Ofullständig statistik

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Ofullständig statistik

Inläggav Harald Davidsson » 24 jul 2012 08:10

efter uppgraderingen har statistiken t.ex. visitors blivit helt förändrad,
jag hade omkring 200 sådär om dygnet på min tråd självmedvetande,
nu är det inte mer än 10 eller 15 om dygnet,

jag hade förra året 3000 till 4000 besökare om dan ibland till min blog,
och denna statistiken fick jag från usa och den var detaljerad t.ex. att en besökare kom från vargön osv..
men samtidigt ifall jag frågade google hur många besökare så svarade de oftas 0 besökare,

helt klart är statistiken som forumet redovisar felaktig

för att inte forumet ska få ett rykte på internet att det flummas för mycket på FF,
sätt rätt statistiken

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Anne » 24 jul 2012 08:27

Vad avser herr Davidsson med flummeri? Harald, jag tycker att du är en av de största flummarna här, men jag menar inget nedvärderande med det. Jag tycker att det är ganska skönt... tills du blir lite väl otrevlig :)

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Harald Davidsson » 24 jul 2012 08:31

lynx skrev:Vad avser herr Davidsson med flummeri? Harald, jag tycker att du är en av de största flummarna här, men jag menar inget nedvärderande med det. Jag tycker att det är ganska skönt... tills du blir lite väl otrevlig :)



detta var väldigt flummigt sagt,
allt jag sagt på FF stämmer till 99 procent med verkligheten,

kan du i sak formulera någon tes som jag sagt som inte stämmer med verkligheten,

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Anne » 24 jul 2012 08:38

Tja, om du ber om det så... du kommer ofta med påståenden som saknar grund. Närmast i tanken har jag nu att du sa t ex "du sitter i stockholm..." Du frågar inte, Harald - du påstår. Ibland träffar du rätt i dina gissningar, men jag tycker ju att det är vettigare att fråga. Ger bättre resultat.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Harald Davidsson » 24 jul 2012 08:42

lynx skrev:Tja, om du ber om det så... du kommer ofta med påståenden som saknar grund. Närmast i tanken har jag nu att du sa t ex "du sitter i stockholm..." Du frågar inte, Harald - du påstår. Ibland träffar du rätt i dina gissningar, men jag tycker ju att det är vettigare att fråga. Ger bättre resultat.


jag kommer aldrig med påståenden som saknar grund, aldrig,
men som i ditt fall stockholm, och som jag säger till Marko vänersborg, det är mer för att skapa en avslappnad kontakt.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Anne » 24 jul 2012 08:47

Det är inte bra att ljuga för sig själv. I slutändan drabbar det en själv. Är du inte medveten med vilka haranger du kommer med? Jag tycker i och för sig att du har charmiga kvaliteter, men du är ju såååå ute och cyklar ibland.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Harald Davidsson » 24 jul 2012 08:50

lynx skrev:Det är inte bra att ljuga för sig själv. I slutändan drabbar det en själv. Är du inte medveten med vilka haranger du kommer med? Jag tycker i och för sig att du har charmiga kvaliteter, men du är ju såååå ute och cyklar ibland.


detta du skriver är rent flummande,
det saknar helt fakta och någonting i sak som du kan påpeka,
de få som överlever till nästa år kommer att se att faktiskt var allt harald sa sant

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Anne » 24 jul 2012 08:54

Nu är du rolig, men du tycks inte förstå det. Men alltså det är ju fint att skämta på sin egen bekostnad. Harald, vad är flummeri för dig?

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Harald Davidsson » 24 jul 2012 08:54

indiens motsvarighet till säpo i Delhi
har skrivit om mig

att harald davidsson är straight forward and very honest

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Harald Davidsson » 24 jul 2012 08:57

lynx skrev:Nu är du rolig, men du tycks inte förstå det. Men alltså det är ju fint att skämta på sin egen bekostnad. Harald, vad är flummeri för dig?


jag frågar om sakförhållande,

men du vimsar bara hit och dit,

jag tror att Visnus test är över för din del

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Anne » 24 jul 2012 08:57

Så trevligt med säpo då.
Jag är ju inte så förvånad att du i din inskräkthet ser det som jag dalat då du inte klarar av att konfronteras med dig själv. Ta tag i den biten, för guds skull. Utmana dig själv och inte andra!

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Harald Davidsson » 24 jul 2012 09:05

lynx skrev:Så trevligt med säpo då.
Jag är ju inte så förvånad att du i din inskräkthet ser det som jag dalat då du inte klarar av att konfronteras med dig själv. Ta tag i den biten, för guds skull. Utmana dig själv och inte andra!


du saknar faktaunderbyggnad för alla dina oförskämda projektioner på mig,
det du kör med är bara jargong,

men jag vill återgå till orsaken till denna tråd,
ofullständig statistik,

jag är glad att du finns I sverige
och att jag någonsin slipper träffa dig

jag är totalt indifferent
till dig for ever

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Anne » 24 jul 2012 09:33

Nu är det ju så här att du själv har startat en annan tråd för en tid sedan där du var intresserad av utmaningar. Jag frågade dig. Du sa att du aldrig har utmanat dig själv. (Du ville bara utmana andra.) Bättre sent än aldrig. Du är liksom bra vuxen nu. Du borde palla att möta dig själv. Jag klarar ju av det. Du kan ju börja lite lätt och spela bangolf t ex. Så försöker du få mindre slag. Du skiter i att du har någon polare med och vad denne får för poäng. Sikta på att förbättra dig själv bara.
Tror nog du skulle bli positivt överraskad om du träffade mig.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Johan Ågren » 24 jul 2012 12:26

Det är nog mer rätt nu i så fall. Forumet räknar inte med indexeringsrobotar (och spamrobotar).

Din tråd "självmedvetnde" har totalt 8900 visningar. Den statistiken har ju aldrig varit mer.

Google anlytics är den mest seriösa spårningen. Jag använder både den och kontrollpanelen/servers egen, och de talar ett liknande språk.

Många bloggar inkluderar robotar i sin statistik, och användarna blir glada över alla besökarna. Samtidigt sker nästan aldrig några kommentarer på bloggarna. Då kan man ana att det är fel. Om man har över 1000 besökare på en dag så skulle det vara mycket aktivitet på sidan i form av kommentarer och annan kommunikation.

Filosofiforum har nu under lågsäsong (och med tanke på att viss indexering tappats) enbart runt 300 unika besökre/dag. 1000 som max. Och antalet besökare samtidigt visar på vad som hände när TVprogrammet "vem vill bli miljonär" ställde en finalfråga som FF låg i topp för på Google. :)

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Johan Ågren » 24 jul 2012 12:31

När jag söker på termen "självmedvetande" eller "själv-medvetande" i Google så dyker den upp som #4 så den ärt bra indexerad fortfarande. Du ska inte ha tappat några besökare till den tråden genom tappad indexering.


Återgå till "Feedback"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 19 och 0 gäster