Forumets regler/moderering/policy

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

lynx

Re: Forumets regler/moderering/policy

Inläggav lynx » 02 maj 2019 12:53

Tycker att rekoj har skött det bra. Pilatus har tid och engagemang. Det enda som oroar mig något är att Pilatus kan bli överstrikt och dödar kreativiteten... Hur skulle du vara som moderator, Pilatus?

Användarvisningsbild
Pilatus

Inläggav Pilatus » 02 maj 2019 13:05

lynx skrev:Tycker att rekoj har skött det bra. Pilatus har tid och engagemang. Det enda som oroar mig något är att Pilatus kan bli överstrikt och dödar kreativiteten... Hur skulle du vara som moderator, Pilatus?

Det kan ju alltid prövas under en tid, passar jag dåligt för uppgiften så får någon annan pröva. Och visst, det finns beteenden som jag ogillar. Trådar under Filosofi-fliken kan väl få handla om filosofi, lynx? Det finns gott om plats för dem som vill vara kreativa och skriva om annat.

lynx

Inläggav lynx » 02 maj 2019 13:13

Javisst. Då har du mitt jakande till att du blir moderator :) Mitt önskemål är att du säger till vänligt, men bestämt när någon har en hang-up på något som flyter in för jämnan i otaliga trådar där det inte hör hemma. Och rekoj, hoppa och lek nu. Jag vill att du ska få vara ett barn :)

Användarvisningsbild
Pilatus

Inläggav Pilatus » 02 maj 2019 15:17

lynx skrev:Javisst. Då har du mitt jakande till att du blir moderator :) Mitt önskemål är att du säger till vänligt, men bestämt när någon har en hang-up på något som flyter in för jämnan i otaliga trådar där det inte hör hemma. Och rekoj, hoppa och lek nu. Jag vill att du ska få vara ett barn :)

Bra, tack för ditt förtroende, lynx.

rekoj

Inläggav rekoj » 03 maj 2019 12:46

Jag har skrivit till Johan och frågat om han kan göra så att Pilatus blir moderator... och fick precis svar att han ska fixa det.

Jag och Pilatus delar inte åsikt om allt, men jag tror inte det behöver vara en nackdel. Jag hoppas att med en till moderator att det kan "röra om i grytan" lite mer, vilket jag tror kan vara positivt.
rekojs filosofiblogg: http://recollectingphilosophy.wordpress.com/
Skriver om C.G Jung, Wittgenstein, Bourdieu, med mer...
rekojs texter på svenska: http://davidholmberg.se/skrivarkiv/

Användarvisningsbild
Pilatus

Inläggav Pilatus » 03 maj 2019 14:24

rekoj skrev:Jag har skrivit till Johan och frågat om han kan göra så att Pilatus blir moderator... och fick precis svar att han ska fixa det.

Jag och Pilatus delar inte åsikt om allt, men jag tror inte det behöver vara en nackdel. Jag hoppas att med en till moderator att det kan "röra om i grytan" lite mer, vilket jag tror kan vara positivt.

Bra, jag meddelar då jag fått behörighet.

Användarvisningsbild
Pilatus

Inläggav Pilatus » 04 maj 2019 00:22

Lördagen den 4 maj 2019 Jag vill bara meddela alla att jag nu har fått behörighet att moderera.

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » 04 maj 2019 07:52

Pilatus skrev:Lördagen den 4 maj 2019 Jag vill bara meddela alla att jag nu har fått behörighet att moderera.

Gött
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Esther

Inläggav Esther » 04 maj 2019 15:17

Pilatus skrev:Lördagen den 4 maj 2019 Jag vill bara meddela alla att jag nu har fått behörighet att moderera.

May the Force be with you!
:)
Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
Pilatus

Inläggav Pilatus » 06 maj 2019 10:18

Den kanske mest populära tråden på forumet är Vilken musik lyssnar ni på? Det finns ett problem med just musik som länkas från Youtube, den tas mycket ofta bort. Det betyder att det uppstår stora luckor i tråden när länkarna inte längre refererar till något på Youtube.

En metod att kunna ersätta en bruten länk är förstås att ange vad det är för inspelning som länken pekar på. Det är lätt gjort med copy & paste. Men görs det inte kommer innehållet att bli något icke identifierbart om länken inte fungerar.

Litet självsvåldigt har jag därför reparerat de länkar där det funnits information och tagit bort postningar som inte innehållit något som kan återskapas. Förekommande text står dock kvar.

Nu vet ni, bäst är givetvis att ni själva tar ansvar för att återställa förlorade länkar om ni vill att de skall finnas kvar. För det kan vara trevligt att gå tillbaks och se vad vi uppskattade efter en tid. Jag brukar själv roa mig med det. :)

Återgå till "Feedback"