Varför plockar man bort min trådar och flyttar

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

Varför plockar man bort min trådar och flyttar

Inläggav Antic » 08 apr 2019 10:33

Tål man inte lite sanning som att vi har det mest kriminella landet i hela Europa? Det har väl med politik och samhälle att göra?

Det går inte att gömma och mörka längre.

Och hur vet jag att inte mina trådar och inlägg göms undan godtyckligt i fortsättningen?

Och om du är så mån om "off topic", finns massor med trådar att gå in och rensa i. Börja med "Medvetandets referens" till exempel där tusentals kommentarer är off topic.

Svagt gjort, du som är admin eller mod. Där tappade jag ungefär 99% av förtroendet för dig.

Det hade inte hänt i min grupp eller forum.

Jag har ingen lust att vara med i ett forum som är livrädd för lite sanning och avreggar mig. Ta bort mig som medlem.

Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

Re: Varför plockar man bort min trådar och flyttar

Inläggav Antic » 08 apr 2019 10:44

Och sist. Det finns MASSOR med trådar som inte börjar med en fråga. Och en fråga är inget som helst krav för att starta en diskussion.

Riktigt dåligt arbete. (detta sagt av en van admin och mod)

Gör mig en tjänst och ta bort mig härifrån. För det går inte att göra själv såg jag.

David H
Moderator
Inlägg: 5113
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Varför plockar man bort min trådar och flyttar

Inläggav David H » 08 apr 2019 10:45

Hej Antic,
Jag skrev till dig både privat och i moderatrionsloggen om varför jag flyttade tråden. Att ha ett påstående som trådrubrik funkar sällan så bra på ett diskussionsforum, det öppnar inte för diskussion. Jag godkänner inte en trådtitel med titel "Sverige, landet med högst brottslighet under 2019", men om du däremot ändrar det till en fråga "Har Sverige högst brottslighet under 2019?" så funkar det. Då kan du också lägga till den där statistiken/tabellen som du hade.
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

Re: Varför plockar man bort min trådar och flyttar

Inläggav Antic » 08 apr 2019 10:46

Ge mig en varning till, så jag kommer härifrån så snabbt som går. Tack.

Eller behöver jag skriva något olämpligt för att få en?

I så fall går det utmärkt att fixa, just let me know.

David H
Moderator
Inlägg: 5113
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Varför plockar man bort min trådar och flyttar

Inläggav David H » 08 apr 2019 10:48

Antic skrev:Och sist. Det finns MASSOR med trådar som inte börjar med en fråga. Och en fråga är inget som helst krav för att starta en diskussion.

Riktigt dåligt arbete. (detta sagt av en van admin och mod)

Gör mig en tjänst och ta bort mig härifrån. För det går inte att göra själv såg jag.


Ja, det finns många trådar som inte börjar med en fråga, men det finns inte många trådar som har ett påstående som titel. Ska jag skriva i den tråden måste jag acceptera att rubriken är "Sverige högst brottslighet under 2019", och det är under de förutsättningarna diskussionen förhålla sig till, då en rubrik i en tråd är konstant.
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

Re: Varför plockar man bort min trådar och flyttar

Inläggav Antic » 08 apr 2019 10:49

Slutpratat.

Gör nu ditt jobb och kasta ut mig härifrån.

Och om inte det fungerar, banna mig för gott.

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Varför plockar man bort min trådar och flyttar

Inläggav Esther » 08 apr 2019 16:54

Antic skrev:Tål man inte lite sanning som att vi har det mest kriminella landet i hela Europa? Det har väl med politik och samhälle att göra?

Det går inte att gömma och mörka längre.

Och hur vet jag att inte mina trådar och inlägg göms undan godtyckligt i fortsättningen?

Och om du är så mån om "off topic", finns massor med trådar att gå in och rensa i. Börja med "Medvetandets referens" till exempel där tusentals kommentarer är off topic.

Svagt gjort, du som är admin eller mod. Där tappade jag ungefär 99% av förtroendet för dig.

Det hade inte hänt i min grupp eller forum.

Jag har ingen lust att vara med i ett forum som är livrädd för lite sanning och avreggar mig. Ta bort mig som medlem.


