Nya designen

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
cawi
Inlägg: 1136
Blev medlem: 18 mar 2012 17:03
Ort: `Folkdjupet´

Nya designen

Inläggav cawi » 22 aug 2012 23:01

lynx.. du vet att du själv har förklätt dig till just denna otur Ja, till den som hela tiden valt att förflytta sig uti tron om att kappan efter vinden fungerar även här, men Icke- inte här..!
..~

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Nya designen

Inläggav Marko » 22 aug 2012 23:03

Bara ett djävla puckos syn....

Användarvisningsbild
cawi
Inlägg: 1136
Blev medlem: 18 mar 2012 17:03
Ort: `Folkdjupet´

Nya designen

Inläggav cawi » 22 aug 2012 23:06

Hey du där som levandes dina egna skönaste påhitt, varför inte istället- utan att yttra ett enda ord ~ kliva ner på 'stan' och njuta av en hembörgare, well..?
..~

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Nya designen

Inläggav Anne » 22 aug 2012 23:17

cawi skrev:lynx.. du vet att du själv har förklätt dig till just denna otur Ja, till den som hela tiden valt att förflytta sig uti tron om att kappan efter vinden fungerar även här, men Icke- inte här..!


Nu är jag lite ful. Jag citerade ditt stycke, du brukar ta bort dem och då framgår det inte vad jag menar. Men det här är en engångsföreteelse, enbart gjort i markering att vad du skriver finns kvar även om du raderar det. Säger inte mer än så pga medlidande.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Nya designen

Inläggav Marko » 22 aug 2012 23:39

edit: teknisk meningslöshet

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Nya designen

Inläggav scirocco » 23 aug 2012 17:45

Skulle vilja påminna om en lite enklare fråga som jag hade i inledningen av denna tråd. Frågan om man kan skriva ett inlägg och sedan välja kategori.Vad jag förstår så är man i en kategori nu när man börjar skriva,kan man byta efter att man skapat en ny tråd.Kan man börja skriva direkt i utkast eller i word pad och sedan föra över.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Svar ?

Inläggav Marko » 23 aug 2012 18:46

"Frågan om man kan skriva ett inlägg och sedan välja kategori"

Nej, men du kan ändra namn på topicens underkategorier.,

Kopiera det du skrivit, och posta det där du tycker den passar bäst.
Det du skriver här, lagras inte innan du postar, och följer inte med om du skulle byta sida eller ämne.

Har sett sidor som hanterar en dators urklipshanterare (hur säkert nu det är ?)
Det kanske går att lägga in en listbox ovanför där man kan byta kategori, innan man postar,
inte så tokig tanke egentligen.

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Nya designen

Inläggav scirocco » 23 aug 2012 19:11

Tack för svaret. Ja,och nyss bytte du ämnet Nya designen till svar ? Intressant

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Kon härstammar från valarna

Inläggav scirocco » 23 aug 2012 19:32

Såhär kan man tydligen ändra överskrift. Kanske inte så bra.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Kon härstammar från valarna

Inläggav Marko » 23 aug 2012 19:52

scirocco skrev:Såhär kan man tydligen ändra överskrift. Kanske inte så bra.


En vanesak,
läser och skriver man på tex IDG.se's sida, så är det behändigt,
Just nu vet vi att vi att vi diskuterar ny design med underkategori "Kon härstammar från valarna"

En intressant sak är att' senaste inlägg' visar kategorin som "Kon härstammar från valarna"
och det är ju fel.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Nya designen

Inläggav Marko » 23 aug 2012 20:35

En annan effekt,
Har några datorer, och när saker inte passar mig, då försöker jag lösa det efter förmåga.
Satte en dator till att visa mig som online, men samtidigt bläddrar jag på tex denna i ofline läge.

Att något visas som online eller offline går att slå ut, genom att visa sig sig online hela tiden.
Vilket jag kommer att försöka göra med ett lokalt logon-script,
Tyvärr så blådumpar just den datorn då och då, drivrutinerna för win7 och chipsetet verkar inte komma överens.

summa sumaro, online betyder inte alltid att en fysisk person är online.
förhoppningsvis kommer jag att visas som online 24/7 - 52

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Nya designen

Inläggav Marko » 25 aug 2012 08:26

Johan,
Det gjorde jag enbart som en helt vanlig människa. Jag lessnar också ibland. Särskilt efter att bli kallad "diktator" efter att försökt hjälpa dig!


Ja, och jag står för den uppfattininger,
Jag har påstått att ett forum som denna (och många andra) är diktatuer,

Det märks i uttalanden som du gjort, Du tycker och det blir som du tycker, och motiveringen blir indirekt och ibland direkt, 'för att jag är ägare'

Hela den komersiella världen dras med samma bekymmer, det är inte gruppen som bestämmer, utan en person som ska ta på sig ansvaret för det som sker. Detta är rotat.

så diktatur och diktator, står jag för, och är inte ett personligt påhopp, det är bredare än så, och har nämnt det vid andra sammanhang.

Samhället har slutat att fungera, för att nåogon med tillförd makt börjar diktera villkor för andra. Det sker inte någon samverkan med individer, dialogen sker på maktplanet över individernas huvuden.

och lite som voltaire tycker jag att demokrati (även om han och jag ser demokratins natur olika ), gör människor till ointelligenta kreatur som inte behöver ta ansvar för sina tankar eller handlingar..

Man kan se idiottankar i samhället som att staten inte kan sälja narkotika till beroende via droghanlare, för hur skulle det se ut ?.
Sen skiter man i hur verkligheten ser ut och att kriminaliteten ökar, det ligger utöver samhällets ansvar, för det är inte dom som säljer drogen. (ingen hänsyn tas till något annat än samhällets status, man lyssnar inte på individer som försöker lösa problemet, utan att ta på sig västen status)

Och man försvarar handel, med alla medel, mot medborgarnas liv och hälsa,
ett företag lider inte av att få mindre resurser, speciellt inte dom som har enorma vinster...om resurser fördelas till människor och samhälle...så det finns inget lidande, bara positiva konsekvenser, på bekostnad av förmögenhetsansamlingar som inte gör någon nytta... trots det dikterar ekonomin och dessa företag regler och lagar, och har sin makt över individen.

det kanske är var ett dåligt exempel, men visar lite på hur mitt pucko till huvud tänker ; )

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Nya designen

Inläggav scirocco » 25 aug 2012 09:08

Jag vill ju ha det enkelt så därför gör jag en beställning hos de som arrangerar forumets funktionallitet. Jag önskar fortfarande att kunna gå in på nytt meddelande utan att först vara i någon kategori. På indexsidan kanske. Efter att inlägget är skrivet då man ser var det slutligen passar bäst blir det som mest praktiskt att välja kategori. Alltså utan att behöva kopiera och sådana besvärliga saker. Vill också kunna lagra ett inlägg i utkast utan att vara i någon kategori.
djärvs att tacka på förhand scirocco

Rorschach
Inlägg: 655
Blev medlem: 25 jul 2008 01:54

Nya designen

Inläggav Rorschach » 25 aug 2012 09:51

Tackar för den nya trevliga designen. Angående diskussionen tidigare i tråden om eventuell kryptering av PM så finns det inget som hindrar att man krypterar sina PM innan man skickar dem.

SigurdV
Inlägg: 3002
Blev medlem: 13 jun 2011 15:50

Nya designen

Inläggav SigurdV » 25 aug 2012 10:30

scirocco skrev:Jag vill ju ha det enkelt så därför gör jag en beställning hos de som arrangerar forumets funktionallitet. Jag önskar fortfarande att kunna gå in på nytt meddelande utan att först vara i någon kategori. På indexsidan kanske. Efter att inlägget är skrivet då man ser var det slutligen passar bäst blir det som mest praktiskt att välja kategori. Alltså utan att behöva kopiera och sådana besvärliga saker. Vill också kunna lagra ett inlägg i utkast utan att vara i någon kategori.
djärvs att tacka på förhand scirocco

Ja du scirocco, det finns en hel del att önska här i världen;
hade denna kvast varit ett gevär
hade jag skjutit björnen
och hängt skinnet på häggen muttrade häxan
medan hon ömt kittlade grytan med sleven/teven/eleven.

Inget är så här jävligt
så nu kan det inte bli jävligare
muttrade någon,
släpandes knyckt dvärgaguld
roterande runt

häxans mörka planet
I långsam spiral

saktande
siktande
mot kjolen
vid grytan

Jävla orakel på
häggen/dräggen /väggen
där: säg mig vem
man plågar här????
Jo! han kan bli förbannad,
DUCKA!

PS Sigge Skrattar
HU! Han läser Kalle Anka!
Det var 1 gång ett nummer
Där han
hans mamma
och hans ...öh...
styvfar?

Denna säll synt E hedersman
som tålte att få Sigurds
tallrik med cornflex
och youghurt
rakt i nyllet
vid frukost bordet

Förlåt!
Tallriken i sig
klängde sig fast
vid sigurds elaka hand
int ville den skada Staffan. =P~

I nästa nummer av "sans moralen":
Får vi se johan slänga sitt får rum i väggen?


Återgå till "Feedback"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster