Nya designen

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Nya designen

Inläggav Anne » 17 okt 2012 21:13

Jag vill föreslå att ni har som klistad tråd hur man beter sig rent tekniskt på den här sidan med ytterst pedagogiska förklaringar t ex: hur man lägger in ett youtube-klipp, klistrar in en bild, länkar till en annan sida osv. Sådant är inte självklart för alla, även om de kan vara professorer. Bara ett förslag.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Nya designen

Inläggav Marko » 17 okt 2012 21:26

lynx skrev:Jag vill föreslå att ni har som klistad tråd hur man beter sig rent tekniskt på den här sidan med ytterst pedagogiska förklaringar t ex: hur man lägger in ett youtube-klipp, klistrar in en bild, länkar till en annan sida osv. Sådant är inte självklart för alla, även om de kan vara professorer. Bara ett förslag.


Helt sant,
Att använda en dator, en sidas knappar och annat är inte självklart eller 'enkelt'
Ta tex Peter Higgs, han äger inte ens en dator, har en laptop som barnen använder.
Han fick Nobells fredspris i fysik, men klarar nog inte av att hantera webben eller ens en dator.

Jag kan göra enkla förklaringar med bilder eller filmsnuttar på förfrågan.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Nya designen

Inläggav Anne » 18 okt 2012 07:39

Det hade varit generöst av dig, Marko :). Förklara också hjärna hur man fixar en avatar. Håll tråden låst. Förklara ordentligt så behövs inga frågor. Sluta tråden med att typ "Frågor ställes via pm (ni förklarar förstås hur man skickar pm först) till en moderator och vi tar hjärna emot era frågor för att underlätta detta forums användarvänlighet. Vi kan bli lite blinda ibland, så blir det när man kan något utan och innan (därmed inte sagt att vi kan allt, du kan säkert något som inte vi kan, men den här tekniska biten behärskar vi i ledningen som rinnande vatten), och vi uppskattar om ni påtalar bristande förklaringar."


Återgå till "Feedback"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster