Har ni stängt av lösdrivaren?
Moderator: Moderatorgruppen
jag tycker också det är tråkigt,
själv hade jag helst sett lösdrivaren kvar här. tycker han är intressant och bra på många sätt. han spelar en viktig roll.
tyvärr är det väl sånt som kan hända. kan delvis förstå Johan, om det nu är Johan som tagit detta beslut. lösdrivaren blev utkastad för att han inte följde reglerna. jag kan respektera ett sådant beslut, samtidigt som jag tycker det är synd.
jag hoppas på att han får chans att komma tillbaka senare
själv hade jag helst sett lösdrivaren kvar här. tycker han är intressant och bra på många sätt. han spelar en viktig roll.
tyvärr är det väl sånt som kan hända. kan delvis förstå Johan, om det nu är Johan som tagit detta beslut. lösdrivaren blev utkastad för att han inte följde reglerna. jag kan respektera ett sådant beslut, samtidigt som jag tycker det är synd.
jag hoppas på att han får chans att komma tillbaka senare
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Skogsälvan skrev:Det kanske han gör, men jag tänker inte göra det om en avstängning sker. Finns det ett snabbt sätt att radera sina inlägg, marko?
nej det finns inget bra sätt, forumet tillåter bara editering utöver den sista posten man gjort (i bästa fall)
det skulle kunna gå att göra ett script som söker igenom hela forumet och editerar alla inlägg som man gjort.
men det skulle kräva några dagars arbete.. tror inte att forumet mår bra av att hälften av alla poster raderas på detta vis.
men man kan be en moderator eller ägare att ta bort alla poster.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
i den bästa av världar
tydligt formulerade regler,
först få en varning om man bryter mot dessa regler,
off-topic inlägg flyttas till soptunna
upprepade varningar leder till tidsbegränsad avstängning, säg ett par veckor
när personen kommer tillbaka, gäller samma regler
om den fortsätter bryta mot reglerna upprepade gånger, då ny tidsbegränsad avstängning, denna gång kanske någon månad...osv
ja...så hade jag hoppats. men det kräver ju mer aktiv moderering, och nu tycker kanske inte moderatorerna att de har tid att engagera sig. eller så föredrar de helt enkelt en strängare metod.
tydligt formulerade regler,
först få en varning om man bryter mot dessa regler,
off-topic inlägg flyttas till soptunna
upprepade varningar leder till tidsbegränsad avstängning, säg ett par veckor
när personen kommer tillbaka, gäller samma regler
om den fortsätter bryta mot reglerna upprepade gånger, då ny tidsbegränsad avstängning, denna gång kanske någon månad...osv
ja...så hade jag hoppats. men det kräver ju mer aktiv moderering, och nu tycker kanske inte moderatorerna att de har tid att engagera sig. eller så föredrar de helt enkelt en strängare metod.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Det är bara bra att personer som regelmässigt häver ur sig en massa respektlös skit blir avstängda.
Jag föreslog temporär avstängning på helger, då det brukar urarta som mest. Med all välmening såklart. En person som beter sig på det viset och häver ur sig könsord och andra nedlåtande kommentarer till andra forumdeltagare ger forumet ett extremt dåligt rykte och skapar onödig osämja och allmänt dålig stämning. Flashback är däremot öppet för dylikt om det skulle saknas.

Jag föreslog temporär avstängning på helger, då det brukar urarta som mest. Med all välmening såklart. En person som beter sig på det viset och häver ur sig könsord och andra nedlåtande kommentarer till andra forumdeltagare ger forumet ett extremt dåligt rykte och skapar onödig osämja och allmänt dålig stämning. Flashback är däremot öppet för dylikt om det skulle saknas.

- Skogsälvan
- Avslutat konto
Det här är ingen större diskussion för mig. De däruppe kan få bort den störste busen, bråkmakaren. Men då får ni också bort den störste fredsmäklaren. Eftersom den störste bråkmakaren och den störste fredsmäklaren kan enas gör ni ett så stort misstag om ni bryter det här. Mellanmjölk? Är det ni vill ha?
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)
funderar på om inte zokrates också blivit avstängd,
men mina funderingar brukar alltid bli fel, inte min starka sida att tänka bra.
det var ju några timmar sedan han skrev..
sen funderar jag på när jag ska bli avstängd, skriver för mycket och tar plats,
nuddle står väl på tur, då han pratar om religion mer än om filosofi runt religion.
men mina funderingar brukar alltid bli fel, inte min starka sida att tänka bra.
det var ju några timmar sedan han skrev..
sen funderar jag på när jag ska bli avstängd, skriver för mycket och tar plats,
nuddle står väl på tur, då han pratar om religion mer än om filosofi runt religion.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Angelina skrev:Det är bara bra att personer som regelmässigt häver ur sig en massa respektlös skit blir avstängda.
Respektlösa personer kan spela en viktig roll på just ett filosofiforum, menar jag. Det hör väl just filosofin till, att våga vara rättfram, rak, säga spontant vad man tycker. Inte bara sjunka in i konventioner, invanda beteenden och förhållningssätt. Se på till exempel Diogenes och Nietzsche...
- Skogsälvan
- Avslutat konto