Överdriven kontroll av trådar

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
skwuim
Inlägg: 84
Blev medlem: 12 jan 2013 12:18
Ort: Eskilstuna

Överdriven kontroll av trådar

Inläggav skwuim » 13 jan 2013 15:04

Hej

Jag vet inte om jag är den enda som tycker detta, men jag tycker som ny i detta forum, att i jämförelse med andra filosofiforum på nätet som jag är medlem i, att det är väldigt frustrerande att varenda litet inlägg behöver gå igenom en kontroll av moderatorn innan den visas offentligt.

Jag går med på att en ny tråd kan behöva genomkollas till den grad att det undanröjer spam, reklam och inlägg av uppenbart låg nivå i resonemang och seriösitet samt annat off-topic inlägg. Men är det verkligen nödvändigt att genomkolla varenda svar som postas i forumet? Att direkt kunna se sitt inlägg i ett forum tycker i alla fall jag är underlättande utifall man glömt om man redan har svarat på ett särskilt inlägg. Det är även rent mentalt tillfredställande att kunna se det så man direkt kan gå vidare till en annan tråd med ett annat diskussionsämne.

Är jag ute och cyklar i att jag känner detta? Vore det möjligt att endast genomkolla nya trådar och inte varenda inlägg?

Tack.

Användarvisningsbild
FFAdmin/Mod
Administratör
Inlägg: 17
Blev medlem: 27 okt 2012 08:44

Överdriven kontroll av trådar

Inläggav FFAdmin/Mod » 13 jan 2013 19:27

Hej skwuim

Välkommen till Filosofiforum! Vi har en kontroll av de första 10 inläggen från en ny medlem för att minimera onödig registrering och medföljande spam-liknande inlägg från de som vill jävlas och/eller är bittra för de blivit avstängda. Det har fungerat bra och kommer att finnas kvar ett bra tag till.

Hälsar
FFAdmin/Mod

Användarvisningsbild
skwuim
Inlägg: 84
Blev medlem: 12 jan 2013 12:18
Ort: Eskilstuna

Överdriven kontroll av trådar

Inläggav skwuim » 14 jan 2013 21:19

Ok Tack.

Min fråga är besvarad.

Domevi
Inlägg: 9
Blev medlem: 19 nov 2012 15:23

Överdriven kontroll av trådar

Inläggav Domevi » 31 jan 2013 20:03

Men varför 10? Räcker det inte med 5?

/Domevi
Någonting kan inte komma av ingenting liksom någonting inte kan bli till ingenting.

Användarvisningsbild
FFAdmin/Mod
Administratör
Inlägg: 17
Blev medlem: 27 okt 2012 08:44

Överdriven kontroll av trådar

Inläggav FFAdmin/Mod » 01 feb 2013 13:02

Domevi skrev:Men varför 10? Räcker det inte med 5?

/Domevi

Hej Domevi

10 var den gräns som fungerade, 5 fungerade ej.

FFAdminMod

Domevi
Inlägg: 9
Blev medlem: 19 nov 2012 15:23

Överdriven kontroll av trådar

Inläggav Domevi » 01 feb 2013 13:11

Alright!
Någonting kan inte komma av ingenting liksom någonting inte kan bli till ingenting.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Överdriven kontroll av trådar

Inläggav Zokrates » 06 feb 2013 01:24

http://ip-finder.me/

IP Blacklist Cloud Plugin v1.6

Kanske något för forumet, i varje fall så kanske det stoppar några lama hackerförsök att komma över användarnas
e-mailadresser för att skicka spam direkt?

damantadile, oj, namnet återkommer frekvent bland spammarna, inloggad i tid och otid två dagar i rad,
ursäkta mig, men säljer du tramadol via pm, vad kostar det?

Jimmyonglerk, konstigt inloggat nick, måste kolla, tramadolare igen...
Jimmyonglerk, blev medlem här den 23 jan 2013 06:15 OCH samtidig massregistreringar på ett stort antal
forum runt om i världen enligt http://www.stopforumspam.com/ipcheck/178.151.17.14

De senaste 12 registrerade köparna förmodar jag på ff. Finns det en människa bland dessa användare
som förstår svenska ber jag om ursäkt.

Sarkodeb
qkbmjgj
Arrassyreague
iceriafew
Neveenellus
PreeniaBind
topsponnimi
fnguiwk
ezivczc
Liappirllib
carpinteyronhl
fewEmbema

En sak jag undrar över är om den som hackat forumet även har möjlighet att se användarnas ip-adresser,
om så är fallet är det skit. Jag själv har ingen erfarenhet av forumsdrift, men det första jag skulle göra är
att installera någon slags spamfilter, samt stopp för kända spam e-mejlkonton, därefter byta ut den gamla inloggningsverifieringen mot en bild med en textfråga på svenska, använda frågor som utesluter utländska
spammare, ett exempel. Vad hette mannen som spelade Emils dräng? Samt byta ut frågorna då och då.
Radera alla användare med namn som vid en hastig blick förefaller vara ett pidginengelskt nonsensanagram,
eller som består av bara slumpmässiga bokstäver typ: fxhcosd spärra alla deras uppgivna emailkonton,
samt checka av de inloggade ip-numren och lägg in dem i ett spamfilter. :roll:

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Överdriven kontroll av trådar

Inläggav Zokrates » 24 nov 2013 17:09

NSA skit, eller profit by copy, en skräpbot hur som helst.
Medlemmar online: Bing [Bot], Google [Bot], TurnitinBot [Bot]


"The skankworks.net has temporarily banned turnitin.com from crawling our website.
The following entry to robots.txt should suffice:

User-agent: TurnitinBot
Disallow: /

It has been bought to our attention that this bot is being run by a for-profit enterprise that can only exist by copying other people’s content to their own website."
http://www.skankworks.net/bot-ban-turnitinbot/
Eller;
http://blog.asgaard.co.uk/2012/10/13/tu ... d-block-it

Användarvisningsbild
FFAdmin/Mod
Administratör
Inlägg: 17
Blev medlem: 27 okt 2012 08:44

Överdriven kontroll av trådar

Inläggav FFAdmin/Mod » 25 nov 2013 15:25



Återgå till "Feedback"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster