Soptunnan får inte användas för lättvindigt!

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

Justin Case
Inlägg: 3552
Blev medlem: 31 mar 2007 17:46

Inläggav Justin Case » 30 jul 2009 18:28

Så framstår det säkert för dig, Johan, men du svarar inte på mina frågor. Varför gör du inte det?

Justin Case
Inlägg: 3552
Blev medlem: 31 mar 2007 17:46

Inläggav Justin Case » 30 jul 2009 18:54

Johan, vad jag syftar på är bland annat frågan: varför inte införa mitt asterisksystem (en fråga som du nu minst tre gånger missat eller undvikit att svara på) och låta det systemet ersätta papperskorgen, så att forumanvändarna kan bli av med sin misstanke om att censur äger rum på filosofiforum? Även om alla misstankar om censur på filosofiforum är ogrundade, finns de ju där, och de är ett problem. Eller hur? Om du inser det, varför inte göra vad som krävs för att vi ska sluta misstänka censur? Att svara att misstankarna om censur är ogrundade och visa på varför du anser att de är det, är en strategi du prövat, men som du märker får den typen av svar inte våra misstankar att försvinna. De bevisar ju nämligen ingenting, de är bara påståenden. Vi ser inga bevis för att moderators verkliga bevekelsegrunder för att kasta något i papperskorgen är desamma som moderator påstår att de är. Med tanke på detta, varför behålla ett system som upprätthåller denna misstanke om censur, när man kan ersätta det med ett system som minskar denna misstanke rejält?

Justin Case
Inlägg: 3552
Blev medlem: 31 mar 2007 17:46

Inläggav Justin Case » 30 jul 2009 19:15

Om mitt asterisksystem skulle medföra att irriterande mycket plats på skärmen upptogs av inlägg som nästan alla användare bara irriterade sig på och nästan ingen ville läsa, skulle moderator i värsta fall kunna ersätta varje sådant inlägg med en liten anspråkslös ruta i marginalen där de första tre raderna av det  inlägget står i fin stil, så att den som vill 1) kan se att inlägget gjorts, när och av vem det gjorts, och vad det handlar om, och därmed 2) kan välja mellan att läsa det eller inte. Om man vill läsa inlägget i fråga, klickar på den lilla rutan, och då vecklas inlägget i fråga upp i storlek så att det ser likadant ut som om moderator aldrig hade gjort något med det.

Det vore nog en bra kompromiss som skulle tillfredsställa majoritetens önskan att inte störas alltför mycket av tramsiga inlägg och trådar, och samtidigt göra att användare som nu misstänker att forumet censureras kan vara mer säkra på att forumet inte censureras. Vad sägs om det?

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 30 jul 2009 19:28

Poängen med soptunnan är att man kan lyfta bort sådant som förstör trådarna, det löser man inte med att märka inläggen. Såg inte ditt förslag som en idé utan snarare som en sarkasm. Om det var välment så ber jag om ursäkt. Tycker dock att det är en usel idé.

Problemet med "misstanken om censur" försvinner i och med att man kan se vad som tagits bort då det ligger i papperskorgen. Man har också möjligheten att i efterhand argumentera för varför det inte ska ligga där (vilket står).


Återgå till "Feedback"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster