Trådskapar-modererade trådar?

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

David H
Moderator
Inlägg: 5113
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Trådskapar-modererade trådar?

Inläggav David H » 15 aug 2018 08:22

Anders skrev:Tror jag kanske försöker med en tråd. Månadens filosof? Skulle någon vara intresserad? Det skulle vara helt tvärförbjudet med kommentarer som misskrediterar andra


Vad tycker ni om införande av trådar där trådskaparen själv får bestämma över modereringen? Vet att detta har föreslagits förut av "nytt namn". I praktiken är det nu svårt om trådskaparen själv inte är moderator... men det som skulle kunna göras då är att trådskaparen anmäler alla inlägg som den inte anser håller måttet, och jag kan då radera dessa inlägg när jag är inloggad (borde kunna ske ngn gång per dygn iaf).
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Trådskapar-modererade trådar?

Inläggav Anders » 15 aug 2018 12:30

rekoj skrev:
Anders skrev:Tror jag kanske försöker med en tråd. Månadens filosof? Skulle någon vara intresserad? Det skulle vara helt tvärförbjudet med kommentarer som misskrediterar andra


Vad tycker ni om införande av trådar där trådskaparen själv får bestämma över modereringen? Vet att detta har föreslagits förut av "nytt namn". I praktiken är det nu svårt om trådskaparen själv inte är moderator... men det som skulle kunna göras då är att trådskaparen anmäler alla inlägg som den inte anser håller måttet, och jag kan då radera dessa inlägg när jag är inloggad (borde kunna ske ngn gång per dygn iaf).

Gott nog för mej.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

David H
Moderator
Inlägg: 5113
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Trådskapar-modererade trådar?

Inläggav David H » 15 aug 2018 13:16

Okej, vi kan väl pröva med detta då, om det är någon som är intresserad. Jag tänker då att man kan få välja att lägga till kommentaren "[trådskapare moderator]" i rubrik på en tråd, och därefter har trådskapare rätt att moderera i tråden. Måste inte nödvändigtvis bestämmas i samband med att ny tråd startas, tänker jag, utan om man vill göra detta tillägg senare borde det också kunna gå. Anmälda inlägg av trådskapare raderas då, om inte särskild annan önskan uttrycks.
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Trådskapar-modererade trådar?

Inläggav Pilatus » 30 sep 2018 20:02

rekoj skrev:Okej, vi kan väl pröva med detta då, om det är någon som är intresserad. Jag tänker då att man kan få välja att lägga till kommentaren "[trådskapare moderator]" i rubrik på en tråd, och därefter har trådskapare rätt att moderera i tråden. Måste inte nödvändigtvis bestämmas i samband med att ny tråd startas, tänker jag, utan om man vill göra detta tillägg senare borde det också kunna gå. Anmälda inlägg av trådskapare raderas då, om inte särskild annan önskan uttrycks.

Utmärkt, tack!
Moderator

xion
Inlägg: 3116
Blev medlem: 22 mar 2016 08:09

Re: Trådskapar-modererade trådar?

Inläggav xion » 28 nov 2020 15:56

rekoj skrev:
Anders skrev:Tror jag kanske försöker med en tråd. Månadens filosof? Skulle någon vara intresserad? Det skulle vara helt tvärförbjudet med kommentarer som misskrediterar andra


Vad tycker ni om införande av trådar där trådskaparen själv får bestämma över modereringen? Vet att detta har föreslagits förut av "nytt namn". I praktiken är det nu svårt om trådskaparen själv inte är moderator... men det som skulle kunna göras då är att trådskaparen anmäler alla inlägg som den inte anser håller måttet, och jag kan då radera dessa inlägg när jag är inloggad (borde kunna ske ngn gång per dygn iaf).

Kanske att det vore något...
Ett par frågor:
Skulle trådskaparen helt efter eget "huvud" markera de inlägg som ska tas bort?
Hur ska moderatorn kunna veta vem som markerat ett inlägg?
Var hamnar raderade inlägg. Det kan ju vara värdefulla inlägg även om de inte skulle platsa i tråden?

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Trådskapar-modererade trådar?

Inläggav Pilatus » 28 nov 2020 16:46

xion skrev:Ett par frågor:
Skulle trådskaparen helt efter eget "huvud" markera de inlägg som ska tas bort?

Ja, det är så jag förstår det.
xion skrev:Hur ska moderatorn kunna veta vem som markerat ett inlägg?

Det framgår för moderatorn då du trycker på utropstecknet.
xion skrev:Var hamnar raderade inlägg. Det kan ju vara värdefulla inlägg även om de inte skulle platsa i tråden?

Det måste den som svarar vara medveten om. Är det något som han vill bevara går det ju alltid att spara på egen disk, alternativt skapa en ny tråd.
Moderator

David H
Moderator
Inlägg: 5113
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Trådskapar-modererade trådar?

Inläggav David H » 29 nov 2020 10:02

xion skrev:Var hamnar raderade inlägg. Det kan ju vara värdefulla inlägg även om de inte skulle platsa i tråden?


Inlägg kan antingen raderas eller flyttas till annan tråd. För enkelhetens skull föreslog jag här att anmälda inlägg ska raderas. Vill den som startar en tråd ha möjlighet att också kunna flytta inlägg, kan det också gå att ordna (men det är lite krångligare)
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/


Återgå till "Feedback"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster