Ofullständig statistik

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Harald Davidsson » 25 jul 2012 08:42

Robotar osv. finns med som en speciell statistik men den usa-baserade statistik jag talar om separerar min vanliga statiskt från robotar, för jag har sett att med robotar blir det nästan 50 procent mer, men google statistik ifall man inte har nåt forum eller så visar alltid 0 för mig,
idag har jag kanske inte mer än 100 besökare om dagen då jag inte skrivit nåt på bloggen på 6 månader, jag kommer ej åt min computer osv,

men jag har skrivit här på filosofiforum till stor del på grund av att jag sett att jag haft många läsare utanför forumet, jag har sett att det varit en grupp på minst 200 om dagen som kollat mina trådar, men nu har denna gruppen efter uppgraderingen sjunkit till 10 eller 15 om dan,

fast mina läsare till min blog kommer från hela världen, faktiskt hade jag bara en procent från Sverige, men statistiken om svenskarna var nästan så bra att jag kunde identifiera läsarna, t.ex. från hägersten.
osv.

kan du inte ha en engelsk översättning av vissa partier i mina trådar som skulle vara direktkopplade till mitt namn på google och yahoo, och jag såg att din blog öppnade sig direkt då jag knäppte på den noterad under din text, kan du inte göra samma med min blog,

du skulle genom detta förfarande få en länk till utlänska besökare genom min blogg,
kanske inte så många i början, men ändå en start,

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Harald Davidsson » 27 jul 2012 07:34

jag läste en intervju av Pollock för en 10 år sedan, och han sa att han gått i Jung-analys, jag minns ej hur många år,
och han sa att han målade sina känslor,
faktiskt uttryckte han sig så flera gånger,

man kan då säga att han målade sina tavlor utifrån en stark känsla av skönhet,
och då var det alltså känslan som höll hans spontana dropp-tecknik
inom vissa ramar
och han kunde då förverkliga sin vision genom sin spontanitet
då känslan faktiskt var den formande kraften.

när de klickar harald davidsson på yahoo ser de filosofiforum index,
och de klickar då FF. index,

men då öppnas bara startsidan där mitt namn aldrig finns med,
detta är ej bra, för folk vill ej komma till startsidan, för dessa som klickar mitt namn
är ej direkt intresserade av FF, men av mig,

tidigare hade du koncentrat av vad jag skrivit, detta var bra,
för då kunde de välja själva ifall de ville läsa ett speciellt inlägg jag haft.

indexet ..it is useless,

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Johan Ågren » 27 jul 2012 10:59

När jag går till Yahoo och söker på "Harald Davidsson" så dyker din blogg upp som #1, och dessa två trådar på FF dyker upp som #2 och #3:

alkemiska bröllopet http://filosofiforum.com/phpBB2/viewtop ... 3fp=190553

Överleva ett koncentrationsläger? http://filosofiforum.com/phpBB2/viewtop ... 26start=30

Det fungerar tack vare redirecten, även om Yahoo har kvar indexeringen till det gamla forumet. Men om det skulle vara något problem med redirecten, av någon okänd anledning (vissa land eller datorinställningar), så är problemet just nu hos Yahoo som inte uppdaterat sin indexering ännu till den rätta adressen. Men här i Sverige fungerar det under normala förhållanden. Klicka på länkarna ovan och se var du hamnar. De är från Yahoo.

Så nu är du lite orättvis. :)

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Marko » 27 jul 2012 13:20

Harald,
indexet ..it is useless..

tycker tvärtom, det är ingångs sidan för robbotar,
den söker igenom efter ett för oss okänt mönster,
antagligen vill den ha det nyaste materialet indexerat först,
sen kommer de äldre obesökta sidorna sist.

Hade jag varit du, så hade jag länkat inlägg till FF på din bloggsida,
om och när du blir aktiv i bloggen, så kommer robbotar att börja indexera.
om du dessutom klickar på länkarna på din blogg, via en sökning på tex google eller yahoo, så berättar du för dem att länken är intressant..

Jag är ingen seo, men lite sunt förnuft duger för att lista ut hur dom borde fungera.

även jag provade yahoo india, bing, yahoo sverige och google, dom går inte till index längre, dom går direkt till inläggen som du skrivit.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Harald Davidsson » 28 jul 2012 07:11

tidigare hade du koncentrat av vad jag skrivit, detta var bra,
för då kunde de välja själva ifall de ville läsa ett speciellt inlägg jag haft.

skriver harald davidsson


är det omöjligt att få ett svar på varför detta koncentrat av de senaste inläggen av t.ex. mig
inte finns tillgänglit längre...

de två trådar du hänvisar till
kan väl inte direkt betyda annat än att det är ett av flera satt att hindra min kunskap att komma ut på internet,

för dels är dessa trådar mycket gamla, de går inte ens att hitta idag
dels är detta som sägs på trådarna en missvisande bild av det jag skriver just nu,

det tycker jag är lite orättvist att inte visa ett koncentrat av de senaste inläggen av harald,

men jag måste dessutom säga att jag är indifeerent till rättvisa
och det var många år sedan jag slutat tro eller söka rättvisa,
för allt jag skriver idag skapar en massa orättvisa
fast sann orättvisa

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Marko » 28 jul 2012 11:10

http://lmgtfy.com/?q=Harald+Davidsson+s ... iforum.com
http://in.search.yahoo.com/search;_ylt= ... =yfp-t-704

vad du än söker på, så får det samma utforming, ett par rader text och sedan länken. Det bestämmer inte FF, du eller jag över. (har inte sett några inställningar för det)

En sökmotor kan med fördel användas med fler sökparametrar än sitt eget namn...

om en index sida visas, så beror det på att google eller yahoo har hittat den information du söker efter i index sidan.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Harald Davidsson » 30 jul 2012 07:19

Marko skrev:http://lmgtfy.com/?q=Harald+Davidsson+site%3Afilosofiforum.com
http://in.search.yahoo.com/search;_ylt= ... =yfp-t-704

vad du än söker på, så får det samma utforming, ett par rader text och sedan länken. Det bestämmer inte FF, du eller jag över. (har inte sett några inställningar för det)

En sökmotor kan med fördel användas med fler sökparametrar än sitt eget namn...

om en index sida visas, så beror det på att google eller yahoo har hittat den information du söker efter i index sidan.


jag orkar inte upprepa en gång till vad jag skrev,

men en annan sak är också att statistiken för besökare eller gäster säger så gott som alltid 0 eller 1 besökare då jag är inne på forumet, tidigare var det alltid 9 eller 10 besökare,
då kan man fråga sig ifall antalet besökare till forumet sjunkit så kraftigt att det inte är mer än
kanske 10 till 20 besökare totalt per dygn och med forumets medlemmar kanske 20 om dagen,
skulle detta betyda att högst 40 till 50 personer besöker forumet om dygnet,

vad har hänt,

fel statistik eller verklighet

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Harald Davidsson » 30 jul 2012 08:26

jag kan se att det finns en google translation,
jag kollade översättningen nu på det omedvetna i filosofi,
det är en kantig översättning,
men i alla fall finns mina texter tillgängliga på engelska
ochjag fattar det som att en utlänsk besökare kan skriva svar
direkt på engelska i post-rutan..

då skulle det räcka för mig att sätta upp filosofiforum.com på min egen blog,
så då är allt löst,

men statistiken..
så få..

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Marko » 30 jul 2012 10:59

jag orkar inte upprepa en gång till vad jag skrev,

men en annan sak är också att statistiken för besökare eller gäster säger så gott som alltid 0 eller 1 besökare då jag är inne på forumet, tidigare var det alltid 9 eller 10 besökare,
då kan man fråga sig ifall antalet besökare till forumet sjunkit så kraftigt att det inte är mer än
kanske 10 till 20 besökare totalt per dygn och med forumets medlemmar kanske 20 om dagen,
skulle detta betyda att högst 40 till 50 personer besöker forumet om dygnet,

vad har hänt,

fel statistik eller verklighet



Det som hänt är att kyrkan har betalat medlemmar här att bojkotta sidan ?
Semestertider.... Du får vänta in vågen av läsare. och jag upplever det som du att de flesta existerar på något annat håll än i forumet.

vad saker beror på kan vi inte veta, för vi har inte statistik över andra händelser.
Vi vet att sidor som Facebook tappar intresse, zynga gör förluster, vad det beror på vet vi inte.. Jag gissar på att intresset för denna typ av sidor kommer att minska över lag, människan vill ha något nytt. förresten så gillar jag inte trenden, även piratebay börjar lacka ut.. dåligt med nya svenska filmer... vad beror saker på ?
helt omöjligt att egentligen veta.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Johan Ågren » 30 jul 2012 11:50

I medel så är det 350 besökare/dag så här under sommaren. Det dubbleras sedan när sommaren är över. Just nu när jag skriver detta så är det 7 besökare inne på forumet.

Jag var beredd på att tappa alla besökare till forumet i och med den här stora uppgraderingen av forumet, men redirecten från det gamla forumet har fungerat bra. Med tiden nu så tror jag att forumet kommer att växa iom att Google kan indexera det bättre. Jag kommer även att utveckla andra delar av Filosofiforum som gör att besökarantalet kommer att gå upp. Främst fler statiska optimerade artikelsidor som forumets användare har lämnat in och kan fortsätta att lämna in. Även om Google indexerar foruminlägg så kan foruminläggen sällan konkurrera med statiska sidor när det gäller att slå sig fram i SERPen.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Harald Davidsson » 31 jul 2012 07:14

Marko skrev:
jag orkar inte upprepa en gång till vad jag skrev,

men en annan sak är också att statistiken för besökare eller gäster säger så gott som alltid 0 eller 1 besökare då jag är inne på forumet, tidigare var det alltid 9 eller 10 besökare,
då kan man fråga sig ifall antalet besökare till forumet sjunkit så kraftigt att det inte är mer än
kanske 10 till 20 besökare totalt per dygn och med forumets medlemmar kanske 20 om dagen,
skulle detta betyda att högst 40 till 50 personer besöker forumet om dygnet,

vad har hänt,

fel statistik eller verklighet



Det som hänt är att kyrkan har betalat medlemmar här att bojkotta sidan ?
Semestertider.... Du får vänta in vågen av läsare. och jag upplever det som du att de flesta existerar på något annat håll än i forumet.

vad saker beror på kan vi inte veta, för vi har inte statistik över andra händelser.
Vi vet att sidor som Facebook tappar intresse, zynga gör förluster, vad det beror på vet vi inte.. Jag gissar på att intresset för denna typ av sidor kommer att minska över lag, människan vill ha något nytt. förresten så gillar jag inte trenden, även piratebay börjar lacka ut.. dåligt med nya svenska filmer... vad beror saker på ?
helt omöjligt att egentligen veta.


jag tycker att FF är bra, så det beror inte på att kvaliteten är låg,
så många bra skribenter har plötsligt lämnat forumet, Minded, Auk, Stark, ja, varför lämnade skogsälvan forumet, Rekoj, bara några namn,

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Harald Davidsson » 31 jul 2012 07:24

ifall du väljer ett mera positivistiskt forum med hård-data som det primära,
då tror jag kanse detta är orsaken till att så många bra skribener redan lämnat forumet,
för ifall du vill strukturera forumet som ett common-sense-lexikon,
det har vi redan så många på internet,
folk vill läsa personliga inlägg,
inte statistik.

Common sense is defined by Merriam-Webster as, "sound and prudent judgment
based on a simple perception of the situation or facts.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Anne » 31 jul 2012 21:23

Du har väl hängt med i att jag är Skogsälvan? Jag lämnade för att jag blev oerhört besviken på fattade beslut. Det är jag fortfarande, men det var ett förhastat beslut av mig att lämna skutan. Det finns flera här som intresserar mig och det finns flera som jag märker att jag kan hjälpa.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Harald Davidsson » 01 aug 2012 12:12

Det som hänt är att kyrkan har betalat medlemmar här att bojkotta sidan ?
SKRIVER DU MARKO,

jag har inte orkat rota i detta ämnet, bara att Brahminerna sade förra gången att nu är det 10 som får pengar av kyrkan på FF, jag vet ju hur kyrkan brukar få fram sanningen ur människor,
genom att bränna deras tummar med glödande järn,

kyrkan är den störste baktalaren och förtalaren i världen,
även då det är biskopsval så bekämpar prästerna varandra genom att sända brev till de som ska utse den nya biskopen och förtalar de andra kandidaterna,

helt klart fick avante minst 15 000 av kyrkan för att promt sluta.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Ofullständig statistik

Inläggav Harald Davidsson » 01 aug 2012 12:44

lynx skrev:Du har väl hängt med i att jag är Skogsälvan? Jag lämnade för att jag blev oerhört besviken på fattade beslut. Det är jag fortfarande, men det var ett förhastat beslut av mig att lämna skutan. Det finns flera här som intresserar mig och det finns flera som jag märker att jag kan hjälpa.


vilka beslut


Återgå till "Feedback"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster