En liten rolig sak

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Guds tjänare
Avslutat konto

En liten rolig sak

Inläggav Guds tjänare » 26 mar 2006 18:59

ett förslag är att man rangordnar inläggen t.e.x de som har lagt 1-300 inlägg kan t.e.x få kallas aktiva medlemmar dem som lagt 300-800 kan få kallas t.e.x favoritmedlemmar o.s.v hoppas att ni inför nåt sånt eller nåt liknande :D
My lord, I know myself for what I am. And I throw my soul in your forgiveness, in the full knowledge this, I deserve non at your loving hand.

Användarvisningsbild
Luipa
Kontakt:

Inläggav Luipa » 26 mar 2006 21:06

Med all respekt, jag ser inte någon som helst poäng med en officiell rangordning.
/luipa
Man is the missing link between primitive apes and civilized human beings.
- Konrad Lorenz?

Användarvisningsbild
Guds tjänare
Avslutat konto

Inläggav Guds tjänare » 26 mar 2006 21:33

nej det finns ingen alls poäng med det, men det kändes roligt att ha det. (så kanske mer deltar i disskusioner)
My lord, I know myself for what I am. And I throw my soul in your forgiveness, in the full knowledge this, I deserve non at your loving hand.

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 26 mar 2006 21:34

men det är bara för att ni är två olika individer,
som ni har olika uppfattningar.

själv tycker jag att vi ska ändra användarnamnen, så att alla heter Jörgen (men med de gamla lösenorden kvar) - ja, det blir bra.
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 26 mar 2006 21:39

Att ha ett incitament i form av sekundära belöningar gynnar inte kvalitet, det gäller det mesta här i livet. Men tack för ditt input. :)

Johan

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 26 mar 2006 21:47

men det är bara vad du tycker 8)

Användarvisningsbild
archaxe

Inläggav archaxe » 26 mar 2006 22:12

Det finns dessutom folk som skriver ganska många men ack så substanslösa inlägg (en rad om vad som faller dem in) och som kommer upp ett ganska högt antal inlägg per dag (none mentioned, none forgotten) medans det finns andra som skriver få men väldigt innehållsrika inlägg (jag tänker t ex på Laotzu.) Sen finns givetvis kombinationerna av dessa båda; många intressanta inlägg (t ex PopJimmy, hovnarr, i viss mån även Stefan) och få substanslösa. Eftersom den här rangen på något sätt skulle skvallra om någonting skulle jag få för mig (om jag kom ny till forumet) att lukas med sextusen inlägg var en intresssant kille, medan laotzu med 15 inlägg mest var en fåntratt när det egentligen förhöll sig tvärtom.

Men vad det skulle innebära vet jag inte.

Fication
Kontakt:

Inläggav Fication » 27 mar 2006 00:42

Ok, då får vi rangordna efter antal ord istället för antal inlägg. Sen räknar vi med LIX och LOM också så vi får med abstraktionsgraden på inläggen. Allt kan presenteras i ett diagram på presentationssidan. Man kan också bokföra vilka ämnen inläggen kommer i, för att få en profil på användaren så man ska veta vilket fack man ska stoppa in användaren i, tex andlighet postmodernism eller existensialism.

Vi kan ranka varandras inlägg efter olika kriterier, tex trovärdighet, självutlämnande, humor, djuphet, respekt och dela ut visdomspoäng. Det finns ju redan i toplistan på berikande inlägg.

Obs, detta är inga sarkasmer. Jag sitter bara och spånar lite...låter visst fantasin skena iväg en smula. :)

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 27 mar 2006 11:05

Tänk att hamna i facket soptunnan.

Antalet ord är lätt att vinna i, bara man vet metoden att kopiera & klistra text, nej - vad ni behöver, är en artificiell och mycket vis intelligens, som bedömer alla aspekter, och behandlar alla lika, genom att sen skicka de till sopptunnan kanske.

Användarvisningsbild
archaxe

Inläggav archaxe » 27 mar 2006 12:00

Varför krångla till det med så himla många kategorier? Jag har svårt nog att kategorisera er i mer än en kategori, så jag föreslår att vi har max två (2) - svart eller vitt, bra eller dåligt, smart eller pucko, etc. etc.

Vad är LIX och LOM?

Fication
Kontakt:

Inläggav Fication » 27 mar 2006 12:40

archaxe skrev:Varför krångla till det med så himla många kategorier? Jag har svårt nog att kategorisera er i mer än en kategori, så jag föreslår att vi har max två (2) - svart eller vitt, bra eller dåligt, smart eller pucko, etc. etc.

Vad är LIX och LOM?

Lix är läsbarhetsindex. Lom är antalet ord per mening som har mer än 6 bokstäver. Lix är summan av genomsnittlig meningslängd och andelen långa ord i procent. Det är ett mått på hur 'svår' texten är.

Användarvisningsbild
archaxe

Inläggav archaxe » 27 mar 2006 13:37

Då kan vi tillskriva konkreta siffror på hur pretto vi är, det är ju helt underbart.

Fication
Kontakt:

Inläggav Fication » 27 mar 2006 14:54

Ja, det är därför jag har sådan förkärlek till kommatecken och långa bisatser staplade på varandra, så att det resulterar i långa meningar, även om de inte innehåller så mycket substans. :)

Användarvisningsbild
archaxe

Inläggav archaxe » 27 mar 2006 15:34

Du är ju jätteskön.

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 27 mar 2006 16:03

Jag brukar säga till mig själv, att om någonting inte kan sägas i en mening, då är budskapet nog inte värd att förmedlas.

Fast då menar jag alltså korta meningar, ju kortare ju bättre.

Återgå till "Feedback"