslaget är bra. Det här är ett förslag som MUF:s ordförande Benjamin Syrsa har stridit för.
Då kan du Rekoj få ditt välkylda öl/vin på udda tider. Min närbutik har öppet till 22:00 vore fantastisk att kunna köpa en kyld pilsner 21:59.

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Nu är vi på sniskan igen...

Inläggav klorofyll » 20 okt 2019 15:56

hakkapeliitta skrev:Rekoj, i nästa val ska du rösta på Moderaterna. Nu i dagarna på deras stämma i Västerås togs ett beslut att driva frågan om öl- vinförsäljning i matbutiker. Dock får inte vinet vara starkare än 20%.
Inte ofta jag håller med moderaterna men tycker förslaget är bra. Det här är ett förslag som MUF:s ordförande Benjamin Syrsa har stridit för.
Då kan du Rekoj få ditt välkylda öl/vin på udda tider. Min närbutik har öppet till 22:00 vore fantastisk att kunna köpa en kyld pilsner 21:59.

Min magkänsla säger att det är fel. Alkoholhaltiga drycker försämrar människans funktion... Vi har ju inte några poliser ens. Vi ska inte acceptera att människor går runt och är påverkade. Vi ska inte främja att folk förstör sina liv.

Men jag vet en som provat allt och honom är det inget fel på och som han säger själv, "droger har inte påverkat mig negativt". Han berätta att han sålde till en mycket känd artist, innan denne blev känd, vilket förvånar mig.

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Nu är vi på sniskan igen...

Inläggav hakkapeliitta » 20 okt 2019 16:09

Är samma sak med piprökning som med alkohol.
Båda främjar välbefinnandet.
Vi ska ju dö någon gång varför dra ut på pinan?

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Nu är vi på sniskan igen...

Inläggav klorofyll » 20 okt 2019 16:17

hakkapeliitta skrev:Är samma sak med piprökning som med alkohol.
Båda främjar välbefinnandet.
Vi ska ju dö någon gång varför dra ut på pinan?

Det krävs ju vissa gränser också för att vi ska kunna leva civiliserat. Vissa kanske måste tänja på gränser för att de inte är som alla andra.
Den här artisten, han kanske inte hade varit där han är utan droger... Vad är framgång värt? Mår han bra..? Vi vet inte hur kändisarna mår egentligen.
Jag är väldigt laglig, men jag känner att, om det finns en lag som är inkorrekt, så bryr jag mig inte så mycket om den.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17386
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Nu är vi på sniskan igen...

Inläggav Pilatus » 20 okt 2019 16:22

klorofyll skrev:Min magkänsla säger att det är fel. Alkoholhaltiga drycker försämrar människans funktion... Vi har ju inte några poliser ens. Vi ska inte acceptera att människor går runt och är påverkade. Vi ska inte främja att folk förstör sina liv.

Då får vi hoppas att du skrivit ett donationskort så att någon som verkligen använt sina organ och behöver få sin lever opererad, som Eddie Medusa sjöng om, får nytta av dina obrukade organ den dag St Per kallar hem dig.
Moderator

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Nu är vi på sniskan igen...

Inläggav klorofyll » 20 okt 2019 16:39

Pilatus skrev:
klorofyll skrev:Min magkänsla säger att det är fel. Alkoholhaltiga drycker försämrar människans funktion... Vi har ju inte några poliser ens. Vi ska inte acceptera att människor går runt och är påverkade. Vi ska inte främja att folk förstör sina liv.

Då får vi hoppas att du skrivit ett donationskort så att någon som verkligen använt sina organ och behöver få sin lever opererad, som Eddie Medusa sjöng om, får nytta av dina obrukade organ den dag St Per kallar hem dig.

Det borde vara en självklarhet, tycker jag, min farfar ville bli kremerad, han blev det inte...

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17386
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Nu är vi på sniskan igen...

Inläggav Pilatus » 20 okt 2019 17:23

klorofyll skrev:Det borde vara en självklarhet, tycker jag, min farfar ville bli kremerad, han blev det inte...

Jag har ett kort liggande hemma på skrivbordet, färdigt att underteckna. Det har inte blivit av. Skall höra med min läkare om han tror att det finns något användbart. Kanske, vi vet ju att det finns mängder med folk som utsatt sin lever för mycket stora påfrestningar.
Moderator

xion
Inlägg: 3174
Blev medlem: 22 mar 2016 08:09

Re: Nu är vi på sniskan igen...

Inläggav xion » 20 okt 2019 17:56

-

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Nu är vi på sniskan igen...

Inläggav hakkapeliitta » 20 okt 2019 18:21

Håller med. Den dagen Sankte Per kallar bryr mej inte om så mycket. Kanske trevligt att skippa allsköns jävulskap.


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster