Att vara människa

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Att vara människa

Inläggav Algotezza » 30 maj 2013 19:03

Vara människa innebär att alltid bedöma andra och i sin tur bli bedömd av sin omvärld. Det är helt naturligt och en del av vårt sätt att vara och agera i världen.

Om man på detta forum vill offentliggöra bedömningar av andra skribenter kan det väl göras på den avdelning där det hör hemma, Tankar och känslor, eller i Galleriet för man kan ju skriva en dikt om det, göra en bild eller göra en låt om det. Trådar blir ointressanta om det blandas in för mycket antaganden om hur andra är, vilka egenskaper de kan tänkas ha som gör att de skriver som de gör. Kolla in sak- och principfrågor och olika arguments hållbarhet i stället. Diskutera detta engagerat eller stillsamt, allt efter temperament. Det skulle bli ett lyft för forumet.

Om ni nödvändigtvis vill offentliggöra vad ni tror om andras personligheter, avsikter och böjelser, gör detta på Tankar och känslor, tack!

/Algotezza
Göran Egevad egevad@gmail.com

SigurdV
Inlägg: 3002
Blev medlem: 13 jun 2011 15:50

Att vara människa

Inläggav SigurdV » 30 maj 2013 21:51

Morsning Algotezza... tänkte bara framhålla mina öden å äventyr lite:
http://www.thescienceforum.com/pseudosc ... stand.html

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Att vara människa

Inläggav Algotezza » 31 maj 2013 09:28

SigurdV skrev:Morsning Algotezza... tänkte bara framhålla mina öden å äventyr lite:
http://www.thescienceforum.com/pseudosc ... stand.html


Du tar alla chanser... Hohoho! [-X

Ang. det du det du länkade till: Vad med intuitiv holistisk, synergertisk oförutsägbar förståelse, inte intelligensmässig atomistisk? Språnget... Aha-upplevelsen...

/Algotezza
Göran Egevad egevad@gmail.com

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Att vara människa

Inläggav Anne » 31 maj 2013 10:54

Nu är du snäll mot Sigurd =P~ :wink:
Nej, men allvarligt, visst fyller självrannsakan sin funktion som kanske inte möjliggörs utan omgivningens ingripande. Jag upplever också att det kan vara nyttigt att resonera "... if you don´t like me, brother - that´s ok, I ain´t gonna let it wreck my day..."

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Att vara människa

Inläggav Algotezza » 31 maj 2013 13:35

[quote="lynx"]Nu är du snäll mot Sigurd =P~ :wink:
Nej, men allvarligt, visst fyller självrannsakan sin funktion som kanske inte möjliggörs utan omgivningens ingripande. Jag upplever också att det kan vara nyttigt att resonera "... if you don´t like me, brother - that´s ok, I ain´t gonna let it wreck my day..."

Visste inte ens jag var elak mot Sigurd. Det är skönt andra vet bättre än jag själv... :roll:

Har du kollat länken?

/Algotezza
Göran Egevad egevad@gmail.com

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Att vara människa

Inläggav Anne » 31 maj 2013 13:38

:lol: :smt049

SigurdV
Inlägg: 3002
Blev medlem: 13 jun 2011 15:50

Att vara människa

Inläggav SigurdV » 31 maj 2013 19:21

Jag gillar er faktiskt båda två! \:D/

SigurdV
Inlägg: 3002
Blev medlem: 13 jun 2011 15:50

Att vara människa

Inläggav SigurdV » 31 maj 2013 19:39

Algotezza skrev:
SigurdV skrev:Morsning Algotezza... tänkte bara framhålla mina öden å äventyr lite:
http://www.thescienceforum.com/pseudosc ... stand.html


Du tar alla chanser... Hohoho! [-X

Ang. det du det du länkade till: Vad med intuitiv holistisk, synergertisk oförutsägbar förståelse, inte intelligensmässig atomistisk? Språnget... Aha-upplevelsen...

/Algotezza
Inte lika lätta att definiera... Frågan är om något är obegripligt!
Det är väl en lite mystisk fråga? Kan vi verkligen beskriva ett obegripligt objekt så vi kan börja leta efter det och känna igen det om vi hittar det? Har vi kanske redan gjort det?
Begrep vi det i så fall? Jag föreslog paradoxala satser...det är bara haken att jag anser mig begripa dem! Så mitt svar blev: Jo! Det finns satser NI inte kan begripa!

Och ni håller inte med om det här ni nu inte förstår #-o !


Återgå till "Feedback"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster