Problem att posta inlägg

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
SandraMy
Inlägg: 37
Blev medlem: 19 jun 2012 19:07
Ort: Helsingborg

Problem att posta inlägg

Inläggav SandraMy » 24 jun 2012 12:45

Jag kan inte posta inlägg! Det knasiga är ju att jag kan posta några rader, om att jag inte kan posta inlägg.... ?!
Någon som vet vad som är fel?
A creative man is motivated by the desire to achieve, not by the desire to beat others. - Ayn Rand

The NITROGEN in our DNA, the CALCIUM in our teeth, the IRON in our blood, the CARBON in our apple pies...
We were made in the interiors of collapsing stars. We are made of starstuff. - Carl Sagan

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 24 jun 2012 12:50

Vet inte,
vad försöker du posta, är det via copy paste,
innehåller den kanske några synliga eller osynliga texter som inte forum tolken gillar ?

postade precis ett test inlägg med runt 500 rader text, så det är inte mängden text som orsakar felet.

Användarvisningsbild
SandraMy
Inlägg: 37
Blev medlem: 19 jun 2012 19:07
Ort: Helsingborg

Inläggav SandraMy » 24 jun 2012 12:53

Marko skrev:Vet inte,
vad försöker du posta, är det via copy paste,
innehåller den kanske några synliga eller osynliga texter som inte forum tolken gillar ?


Ja jag har copy-paste lite, men det är för jag föredrog att skriva i google docs. först o sen klistra jag in det jag skrivit.. Kan det vara det? Måste jag skriva om allt jag skrivit för att kunna posta? Det är ju jättesmidigt att kunna göra så, om man skrivit något sedan innan, som vill dela med sig av här.
A creative man is motivated by the desire to achieve, not by the desire to beat others. - Ayn Rand



The NITROGEN in our DNA, the CALCIUM in our teeth, the IRON in our blood, the CARBON in our apple pies...

We were made in the interiors of collapsing stars. We are made of starstuff. - Carl Sagan

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 24 jun 2012 12:58

Prova ett gammalt hederligt trick,

kopiera det från google docs
öppna ett tomt textpad dokument.. och klistra in allt där.
kopiera allt igen från textpad dokumentet (eller wordpad, inte office word)
Det som händer då är att man tar bort metadata ur det som ligger i urklipshanteraren.
(tror inte att det beror på det just här, men på andra forums brukar det ibland hjälpa, värt ett test iaf)

innan du postat inlägget som du kopierat från wordpad, kolla ovanför sänd knappen, där ser du


Avaktivera HTML i den här posten
Avaktivera BBCode i den här posten
Avaktivera Smilies i den här posten
Använd signatur (signaturen kan ändras i profilen)
Kontakta mig vid svar

det enda som är markerat för mig är använd signatur, resten är avmarkerat.

Användarvisningsbild
SandraMy
Inlägg: 37
Blev medlem: 19 jun 2012 19:07
Ort: Helsingborg

Inläggav SandraMy » 24 jun 2012 13:08

Provade det men det gick inte... Har nu klistrat in det i pastebin, och postat inlägget som en länk. Tack för hjälp annars! Tänkte prova installera google chrome, för nu har jag Firefox och har haft copy-paste problem med min blogg..
A creative man is motivated by the desire to achieve, not by the desire to beat others. - Ayn Rand



The NITROGEN in our DNA, the CALCIUM in our teeth, the IRON in our blood, the CARBON in our apple pies...

We were made in the interiors of collapsing stars. We are made of starstuff. - Carl Sagan

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 24 jun 2012 13:11

SandraMy skrev:Provade det men det gick inte... Har nu klistrat in det i pastebin, och postat inlägget som en länk. Tack för hjälp annars! Tänkte prova installera google chrome, för nu har jag Firefox och har haft copy-paste problem med min blogg..


såg det med, ska göra lite tester för att hitta felet : )

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 24 jun 2012 13:11

http://en.wikipedia.org/wiki/Felicific_calculus%20   här har du Benthams "Felicific calculus" (om du inte redan kollat in den då:)
(
Men sedan är det inte säkert att förekomsten av hemlösa är av ondo, totalt sett. Vad som gör folk hemlösa är väl ofta drogproblem? Kanske avskräcker åsynen av hemlösa i viss mån folk från att hamna i drogmissbruk, och är kanske i så fall något bra! Tack vare att det syns så tydligt ute på stan vad det blir av en om man hamnar i drogmissbruk, kanske färre människor (av de som ännu inte blivit hemlösa) börjar knarka än vad som annars skulle göra det. Om alla hemlösa fick bostad, skulle folk inte se lika tydligt vad som händer när man knarkar ner sig, det skulle inte framstå som lika farligt att börja knarka, och då skulle kanske fler nu välanpassade människor börja knarka än vad som nu gör det. Sammantaget kanske det skulle leda till mer lidande i samhället än vad de hemlösa nu har. Kanske är den nu rådande situationen därför att föredra? Bara en hypotes.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 24 jun 2012 13:12

http://en.wikipedia.org/wiki/Felicific_calculus%20   här har du Benthams "Felicific calculus" (om du inte redan kollat in den då:)

Men sedan är det inte säkert att förekomsten av hemlösa är av ondo, totalt sett. Vad som gör folk hemlösa är väl ofta drogproblem? Kanske avskräcker åsynen av hemlösa i viss mån folk från att hamna i drogmissbruk, och är kanske i så fall något bra! Tack vare att det syns så tydligt ute på stan vad det blir av en om man hamnar i drogmissbruk, kanske färre människor (av de som ännu inte blivit hemlösa) börjar knarka än vad som annars skulle göra det. Om alla hemlösa fick bostad, skulle folk inte se lika tydligt vad som händer när man knarkar ner sig, det skulle inte framstå som lika farligt att börja knarka, och då skulle kanske fler nu välanpassade människor börja knarka än vad som nu gör det. Sammantaget kanske det skulle leda till mer lidande i samhället än vad de hemlösa nu har. Kanske är den nu rådande situationen därför att föredra? Bara en hypotes.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 24 jun 2012 13:13

--- test 3

Användarvisningsbild
SandraMy
Inlägg: 37
Blev medlem: 19 jun 2012 19:07
Ort: Helsingborg

Inläggav SandraMy » 24 jun 2012 13:13

:-) Så bra! Sådana väldigt tomma inlägg du nyligen postade, var det som syntes för mig med när jag postade mitt inlägg.
A creative man is motivated by the desire to achieve, not by the desire to beat others. - Ayn Rand



The NITROGEN in our DNA, the CALCIUM in our teeth, the IRON in our blood, the CARBON in our apple pies...

We were made in the interiors of collapsing stars. We are made of starstuff. - Carl Sagan

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 24 jun 2012 13:16

SandraMy skrev::-) Så bra! Sådana väldigt tomma inlägg du nyligen postade, var det som syntes för mig med när jag postade mitt inlägg.


haha, ja..

felet ligger i raden

Kod: Markera allt

[url]http://en.wikipedia.org/wiki/Felicific_calculus  [/url]


du har två mellanslag efter Felicific_calculus.. ta bort dem så kan du posta,
den räknar mellanslagen som adress, och phpbb fick tydligen en knäpp av det.

Användarvisningsbild
SandraMy
Inlägg: 37
Blev medlem: 19 jun 2012 19:07
Ort: Helsingborg

Inläggav SandraMy » 24 jun 2012 13:18

Marko skrev:
SandraMy skrev::-) Så bra! Sådana väldigt tomma inlägg du nyligen postade, var det som syntes för mig med när jag postade mitt inlägg.


haha, ja..

felet ligger i raden

Kod: Markera allt

[url]http://en.wikipedia.org/wiki/Felicific_calculus  [/url]


du har två mellanslag efter Felicific_calculus.. ta bort dem så kan du posta,
den räknar mellanslagen som adress, och phpbb fick tydligen en knäpp av det.


Två mellanslag! Så mycket två mellanslag kan göra..
A creative man is motivated by the desire to achieve, not by the desire to beat others. - Ayn Rand



The NITROGEN in our DNA, the CALCIUM in our teeth, the IRON in our blood, the CARBON in our apple pies...

We were made in the interiors of collapsing stars. We are made of starstuff. - Carl Sagan

Användarvisningsbild
SandraMy
Inlägg: 37
Blev medlem: 19 jun 2012 19:07
Ort: Helsingborg

Inläggav SandraMy » 24 jun 2012 13:21

TACK! :)
A creative man is motivated by the desire to achieve, not by the desire to beat others. - Ayn Rand



The NITROGEN in our DNA, the CALCIUM in our teeth, the IRON in our blood, the CARBON in our apple pies...

We were made in the interiors of collapsing stars. We are made of starstuff. - Carl Sagan


Återgå till "Feedback"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster