Att lära sig något, att utvecklas

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Att lära sig något, att utvecklas

Inläggav Algotezza » 23 mar 2021 10:55

Något jag undrar över

1. Är det någon aktiv på detta forum som har lärt något för en själv värdefullt och väsentligt om sig själv och omvärlden via andra skribenters inlägg? Vad i så fall?

2. Upplever ni att ni utvecklats som människa och skribent genom att vara aktiva på detta forum?

3. Upplever ni att tankeutbytet ger er något? Vad i så fall?
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Att lära sig något, att utvecklas

Inläggav Algotezza » 23 mar 2021 10:59

1. Jag har lärt mig att människor kan låta mer hårda i skrift än i verkliga livet. Att det är svårt att få fram alla nyanser i skrift. Att åsikter och fakta ofta är tätt sammanvävda och svåra att separera.

2. Mitt skrivande har utvecklats. Att skriva mer klart och tydligt.

3. Ibland ger det mig något. Ibland är ordväggar jobbiga. Att det är bättre att skriva flera korta inlägg i ett ämne än långa ordmassor. Om man vill bli allmänt läst. Bra med styckeindelning.
Göran Egevad egevad@gmail.com

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Att lära sig något, att utvecklas

Inläggav Anne » 23 mar 2021 13:30

1. Absolut! Det är en pågående process så jag kan inte redogöra än vad forumet har gett mig.
2. Ohja!
3. Det får mig att le, gör mig förvånad, får mig att tänka mm. Jag hade sannolikt aldrig mött er om det här forumet inte funnits.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Att lära sig något, att utvecklas

Inläggav Algotezza » 23 mar 2021 14:12

lynx skrev:1. Absolut! Det är en pågående process så jag kan inte redogöra än vad forumet har gett mig.
2. Ohja!
3. Det får mig att le, gör mig förvånad, får mig att tänka mm. Jag hade sannolikt aldrig mött er om det här forumet inte funnits.


Tar man inläggen på blodigt (grönsaksavkoksmässigt) allvar tror jag man hamnar lite fel... i synnerhet om man även tar sig själv och det man påstår på alltför djupt allvar.

Bäst för en själv och ens sinnesjämvikt är kanske att se detta som tankeleker som bygger på förnuft, känsla, logik, erfarenhet, kunskap, information.

Må var och en ha sitt perspektiv p ådetta forum och ha sina avsikter med att vara aktiv här och låta alla prydliga blommor och fantasifulla ogräs blomma.

Livet är en skola.
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Att lära sig något, att utvecklas

Inläggav Algotezza » 23 mar 2021 14:14

Själv skulle jag vilja utveckla min förmåga att i högre grad lyssna/ läsa mig in på vad folk i grunden har att säga och med vilka avsikter.

Och vad de egentligen behöver... här och irl...
Göran Egevad egevad@gmail.com


Återgå till "Feedback"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster