Har ni stängt av lösdrivaren?

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Inläggav freddemalte » 22 feb 2012 17:21

Skogsälvan skrev:Ett annat exempel är när jag avbröt diskutionen med marko i din tråd med det yttre. Jag önskar inte någon den skräcken. Det gör jag verkligen inte. Men vips visp här och har du då ett verktyg och skriver ett hej bullen-grej. Smaklöst.
Hej Skogsälvan

Kan hålla med om att det var ganska dumt, men jag var trött på det eviga tuggandet om min psykiska hälsa i en tråd som behandlar teoretisk filosofi. Borde naturligtvis ha skippat det inlägget och uppmärksammat Johan på ett tidigare stadium.

Hälsar
Fredrik
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 22 feb 2012 17:25

Hur han mår?

Ja, vad ska jag säga än att du och lösdrivaren ofta har samma magnitud i en raljerande ton. Du fattar inte när han skämtar och vice versa. Det är ett problem som jag tycker att du borde försöka lösa istället för att propsa på en avstängning. Även om lösdrivaren blivit avstängd härifrån kommer den där problematiken gnaga inom dig.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Inläggav freddemalte » 22 feb 2012 17:42

Skogsälvan skrev:Hur han mår?

Ja, vad ska jag säga än att du och lösdrivaren ofta har samma magnitud i en raljerande ton. Du fattar inte när han skämtar och vice versa. Det är ett problem som jag tycker att du borde försöka lösa istället för att propsa på en avstängning. Även om lösdrivaren blivit avstängd härifrån kommer den där problematiken gnaga inom dig.
Hej Skogsälvan

Risken för missförstånd är säkert mycket högre när man enbart kommunicerar via text än när man ser varandra i verkligheten (IRL). Det håller jag med om. Sarkasm, ironi och skämt är troligtvis kommunikationssätt som är extra känsliga för detta (missförstånd). Detta fråntar dock inte faktumet att de olika ämnena är avsedda för olika typer av diskussioner samt att personliga påhopp ej är acceptabelt. Vi kan säkert diskutera detta i evighet - men någonstans måste ju gränser sättas - och de står att återfinna i forumets regler.

Hälsar
Fredrik
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 22 feb 2012 17:46

Persoliga påhopp? Ska jag börja rabbla upp de personliga påhopp du gjort här? Nej, jag vet att du inte skriver skit ner dig jäkla bög, dina påhopp är smidigare, men tro inte att jag inte har sett dem.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Inläggav freddemalte » 22 feb 2012 17:49

Skogsälvan skrev:Persoliga påhopp? Ska jag börja rabbla upp de personliga påhopp du gjort här? Nej, jag vet att du inte skriver skit ner dig jäkla bög, dina påhopp är smidigare, men tro inte att jag inte har sett dem.
Hej Skogsälvan

Det låter inte bra! Trist om så är fallet.

Hälsar
Fredrik
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 22 feb 2012 17:55

Ja, det är verkligen trist.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 22 feb 2012 18:11

Och att ni inte stänger av mig när jag dessutom har uttryckt min önskan om det tyder på dels att det förekommer en viss osäkerhet i beslutet, ett visst hänsynstagande att jag inte mår så bra alltid och en förståelse för vilka problem det skulle innebära om jag inte fanns till hands.
Jag är orubbligt beslutsfast i den här frågan. Jag har fullt med is i magen. Tack för att du delar med dig, Angelina.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 22 feb 2012 18:25

Efter alla dessa år och vad jag trots allt gjort här så skulle jag helst se att Johan stängde av mig istället för att skicka en lakej. Jag kan respektera att Johan kan vilja ha det så här på sitt forum, och jag är enbart en gäst. Vill Johan ha det så här så vill jag inte vara med, men jag kan förstå och acceptera att Johan skulle kunna vilja det. Det är inte svårare än så.

Nå Johan, pallar du att säga det själv? Jag tycker att jag förtjänar det respektfulla bemötandet.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Angelina
Inlägg: 1667
Blev medlem: 21 aug 2003 02:04

Inläggav Angelina » 22 feb 2012 18:39

Jag tycker definitivt att Skogsälvan förtjänar en avstängning. Hon uppfyller alla kriterier som krävs.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 22 feb 2012 18:43

Angelina skrev:Jag tycker definitivt att Skogsälvan förtjänar en avstängning. Hon uppfyller alla kriterier som krävs.


Nej, hade jag modererat hade jag stängt av uppviglare som orsakar skadan, det är du som ska stängas av och inte lösdrivaen, ni har olika kontext, din är elak och smaklös. du skapar situationer, ungefär som du gör med inlägget ovan.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 22 feb 2012 18:47

Vem ska du ge dig på härnäst, Angelina? Eller du kanske inte har bestämt dig än. Du verkar ju gå på enkla mål.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Angelina
Inlägg: 1667
Blev medlem: 21 aug 2003 02:04

Inläggav Angelina » 22 feb 2012 18:48

Marko skrev:
Angelina skrev:Jag tycker definitivt att Skogsälvan förtjänar en avstängning. Hon uppfyller alla kriterier som krävs.


Nej, hade jag modererat hade jag stängt av uppviglare som orsakar skadan, det är du som ska stängas av och inte lösdrivaen, ni har olika kontext, din är elak och smaklös. du skapar situationer, ungefär som du gör med inlägget ovan.


Det där var ett personligt påhopp. Avstängning!

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 22 feb 2012 18:49

Jag har gråtit idag över detta, men ni verkar ju inte kunna förstå.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 22 feb 2012 18:55

Ska du ge dig på marko också (finns inga rimliga anledningar) så blir jag rejält förbannad, nåt sånt har du nog inte sett förut.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 22 feb 2012 18:57

De som vill avsluta sina konton kan skicka mig ett PM, eller email. Notera att jag inte kommer att radera några inlägg, utan det får var och en göra själv innan avlutande av konto.


Återgå till "Feedback"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster