Fallet Akryon
Moderator: Moderatorgruppen
Fallet Akryon
Omedelbar avstängning, tack; eller åtminstone den grovaste möjliga varning ni har att utdela.
Killen har nu skrivit ungefär tjugo tusen inlägg på en kväll som bara är en massa "hahaa, komentera pleazze XD det är okej, okej ha ha, hur ska det vara jag tänker så mycket XD ho ho oj Gud tänk om han skulel dö ha hhaah, vad, hur likzom , det låter kostnigt, va skulle henda XD ho ohc vad ja e slömnig, sleepy likzom ha ha XD". Han bumpar upp asgamla diskussioner och tramsar sönder hela överskådligheten över vilka trådar som kan ha fått riktiga svar sedan man besökte dem sist.
Hur man än definierar floodning så är det han man pratar om. Jag tror inte ens det är en riktig person, utan misstänker starkt att det är ett bluffalias skapat av någon som bara vill djävlas med forumet. Det är liksom för uppenbart att det bara rör sig om ett sabotage.
Han svarar till och med i en klistrad tråd. Hur mycket mer troll kan man bli? Till och med Jbig har värdigheten att låta bli sådant ofog.
Killen har nu skrivit ungefär tjugo tusen inlägg på en kväll som bara är en massa "hahaa, komentera pleazze XD det är okej, okej ha ha, hur ska det vara jag tänker så mycket XD ho ho oj Gud tänk om han skulel dö ha hhaah, vad, hur likzom , det låter kostnigt, va skulle henda XD ho ohc vad ja e slömnig, sleepy likzom ha ha XD". Han bumpar upp asgamla diskussioner och tramsar sönder hela överskådligheten över vilka trådar som kan ha fått riktiga svar sedan man besökte dem sist.
Hur man än definierar floodning så är det han man pratar om. Jag tror inte ens det är en riktig person, utan misstänker starkt att det är ett bluffalias skapat av någon som bara vill djävlas med forumet. Det är liksom för uppenbart att det bara rör sig om ett sabotage.
Han svarar till och med i en klistrad tråd. Hur mycket mer troll kan man bli? Till och med Jbig har värdigheten att låta bli sådant ofog.
- Avantgardet
Re: Fallet Akryon
Rising skrev:Omedelbar avstängning, tack; eller åtminstone den grovaste möjliga varning ni har att utdela.
Jag är böjd att instämma i misstankarna. I ett inslag skrev han att han var trött, typ dags att sova, men försvann denne Akryon? Nej, han fortsatte skriva i ytterligare ett dygn!
Hans frekvens av felstavningar varierar även på ett sådant sätt att det med stor sannolikhet kan antas vara flera personer som döljer sig bakom pseudonymen.
Desssutom är 99% av hans inslag av typen "jag har den ultimata sanningen allt annat är crap", vilket knappast gagnar filosofen.
Man lägger fram en hypotes, får den värderad, försöker att bekräfta eller bevisa eller om möjligt förstå hur saker och ting hänger samman i hopp att det skall födas nyare bättre hypoteser,teorier ur ens spillror.
Förankra verkligheten göra den mer begriplig om man så vill. Att påstå att allah och islam redan gett mig alla svaren utvecklar inte filosofi, eller vetenskapen överhuvudtaget.
Till Akryons säger jag, att via kunskap söka utveckling är aldrig fel,eller?
- tomtefader
-
PseydonymHär
Rising: Akryon är annorlunda kan man säga men orka starta en tråd om honom...
Till alla andra: Får! Bääää! Ni må ha tänkt på akryons "annorlunda" stil på forumet men ni skulle inte kommentera detta om rising inte hade sagt något först. Usch! Vart tog självständigheten vägen?
I och med Risings tråd är Akryon dömd att misslyckas på det här forumet. Tack Rising, du har just gjort världen innehålla lite mindre kärlek.
Till alla andra: Får! Bääää! Ni må ha tänkt på akryons "annorlunda" stil på forumet men ni skulle inte kommentera detta om rising inte hade sagt något först. Usch! Vart tog självständigheten vägen?
I och med Risings tråd är Akryon dömd att misslyckas på det här forumet. Tack Rising, du har just gjort världen innehålla lite mindre kärlek.
och med Risings tråd är Akryon dömd att misslyckas på det här forumet. Tack Rising, du har just gjort världen innehålla lite mindre kärlek.
Det kan faktiskt vara kärleksfullt att ställa krav... Det är ett sätt att visa att man bryr sig och att man inte tar den andra för given.
Och jag anser inte riktigt det vara ett utslag av kärlek att låta någon sprida sin hjärndiarré över forumet. Det är snarare slapphet.
-
PseydonymHär
Du ville inte ha Akryon med i denna lekplats. Han väsnades på fel sätt, kanske tog din favoritgunga och du ville utesluta honom. Han kan få en varning, visst, men palla utesluta honom (uteslut mig för att jag använder ordet palla?). Heja mångfaldheten. Du tar detta forum på alltför stort allvar.
Det är väldigt kärleksfullt att ställa krav, dock inte lika kärleksfullt att vilja ha en person utesluten.
Om du vill säga några sista ord om detta så varsågod. Kommer läsa det och försöka ta till mig det, men vänta dig inte något svar. Jag har sagt mitt.
Det är väldigt kärleksfullt att ställa krav, dock inte lika kärleksfullt att vilja ha en person utesluten.
Om du vill säga några sista ord om detta så varsågod. Kommer läsa det och försöka ta till mig det, men vänta dig inte något svar. Jag har sagt mitt.
Om nån unge skulle springa runt bland gungorna och skaka dem medans han skrek "LOL KEK XDXDXDXD wtf plz" och vara allmänt störig så borde dagisfröknarna ta in aspergerungen och lära honom hur man interagerar med människor på ett sätt som inte är irriterande. Ett bra sätt att inte bli betraktad som en idiot är att inte uppföra sig som om man vore en. De säger att folk får den regering de förtjänar. Jag tror det gäller för avstängningar också.
Three dots after each sentence does not automatically make your nonsense sound profound...
Archaxe skrev:
Ta reda på vad asperger är innan du säger något, du kan förolämpa någon.
.Om nån unge skulle springa runt bland gungorna och skaka dem medans han skrek "LOL KEK XDXDXDXD wtf plz" och vara allmänt störig så borde dagisfröknarna ta in aspergerungen och lära honom hur man interagerar med människor på ett sätt som inte är irriterande
Ta reda på vad asperger är innan du säger något, du kan förolämpa någon.
Quod nihil illi deerat ad regnadum praeter regnum...
archaxe skrev:Om nån unge skulle springa runt bland gungorna och skaka dem medans han skrek "LOL KEK XDXDXDXD wtf plz" och vara allmänt störig så borde dagisfröknarna ta in aspergerungen och lära honom hur man interagerar med människor på ett sätt som inte är irriterande..
Det här var verkligen roligt, det första inslaget som fick mig att småle.
Givetsvis är det synd att ett handikapp får belysa det hela.
Men tänker då på uttrycket, ditt jävla svin. Grisarna förtjänar inte heller att jämföras med människor.
Var går gränsen?
Får man kalla en seende person som snubblar för ett blindstyre?
Eller är det hets mot handikappade?
Nä, ta det för vad detta var, en kul jämförelse.
Oj, glömde nästan bort det viktigaste...
Typ, XD Lols!
- Avantgardet
Zokrates skrev:archaxe skrev:Om nån unge skulle springa runt bland gungorna och skaka dem medans han skrek "LOL KEK XDXDXDXD wtf plz" och vara allmänt störig så borde dagisfröknarna ta in aspergerungen och lära honom hur man interagerar med människor på ett sätt som inte är irriterande..
Det här var verkligen roligt, det första inslaget som fick mig att småle.
Givetsvis är det synd att ett handikapp får belysa det hela.
Men tänker då på uttrycket, ditt jävla svin. Grisarna förtjänar inte heller att jämföras med människor.
Var går gränsen?
Får man kalla en seende person som snubblar för ett blindstyre?
Eller är det hets mot handikappade?
Nä, ta det för vad detta var, en kul jämförelse.![]()
Oj, glömde nästan bort det viktigaste...
Typ, XD Lols!
Personligen har jag en kraftig aversion mot folk med aspergers, går inte alls i hop med de humorlösa djävlarna - blir mest förbannad. Dock tror jag inte på att någon idealistisk mänsklig universell harmoni är möjlig, eller ens eftersträvansvärd. Man får tycka illa om varandra i mina ögon. Däremot ser jag inget här som berättigar ett utestängande av någon öht i samhället - eller på ett forum. Istället bör man väl försöka hjälpa varandra i största möjligaste mån? Att uppmärksamma ett problem är första steget. Hur man sen går vidare är en annan femma - och där skiljer jag mig ifrån archaxe något oerhört.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"