En personlig reflektion är just att det inte är i forumet bara som man inte tål det som inte är PK - utan i övrigt. Vi påstår visserligen i Sverige att vi har åsikts- yttrande och Tryckfrihet - men det är inte så i praktiken. Det som står emot det som är PK får helst inte utrymme publikt och måste ses till att städas undan - för det blir obekvämt. Man kanske måste svara på det. Man kanske måste ha hållbara argument, Man måste kanske till och med kunna försvarar det man gör och säger som är helt uppåtväggrna med något annat än att det är en majoritet som blivit fostrad i ett tankesätt som "tycker och känner så" och därför är det rätt.
Totalitära regimer börjar sin bana så... man tystar folk som säger det som är obekvämt och man stämplar det på olika sätt: aggression, hot, trakasserier, kränkningar, spam --- you name it. Idag brunsmetar man alla som inte är sossar --- eller V.
Sedan är det bra med det --- för de enda demokraterna som levt i världen är forna Sovjet och Kina och Kuba - :shock: :lol:

Nu hade ju Rekoj --- sin förklaring - men min gissning är att de som är mycket lagda åt vänster brukar genast se till att saker försvinner när det inte passar dem - de har nämligen inga vettiga svar oftast och vill då inte gå i argument.
INGEN MÅNGFALD är måttot när de samtidigt hela tiden påstår att det är just vad de har :lol:
Veritas vos liberabit

David H
Moderator
Inlägg: 5113
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Varför plockar man bort min trådar och flyttar

Inläggav David H » 08 apr 2019 18:51

Esther skrev:En personlig reflektion är just att det inte är i forumet bara som man inte tål det som inte är PK - utan i övrigt. Vi påstår visserligen i Sverige att vi har åsikts- yttrande och Tryckfrihet - men det är inte så i praktiken. Det som står emot det som är PK får helst inte utrymme publikt och måste ses till att städas undan - för det blir obekvämt. Man kanske måste svara på det. Man kanske måste ha hållbara argument, Man måste kanske till och med kunna försvarar det man gör och säger som är helt uppåtväggrna med något annat än att det är en majoritet som blivit fostrad i ett tankesätt som "tycker och känner så" och därför är det rätt.
Totalitära regimer börjar sin bana så... man tystar folk som säger det som är obekvämt och man stämplar det på olika sätt: aggression, hot, trakasserier, kränkningar, spam --- you name it.


Ja, men tänk om det vore så. Då vore det väl bra med alternativa källor som kan avslöja lögner, utmana etablerade sanningar osv.

Är väl rimligt man på ett filosofiforum ska kunna få utmana, gå i opposition, mot det ena och andra.

Men allt som inte är i linje med etablerade synsätt och värderingar betyder inte att det är bättre och mer riktigt. T ex Antics slutsats om att Sverige skulle ha högst brottslighet i Europa som han baserar på statistik från en websida, statistik som baseras på tyckanden från websidans användare... inget jag skulle klassa som särskilt hög vetenskaplig kvalitet. Vill man ändå starta en tråd för att diskutera frågan och det statistiska underlaget så må jag tycka det är okej, men det var inte vad som förmedlades i rubriken eller den efterföljande texten, och det fick mig att agera. Vill nån annan dra slutsatsen att det handlar om att jag inte tål det som inte är PK, får det stå för den.

Sen är det såklart svårt att vara rättvis som moderator. Jag tror inte att jag lyckas med det. Min moderering påverkas av mina personliga värderingar, vad jag är på för humör för stunden osv. Man kan alltid väga det ena mot det andra, till exempel om man tar bort off-topic inlägg från en tråd, varför inte göra det från en annan tråd där det också är off-topic diskussion? Jag har ingen förhoppning om att kunna vara helt konsekvent. Nån som känner sig orättvist behandlad kanske har rätt i det. Därför ser jag det som positivt att det också finns andra användare som engagerar sig och säger vad de tycker. Props till Antic här som startade denna tråden, i helt rätt ämneskategori, som ger utrymme till att kanalisera denna typ av kritik.
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/


Återgå till "Feedback"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster