Ignore funktion?

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Ignore funktion?

Inläggav Anne » 10 jan 2019 20:42

*

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Ignore funktion?

Inläggav Anne » 11 jan 2019 01:13

Och nej, jag har inte hotat henne. Hon har gjort dumt val bara. Rekoj, det vore ju bra om du kikade in här ibland. Kan jag blockera henne att se mina inlägg? Jag ser ingen anledning för mig att mata henne.

xion
Inlägg: 3118
Blev medlem: 22 mar 2016 08:09

Re: Ignore funktion?

Inläggav xion » 11 jan 2019 16:12

lynx skrev:Och nej, jag har inte hotat henne. Hon har gjort dumt val bara. Rekoj, det vore ju bra om du kikade in här ibland. Kan jag blockera henne att se mina inlägg? Jag ser ingen anledning för mig att mata henne.

Spänn av!
Det är bara att låta bli att läsa hennes inlägg. Hoppa över helt enkelt. Bry dig inte om henne. Så länge hon sköter sig hyfsat så får hon hålla på med sina predikningar. Som sagt. Man behöver inte läsa dom om man inte vill.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Ignore funktion?

Inläggav Anne » 11 jan 2019 22:43

Lättare sagt än gjort då hon snirklar sig in i varenda tråd. Hon har frivilligt valt att vända mig ryggen. Reptilälskarinnan är ute på tunn, hal is. Älskaren kommer bara att gapskratta om hon drunknar i en vak. Jag hade kanske kunnat göra något, men nu är det uteslutet. Men visst, jag ser ju poängen som du och Smisk framför. Låt det passera bara. Luta mig tillbaka. Jag har ju gråtit klart över hennes öde. Nu vill jag inte prata om Esther mer. Och självklart scrollar jag förbi hennes längre inlägg.

xion
Inlägg: 3118
Blev medlem: 22 mar 2016 08:09

Re: Ignore funktion?

Inläggav xion » 12 jan 2019 12:03

lynx skrev:Lättare sagt än gjort då hon snirklar sig in i varenda tråd. Hon har frivilligt valt att vända mig ryggen. Reptilälskarinnan är ute på tunn, hal is. Älskaren kommer bara att gapskratta om hon drunknar i en vak. Jag hade kanske kunnat göra något, men nu är det uteslutet. Men visst, jag ser ju poängen som du och Smisk framför. Låt det passera bara. Luta mig tillbaka. Jag har ju gråtit klart över hennes öde. Nu vill jag inte prata om Esther mer. Och självklart scrollar jag förbi hennes längre inlägg.

Ja, det är nog som du säger att du är lite galen. Men då är du nog i gott sällskap. Det finns knappast några "normala" människor på ett sånt här forum. Många söker sig till filosofin i tron att de ska få svaren på frågor som plågar deras medvetande. Annars finns det ju en enklare väg via religionen. Om någon normal människa skulle förirra sig hit så tröttnar de nog snart.
Inget ont i att vara galen, bara man inte skadar andra. Och hur vet man vem som är galen egentligen. Att själv inse att man är det måste väl snarast vara ett friskhetstecken. Den som verkligen är galen brukar inte veta om det själv.
Det blir lätt att man dömer ut människor som är annorlunda. Men jag tror på Stagnelius när han skriver "kaos är granne med Gud".
Man brukar dessutom säga att av barn och dårar får man höra sanningen. Jag väljer att tolka detta på ett lite "vidare" sätt.
Lin Yutang formulerade det där ypperligt:
Det finns dårarnas vishet,
de långsammas smidighet,
dumhetens finurlighet,
underlägsenhetens fördel.

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Ignore funktion?

Inläggav Anders » 12 jan 2019 12:14

Tycker sakfrågan är befogad. Oavsett någon nämnd eller icke nämnd person. Igg-funktion vore bra.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

xion
Inlägg: 3118
Blev medlem: 22 mar 2016 08:09

Re: Ignore funktion?

Inläggav xion » 12 jan 2019 13:53

Think white and be serious

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Ignore funktion?

Inläggav Anne » 12 jan 2019 17:16

Anders skrev:Tycker sakfrågan är befogad. Oavsett någon nämnd eller icke nämnd person. Igg-funktion vore bra.

Bra skulle jag inte kalla det. Möjligtvis tycker folk som inte besitter någon förmåga till konflikthantering det. Tydligen hjälper inte universitetsutbildning i ämnet. Det här är ett särfall. Hon vill att jag lämnar henne. Men ska jag behöva lämna er andra för det? Det här är den bästa idéen jag kan komma på för tillfället. Tyvärr. Som allt annat går det att missbrukas.

David H
Moderator
Inlägg: 5116
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Ignore funktion?

Inläggav David H » 14 jan 2019 20:21

Jag vet inte om någon ignorera-funktion tyvärr, och jag har inte befogenhet att lägga till nya funktioner.

(Edit: tog bort text som inte direkt hade och göra med denna tråden)
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/


Återgå till "Feedback"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst