Nya designen

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Nya designen

Inläggav Marko » 22 aug 2012 20:39

För att det kanske är obehagligt för vissa att visa det ?

Sen finns det säkerhetsaspekter med.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Nya designen

Inläggav Johan Ågren » 22 aug 2012 20:44

Marko skrev:För att det kanske är obehagligt för vissa att visa det ?

Sen finns det säkerhetsaspekter med.


Men ge fan i att loggga in då! Du kan ju inte göra inlägg anonymt.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Nya designen

Inläggav Marko » 22 aug 2012 20:50

Risken är väl överhängande att jag kommer och har börjat göra det.
Du har ingen grupp Johan.

Din sida kommer att dö ut, för att du har ingen anda av grupp,
du kör racet..

Behind the walls... en intern cirkel.


Du kan ju inte göra inlägg anonymt.


exact ; )

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Nya designen

Inläggav Johan Ågren » 22 aug 2012 20:56

Marko skrev:Risken är väl överhängande att jag kommer och har börjat göra det.
Du har ingen grupp Johan.

Din sida kommer att dö ut, för att du har ingen anda av grupp,
du kör racet..

Behind the walls... en intern cirkel.


Du kan ju inte göra inlägg anonymt.


exact ; )


Det ska inte gå att göra inlägg anonymt på det här forumet oavsätt vad du eller andra tycker om det. Ett nick är iofs anonymt, men det ska alltid gå att kunna härleda inlägg till en forumanvändares nick.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Nya designen

Inläggav Marko » 22 aug 2012 21:06

Det ska inte gå att göra inlägg anonymt på det här forumet oavsätt vad du eller andra tycker om det. Ett nick är iofs anonymt, men det ska alltid gå att kunna härleda inlägg till en forumanvändares nick.


Alla inlägg är anonyma, om du inte registrerar medlemmars riktiga identitet.
Det går inte att svara på ett inlägg utan att visa att man är aktiv.

Det du inte berättar är vem som skickade dig pm om att funktionen finns att stänga av,
jag är ganska övertygad om att det hela skedde efter en chatdialog mellan mig och pilatus.

Du skriver inte öppet om det som är självklart, antingen läste du chat-loggen anonymt, vilket du förnekar, så kvar står pilatus och min dialog.. såvida inte någon annan kunnat läsa av historiken. Det var aldrig frågan om en 10 årig funktion som skulle tas bort,
den togs bara bort.

var finns hänsyn till andra i det ?

jaja, du får kalla mig för vad du vill. Dålig stil av en ägare att kalla en medlem för pucko.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Nya designen

Inläggav Johan Ågren » 22 aug 2012 21:25

Marko skrev:Det du inte berättar är vem som skickade dig pm om att funktionen finns att stänga av,
jag är ganska övertygad om att det hela skedde efter en chatdialog mellan mig och pilatus.


Det finns ingen som helst substans i det du skriver här. Anledningen till att jag inaktiverade funktionen var att tillmötesgå det jag uppfattade som en problematik från din sida, och att jag själv inte såg någon poäng med att behålla funktionen. Jag stängde alltså av funktionen för att du inte skulle misstänka att dolda användare spionerade på dig och andra. Jag försökte hjälpa dig. Jag har inte fått några PM som du antyder.

jaja, du får kalla mig för vad du vill. Dålig stil av en ägare att kalla en medlem för pucko.


Det gjorde jag enbart som en helt vanlig människa. Jag lessnar också ibland. Särskilt efter att bli kallad "diktator" efter att försökt hjälpa dig!

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Nya designen

Inläggav Anne » 22 aug 2012 21:52

Jag tror på dig, Johan. När jag lyssnade på melissa horn igår så tänkte jag innerligt att jag skulle vilja få henne att le. Slog mig en stund senare att det var lite som flickan och kråkan och att det här finns ju i mig också. Sedan tänkte jag på dig, Johan, och det här låter lite märkligt, men jag tror att du mår bra om jag (med flera) ler och mår bra och att du gör vad kan i den riktningen. Pucko var förstås inte så korrekt, men jag förstår att det var ett uttryck av frustration.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Nya designen

Inläggav Marko » 22 aug 2012 21:56

Det finns ett par som av olika anledningar stängt av funktionen "visa online", jag är en av dem.
och hur skyddar du någons anonymitet genom att visa att dom är online ?
Jag gissar på att det är dom som är mest online som stänger av att synas, till stor del för att undvika diskussioner som vad gör du, har du inget liv ? osv.. sen finns det personer som tex Angelica som jag säkert tror inte vill synas när hon är online.. Det är inte upp till mig att avgöra när andra ska få visa sig, och i vardagslivet så kan många stå och se drömmande ut, men ändå studera... Jag kan komma på flera hundra anledningar.. kanske inte alla passar för denna sida, men väl på sociala nätverk.. och denna sida är lite av det.

Har blivit kallad för det ena och andra, tar åt mig när det är rätt.

och jag vill helst inte se när folk är online alls, för då ser jag saker som jag inte har med att göra. hur svårt är det att lista utt att cosmic enbart läser sin egen agenda ?, lol... du borde stänga av han med, för man ser var folk är, och vilka som är online.
han läser till 99% bara sina egna poster.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Nya designen

Inläggav Marko » 22 aug 2012 22:25

Johan,
Jag är av den uppfattning att ett öppet samhälle står i kontrast till anonymitet.
Det kan först låta som en paradox att öppenhet är beroende av det,
men tänker man vidare, så är det den enda praktiska vägen.


att öppna saker, ska ske i samråd, så att man får tid att anpassas sig, (hitta sin position)
när mänskan är trygg, så öppnar hon sig mer och mer.
vi är långt därifrån just nu.

för att nå öppenhet krävs trygghet.

Användarvisningsbild
cawi
Inlägg: 1136
Blev medlem: 18 mar 2012 17:03
Ort: `Folkdjupet´

Nya designen

Inläggav cawi » 22 aug 2012 22:33

Varför inte som begåvad pajas våga andas ut och därur hämta hem lite sanning om sig själv..?
..~

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Nya designen

Inläggav Marko » 22 aug 2012 22:34

Andreas,
Jag vet vilka trådar folk läser, och undrar vad du menar.
Jag påpekade en brist, som inte är så ologisk att lista ut.

Varenda gång jag varit inne, och sett cosmic online, så har inte visaren visat på annat än de ämnen han själv skrivit i /ibland fredriks/. Se detta som en konsekvens av den nya funktionen.

Sen om han svarar, eller inte bekräftar det hela.

Andreas
Moderator
Inlägg: 726
Blev medlem: 20 jan 2009 21:22

Nya designen

Inläggav Andreas » 22 aug 2012 22:39

A, jag kan se en poäng någonstans här. Att 'Senaste inlägg' markeringen som det är nu kan leda fokus mer till realtidsdiskussion än vad som blir lyckat?

Användarvisningsbild
cawi
Inlägg: 1136
Blev medlem: 18 mar 2012 17:03
Ort: `Folkdjupet´

Nya designen

Inläggav cawi » 22 aug 2012 22:42

Andreas.. Tack för insikten´
..~

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Nya designen

Inläggav Anne » 22 aug 2012 22:46

cawi skrev:Varför inte som begåvad pajas våga andas ut och därur hämta hem lite sanning om sig själv..?


Bra idé för dig att reflektera över. I spegeln. Inte projicera på andra. Pucko är väl lite så där på gränsen i tilltal, men vad säger cawi jo han säger arsel. Tror cawi att han får någon som helst respekt med detta infantila beteende? Sympati? Jo, en smula faktiskt, tycker lite synd om dig.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Nya designen

Inläggav Marko » 22 aug 2012 22:47

Andreas skrev:A, jag kan se en poäng någonstans här. Att 'Senaste inlägg' markeringen som det är nu kan leda fokus mer till realtidsdiskussion än vad som blir lyckat?



problemet är att andra, som jag visade, får koll på medlemmar.
stalkers är andra. som jag sade, det är ibland en säkerhetsbrist.

Tänk om någon är stalkad, man vet precis vad personen gör, och när !
man kan vända det emot denne när man vill.

sen finns det andra orsaker till varför det är dåligt att ta ifrån en medlem valfriheten,
och, hitintills har faktiskt /alla vad jag vet/, alla valt att medlemmar ska få kunna välja sin status.


Återgå till "Feedback"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster